Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat de aandachtspunten/problemen zijn bij de aankoop van een V40 T2 van 2018? Het gaat om een 2.0L motor met handgeschakelde 6-bak.
Alvast bedankt, Bert.
Aankoopadvies
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
We hebben een 2.0 t2 nu 4,5 jaar, zo’n 60k kilometers gereden, staat nu op 120,000 km. Met oliebeurten (doe ik zelf om 15,000 km) remolie/verversing, rem blokken, lucht en interieur filters, bougies, ruitenwissers, accu en banden na niks bijzonders aan gehad.
Er is een fluitgeluid, dat zijn de balansassen onder in het carter, deze zijn tijdens de garantie vervangen (fluit nog). Doen er veel, de xc 40 leenauto die ik kreeg deed het ook.
Heb em laten tunen is nu zo’n 2 jaar een t4 en een half, dat is dag en nacht verschil. Geen gek olie/benzine verbruik.
Verder is die van ons een basis versie, wat er niet op zit kan niet kapot.
O ja, wat opvalt, de stoffen stoelbekleding geeft rare vlekken zonder dat er iets geknoeid is, oliepeilen is digitaal, er is geen benzinedop (klepjes). Hij geeft zelf gas als ie in versnelling staat en je koppeling oplaat.
Na 10 jaar of 150,000 km moet de distributie.
Onze 5 cilinder S40 2.4 die we hiervoor hadden liep wel duidelijk soepeler. De v40 zelf vind ik wel weer veel degelijker aanvoelen.
Hoop dat je er wat aan hebt
Er is een fluitgeluid, dat zijn de balansassen onder in het carter, deze zijn tijdens de garantie vervangen (fluit nog). Doen er veel, de xc 40 leenauto die ik kreeg deed het ook.
Heb em laten tunen is nu zo’n 2 jaar een t4 en een half, dat is dag en nacht verschil. Geen gek olie/benzine verbruik.
Verder is die van ons een basis versie, wat er niet op zit kan niet kapot.
O ja, wat opvalt, de stoffen stoelbekleding geeft rare vlekken zonder dat er iets geknoeid is, oliepeilen is digitaal, er is geen benzinedop (klepjes). Hij geeft zelf gas als ie in versnelling staat en je koppeling oplaat.
Na 10 jaar of 150,000 km moet de distributie.
Onze 5 cilinder S40 2.4 die we hiervoor hadden liep wel duidelijk soepeler. De v40 zelf vind ik wel weer veel degelijker aanvoelen.
Hoop dat je er wat aan hebt
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
Heb ook T2 Nordic+ 2016
gekocht op 56.000 nu 175.000 zonder problemen.
Alleen nieuwe accu, en een keer gebroken veer.
Laat je nooit staan (als de accu goed is)
Heb ook een tuning tot T4 specs. laten doen, zonder probleem met koppeling handbak en olie verbruik.
Verbruik is met gemak 1:15 als ik mijn best doe haal ik 1:18.
Ook android auto/carplay er in gezet.
Heerlijk, en een beetje bij de tijd.
Dat de auto een beetje gas geeft als je de koppeling oplaat komen komt omdat deze elektronisch is. dan slaat de auto minder snel af.
gekocht op 56.000 nu 175.000 zonder problemen.
Alleen nieuwe accu, en een keer gebroken veer.
Laat je nooit staan (als de accu goed is)

Heb ook een tuning tot T4 specs. laten doen, zonder probleem met koppeling handbak en olie verbruik.
Verbruik is met gemak 1:15 als ik mijn best doe haal ik 1:18.
Ook android auto/carplay er in gezet.
Heerlijk, en een beetje bij de tijd.
Dat de auto een beetje gas geeft als je de koppeling oplaat komen komt omdat deze elektronisch is. dan slaat de auto minder snel af.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016