XC90 T6 geartronic vervangen
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 01.06.2025 - 18:31
Helaas, na 2 weken rijden in mijn mooie Volvo ben ik ook aan de beurt voor een bak revisie.
1e offerte 3950, ex btw complete bak revisie met een hoop aanpassingen en verbeteringen.
Wacht nog op nummer 2 maar ik weet niet of ik dit bedrag ga investeren. Echt balen !
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27213
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb je al contact gehad met de verkopende partij?
Mogelijk dat die ook nog iets in het verhaal kunnen betekenen.
Je hebt helaas wel de motorisering met de slechtste automaatbak gekocht.
De oude 4traps van GM.
Mogelijk dat die ook nog iets in het verhaal kunnen betekenen.
Je hebt helaas wel de motorisering met de slechtste automaatbak gekocht.
De oude 4traps van GM.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is ontzettend sneu zeg. En je bent helaas ook niet de enige. De GM versnellingsbak is gewoon onvoldoende gedimensioneerd voor de XC90. Ik zou me goed bedenken of je nog 5K in een auto wil stoppen die 20 jaar oud is en aan dagwaarde mogelijk niet eens 5K waard is?
Ik zou net als Fredhead zegt teruggaan naar de verkoper, zeker als dat een bedrijf is.
Ik zou net als Fredhead zegt teruggaan naar de verkoper, zeker als dat een bedrijf is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Er zijn twee verschillende 6 cilinder motoren en ook twee verschillende automatische versnellingsbakken.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13661
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de late 6 cilinder in de XC90 heette geen T6 maar 3.2, dat was een Ford motor die o.a. ook in een LR Freelander zat.WillyWortel2 schreef: ↑22.06.2025 - 02:15 Er zijn twee verschillende 6 cilinder motoren en ook twee verschillende automatische versnellingsbakken.
De vroege T6 heeft een inhoud van 2922 cc en 272 PK, daaraan zit een 4 traps GM automaat
De latere T6 heeft een inhoud van 3192 cc en 238 PK met een 6 traps Aisin versnellingsbak.
De vroege T6 heeft een turbo, de latere niet.
De turbo levert niet alleen meer PKs maar ook meer koppel. Dat koppel is mogelijk te veel voor de versnellingsbak.
De 3.2 was in een XC90 naast de 2.5T ook helemaal geen zinnige aanvulling en al helemaal geen goede vervanger.
In de latere generaties S80/V70 kwam wel een T6 naast de 3.2
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Je hebt gelijk. De zes cilinder die de T6 opvolgt heet 3.2 en kreeg niet de benaming T6.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27213
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En die 3.2 heeft dus ook geen turbo.WillyWortel2 schreef: ↑22.06.2025 - 08:12 Je hebt gelijk. De zes cilinder die de T6 opvolgt heet 3.2 en kreeg niet de benaming T6.
Het verbruik is ongeveer 10% meer, het vermogen was 15% groter dan dat van de vijf cilinder.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Terugbrengen of lozen die hap... Is en wordt een ware money pit.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Een gebruikte GM bak is net als een gereviseerde GM bak een vraagteken.
Terugschroeven van het koppel van de motor zou kunnen helpen om de automaat te beschermen.
Terugschroeven van het koppel van de motor zou kunnen helpen om de automaat te beschermen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.06.2025 - 20:02
Inderdaad. Het beste wat je kan doen. Lozen op de sloop.volvo440special schreef: ↑22.06.2025 - 10:22 Terugbrengen of lozen die hap... Is en wordt een ware money pit.
Dit wordt nooit een betrouwbare auto en is het nog nooit geweest ook.
Op de gebruiktwagen markt is er ook totaal geen vraag meer na.
Meeste mensen zijn ondertussen wel op de hoogte dat dit grote moneypits zijn en als ze het doen zuipen ze als een tempelier.
1 op 5/6 bij een normale rijstijl is niets bijzonders. Daarbij komen de hoge vaste lasten aan mrb en je kan je voorstellen dat vraag naar dit soort wagens 0,0 is.
Helaas een grote miskoop. Hoop voor je dat je er niet teveel voor betaald hebt.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9248
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Kijk, eindelijk mensen die er verstand van hebben!!Lijn74 schreef: ↑24.06.2025 - 13:11Inderdaad. Het beste wat je kan doen. Lozen op de sloop.volvo440special schreef: ↑22.06.2025 - 10:22 Terugbrengen of lozen die hap... Is en wordt een ware money pit.
Dit wordt nooit een betrouwbare auto en is het nog nooit geweest ook.
Op de gebruiktwagen markt is er ook totaal geen vraag meer na.
Meeste mensen zijn ondertussen wel op de hoogte dat dit grote moneypits zijn en als ze het doen zuipen ze als een tempelier.
