Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de aandachtspunten/problemen zijn bij de aankoop van een V40 T2 van 2018? Het gaat om een 2.0L motor met handgeschakelde 6-bak.
Alvast bedankt, Bert.
Aankoopadvies
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
We hebben een 2.0 t2 nu 4,5 jaar, zo’n 60k kilometers gereden, staat nu op 120,000 km. Met oliebeurten (doe ik zelf om 15,000 km) remolie/verversing, rem blokken, lucht en interieur filters, bougies, ruitenwissers, accu en banden na niks bijzonders aan gehad.
Er is een fluitgeluid, dat zijn de balansassen onder in het carter, deze zijn tijdens de garantie vervangen (fluit nog). Doen er veel, de xc 40 leenauto die ik kreeg deed het ook.
Heb em laten tunen is nu zo’n 2 jaar een t4 en een half, dat is dag en nacht verschil. Geen gek olie/benzine verbruik.
Verder is die van ons een basis versie, wat er niet op zit kan niet kapot.
O ja, wat opvalt, de stoffen stoelbekleding geeft rare vlekken zonder dat er iets geknoeid is, oliepeilen is digitaal, er is geen benzinedop (klepjes). Hij geeft zelf gas als ie in versnelling staat en je koppeling oplaat.
Na 10 jaar of 150,000 km moet de distributie.
Onze 5 cilinder S40 2.4 die we hiervoor hadden liep wel duidelijk soepeler. De v40 zelf vind ik wel weer veel degelijker aanvoelen.
Hoop dat je er wat aan hebt
Er is een fluitgeluid, dat zijn de balansassen onder in het carter, deze zijn tijdens de garantie vervangen (fluit nog). Doen er veel, de xc 40 leenauto die ik kreeg deed het ook.
Heb em laten tunen is nu zo’n 2 jaar een t4 en een half, dat is dag en nacht verschil. Geen gek olie/benzine verbruik.
Verder is die van ons een basis versie, wat er niet op zit kan niet kapot.
O ja, wat opvalt, de stoffen stoelbekleding geeft rare vlekken zonder dat er iets geknoeid is, oliepeilen is digitaal, er is geen benzinedop (klepjes). Hij geeft zelf gas als ie in versnelling staat en je koppeling oplaat.
Na 10 jaar of 150,000 km moet de distributie.
Onze 5 cilinder S40 2.4 die we hiervoor hadden liep wel duidelijk soepeler. De v40 zelf vind ik wel weer veel degelijker aanvoelen.
Hoop dat je er wat aan hebt
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Heb ook T2 Nordic+ 2016
gekocht op 56.000 nu 175.000 zonder problemen.
Alleen nieuwe accu, en een keer gebroken veer.
Laat je nooit staan (als de accu goed is)
Heb ook een tuning tot T4 specs. laten doen, zonder probleem met koppeling handbak en olie verbruik.
Verbruik is met gemak 1:15 als ik mijn best doe haal ik 1:18.
Ook android auto/carplay er in gezet.
Heerlijk, en een beetje bij de tijd.
Dat de auto een beetje gas geeft als je de koppeling oplaat komen komt omdat deze elektronisch is. dan slaat de auto minder snel af.
gekocht op 56.000 nu 175.000 zonder problemen.
Alleen nieuwe accu, en een keer gebroken veer.
Laat je nooit staan (als de accu goed is)

Heb ook een tuning tot T4 specs. laten doen, zonder probleem met koppeling handbak en olie verbruik.
Verbruik is met gemak 1:15 als ik mijn best doe haal ik 1:18.
Ook android auto/carplay er in gezet.
Heerlijk, en een beetje bij de tijd.
Dat de auto een beetje gas geeft als je de koppeling oplaat komen komt omdat deze elektronisch is. dan slaat de auto minder snel af.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- bburg
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09.07.2023 - 17:30
V40 Nordic+ T2 Geartronic uit 2017. Nieuw gekocht en nu op 116.000 km.
Rond de 90.000 accu vervangen (preventief, regelmatig melding op display)
Afgelopen april remschijven en remblokken voor (1e keer!).
