Heeft iemand al ervaring met het plaatsen van onderstaande modificatie?
https://www.vdtnl.com/kettingset-oliepo ... 320737-ori
Het lijkt erop dat dan niet de hele pomp vervangen hoeft te worden, maar alleen de tandwielen en een nieuwe ketting.
"B3, B4 en B5 motoren uit 2020 en 2021: kans op breken van de tandriem van de oliepomp
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 10.03.2008 - 18:19
Lijkt me een logischere oplossing, waarom een pomp geheel vervangen..
Even pulley's en snaar etc vervangen zou moeten voldoen.
Ik zie +/- 80€ voor de set..
Incl de dure werkplaats tarieven moet je voor 500€ klaar zijn..
Even pulley's en snaar etc vervangen zou moeten voldoen.
Ik zie +/- 80€ voor de set..
Incl de dure werkplaats tarieven moet je voor 500€ klaar zijn..
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 4150
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Zo zie ik het ook als oplossing, helemaal wanneer zaken preventief worden vervangen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 22:18
- Locatie: Zelhem
Dankjewel! Ik zie dat het geen hogere raketkunde is dus zeker de moeite waardOsman schreef: ↑03.09.2025 - 22:49stap schreef: ↑30.08.2025 - 20:13 Is er eigenlijk al iemand die de modificatie van riem naar ketting heeft laten doen uit voorzorg? Ik ben wel benieuwd naar het kostenplaatje, en overweeg om dit na mijn garantieperiode uit te laten voeren.
Mijn exemplaar is een B3 van '21 met iets meer dan een ton op de teller en sinds lange tijd is dit een auto waar ik graag langer mee wil rijden omdat ie zo enorm goed bevalt. Aangeschaft bij een universeel bedrijf met garantie tot april '26.
Meerdere offertes gevraagd, prijzen verschillen aantallen honderden euro’s. Ongeveer €1900 inclusief btw