1 op 5/6 bij een normale rijstijl is niets bijzonders. Daarbij komen de hoge vaste lasten aan mrb en je kan je voorstellen dat vraag naar dit soort wagens 0,0 is.
Helaas een grote miskoop. Hoop voor je dat je er niet teveel voor betaald hebt.
Sowieso geen automaat kopen, ook zeker die Japanse Aisin zooi niet. Lopen kapot en liggen al met bosjes op de sloop (zelf gehoord van een regelmatige sloop bezoeker!).
Beter koop je een handbak, daar kan je ongestraft een lading vermogen en koppel van die sterke turbo motoren tegen aan gooien.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1206
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Alsof handbakken nooit kapot gaan.......
Koppeling vervangen is ook nooit nodig......
Gever en nemer cilinders hebben ook het eeuwige leven en zijn goed bereikbaar.......
De Aisin automaat is een van de beste ooit gemaakt.
Niet doen wat Volvo beweert maar om de 100.000 km verse olie erin.
Volvo stelt dat verversen alleen nodig is voor taxi's en auto's die een zware aanhanger meesleuren.
Iedereen heeft recht op zijn voorkeur maar hou het wel realistisch.
Koppeling vervangen is ook nooit nodig......
Gever en nemer cilinders hebben ook het eeuwige leven en zijn goed bereikbaar.......
De Aisin automaat is een van de beste ooit gemaakt.
Niet doen wat Volvo beweert maar om de 100.000 km verse olie erin.
Volvo stelt dat verversen alleen nodig is voor taxi's en auto's die een zware aanhanger meesleuren.
Iedereen heeft recht op zijn voorkeur maar hou het wel realistisch.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Rene64
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Dat ben ik wel met WW eens.WillyWortel2 schreef: ↑25.06.2025 - 12:17 Alsof handbakken nooit kapot gaan.......
Koppeling vervangen is ook nooit nodig......
Gever en nemer cilinders hebben ook het eeuwige leven en zijn goed bereikbaar.......
De Aisin automaat is een van de beste ooit gemaakt.
Niet doen wat Volvo beweert maar om de 100.000 km verse olie erin.
Volvo stelt dat verversen alleen nodig is voor taxi's en auto's die een zware aanhanger meesleuren.
Iedereen heeft recht op zijn voorkeur maar hou het wel realistisch.
Ik denk dat het grootste probleem de berijder zelf is.
Als je altijd het maximale koppel wil benutten, zeker met getunede auto's ,zoals helaas vaak te zien is bij menig autorijder, dan belast je de bak ook heel erg.
Ik rijd al heel lang automaten ( naast schakelauto's) en heb nooit grote problemen .
De V70 had een aisin, de XC ook , beide prima.
Maar wel op tijd spoelen inderdaad, ook al rijd je niet zo veel.
En geef de motor en de bak even de tijd om warm te worden bij de eerste rit die dag en nietg meteen bam het gas er op.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 986
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Klopt. Buiten het spoelen nog nooit echt problemen gehad met automaten van Volvo.Rene64 schreef: ↑25.06.2025 - 13:22Dat ben ik wel met WW eens.WillyWortel2 schreef: ↑25.06.2025 - 12:17 Alsof handbakken nooit kapot gaan.......
Koppeling vervangen is ook nooit nodig......
Gever en nemer cilinders hebben ook het eeuwige leven en zijn goed bereikbaar.......
De Aisin automaat is een van de beste ooit gemaakt.
Niet doen wat Volvo beweert maar om de 100.000 km verse olie erin.
Volvo stelt dat verversen alleen nodig is voor taxi's en auto's die een zware aanhanger meesleuren.
Iedereen heeft recht op zijn voorkeur maar hou het wel realistisch.
Ik denk dat het grootste probleem de berijder zelf is.
Als je altijd het maximale koppel wil benutten, zeker met getunede auto's ,zoals helaas vaak te zien is bij menig autorijder, dan belast je de bak ook heel erg.
Ik rijd al heel lang automaten ( naast schakelauto's) en heb nooit grote problemen .
De V70 had een aisin, de XC ook , beide prima.
Maar wel op tijd spoelen inderdaad, ook al rijd je niet zo veel.
En geef de motor en de bak even de tijd om warm te worden bij de eerste rit die dag en nietg meteen bam het gas er op.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
In één van mijn vorige auto’s, een Opel Insignia met 160pk dieselmotor, zat ook een Aisin automaat, dezelfde zestraps als Volvo gebruikt. Die heb ik van 180.xxxx naar 365.xxx km gereden zonder problemen of enige vorm van onderhoud van de automaat. Dus ik heb wel vertrouwen in de automaten van Aisin.
Wel veel lange stukken mee gegeven en weinig stadsverkeer.
Wel veel lange stukken mee gegeven en weinig stadsverkeer.