Beide voorveren vervangen (breuk). Lees ik overigens vaker bij de V40.
Paar setjes nieuwe banden. Al 2x gecupte achterbanden meegemaakt. Na uitlijning lijkt het nu goed te gaan.
Verder regulier onderhoud volgens schema bij dealer..
Rond de 90.000 accu vervangen (preventief, regelmatig melding op display)
Afgelopen april remschijven en remblokken voor (1e keer!).
Beide voorveren vervangen (breuk). Lees ik overigens vaker bij de V40.
Paar setjes nieuwe banden. Al 2x gecupte achterbanden meegemaakt. Na uitlijning lijkt het nu goed te gaan.
Verder regulier onderhoud volgens schema bij dealer..
V40 T2 Geartronic Nordic+ (2017)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 28.05.2025 - 15:16
- Locatie: Frankrijk
- V52
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 16.11.2014 - 09:08
- Locatie: Aelse
Bij mij bij een beurt/apk, een grapje van €640 ex btw.
V40 T3 2017 Nordic+ Mussel Blue 17" Segomo
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
V50 D2 DRIVe 2012 Caspian Blue, Limited Edition (verkocht)
- bburg
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09.07.2023 - 17:30
Nieuw: Airco liet het steeds na ongeveer een half uur afweten. Bij laten vullen. Ik maar denken in mijn simpelheid dat dit tijdens elke ‘grote’ beurt wordt gecontroleerd.bburg schreef: ↑05.07.2025 - 22:03 V40 Nordic+ T2 Geartronic uit 2017. Nieuw gekocht en nu op 116.000 km.
Rond de 90.000 accu vervangen (preventief, regelmatig melding op display)
Afgelopen april remschijven en remblokken voor (1e keer!).
Beide voorveren vervangen (breuk). Lees ik overigens vaker bij de V40.
Paar setjes nieuwe banden. Al 2x gecupte achterbanden meegemaakt. Na uitlijning lijkt het nu goed te gaan.
Verder regulier onderhoud volgens schema bij dealer..
V40 T2 Geartronic Nordic+ (2017)
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Het is maar net op welke plek ze breken, bij mij hoorje je het kraken al ik over een drempel reed en instuurde. mijn zoon kwam er pas achter bij de APK en had niets gemerkt verder
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Even over de T2 motor die ik erin heb zitten, getuned door Rica naar T4 spec. (190pk)
Afgelopen vakantie 3500 km gereden in Frankrijk in alle omstandigheden zoals klimmen in bergen, route de solei en Peage waar je lekker 130 door kan rijden.
Alles bij elkaar 1:16.5 gereden gemeten aan de pomp, bc gaf 1:17.5 aan.
Dat vind ik heel zuinig, met normale E95 benzine
Daar hoef je geen 1 liter 3 cilnder voor te nemen.
Heb nu bijna 180.000 km gereden en er betrouwbaar, geen olie bij vullen 1e koppeling nog.
Dit jaar laat ik de distibutieriem vervangen.
Afgelopen vakantie 3500 km gereden in Frankrijk in alle omstandigheden zoals klimmen in bergen, route de solei en Peage waar je lekker 130 door kan rijden.
Alles bij elkaar 1:16.5 gereden gemeten aan de pomp, bc gaf 1:17.5 aan.
Dat vind ik heel zuinig, met normale E95 benzine
Daar hoef je geen 1 liter 3 cilnder voor te nemen.
Heb nu bijna 180.000 km gereden en er betrouwbaar, geen olie bij vullen 1e koppeling nog.
Dit jaar laat ik de distibutieriem vervangen.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
- Locatie: Drenthe
Mijn V40 met 2.0L motor nieuw zakelijk geleased in 2017 en er in gereden tot ca 144.000Km.
Geen defecten alleen regulier onderhoud.
Aan het begin een keer een nieuwe set remschijven (onder garante), deze waren krom.
Voor de rest altijd starten en rijden.
Geen defecten alleen regulier onderhoud.
Aan het begin een keer een nieuwe set remschijven (onder garante), deze waren krom.
Voor de rest altijd starten en rijden.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023