Fijn dat ze de oorzaak nu gevonden hebben.
Ik zou wel met de garage in gesprek gaan. Als ik het hele verhaal op mij in laat werken, hebben ze wel steken laten vallen en hebben ze deels de ‘trail on error’ methode gehanteerd waardoor je meer kosten hebt moeten maken dan strict noodzakelijk.
Enige coulance zou op z’n plaats zijn.
V70 blijft oververhit raken
-
RAPVADA
- 2nd Gear member
Ik duim met je mee!
Hopelijk heb je geen maandagochtend auto getroffen....
(mijn eerste A4 heb ik 250K km's mee gereden zonder noemenswaardige onverwachte kosten, mijn laatste A4 kostte me elk jaar 3,5 - 4K aan onverwachte kosten....)
-
WillyWortel2
- 5th Gear member
De garage heeft wel wat steken laten vallen zoals al is opgemerkt. Bij een dergelijke grote reparatie mag je verwachten dat de werking van de radiateur gecontroleerd is. Dat had voor de demontage van de cilinderkop al moeten gebeuren.
Hopelijk is het probleem nu opgelost.
Hopelijk is het probleem nu opgelost.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
Frits V70
- 5th Gear member
Fijn dat de (voor de hand liggende?) oorzaak nu toch gevonden is. Ik hoop voor je dat de garage nu toch wel met enige coulance de zoveelste factuur gaat opstellen......
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
redracer
- 4th Gear member
Zou mooi zijn als dit het was , laat ze dan gelijk het hele systeem spoelen en heel heel goed omtluchten .
Vandaar mn idee over een stopleak goedje , ( om lekkages en koppakking symptomen te verdoezelen ?? ) dat nu een dikke bal kauwgom is die uitzet bij warmte en de boel blokkeert . Bij koud starten dus klein start en geleidelijker groeit en dan bij warm start blijft het nog uren warm dus blijft de blokkade.
Ging de ventilator nou wel of niet blazen als een malle op standje tornado ? Die meet waarschijnlijk op je radiator en bleef uit ?
Wat voor blokkade kwam er uit die slang dat er reeds is uitgehaald ?
-
GPP
- Starter
De auto is al een jaar of 4 in familiebezit in dit geval. Heb hem een jaar terug overgenomen. Er zijn nooit problemen geweest. Dus hopelijk is het eenmalig!
-
GPP
- Starter
Update: Ik ben nog in afwachting van goed bericht vanuit de garage. Het feit dat ze me nog niet hebben gebeld vandaag baart me zorgen dat ook een nieuwe radiator het probleem niet heeft verholpen.. Ik sluit me overigens volledig bij jullie aan, dat je zou verwachten dat de werking van de radiator in de eerste paar stappen zouden moeten zitten in de zoektocht naar het koelprobleem.
Er komt zeker nog een hartig woordje met de garage aan, maar ik laat ze eerst hun werk afmaken.
Ik verwacht jullie morgen weer te updaten!
Er komt zeker nog een hartig woordje met de garage aan, maar ik laat ze eerst hun werk afmaken.
Ik verwacht jullie morgen weer te updaten!
-
GPP
- Starter
Ze gingen inderdaad het hele systeem doorspoelen, afvullen en ontluchten nu.redracer schreef: ↑13.01.2026 - 20:52Zou mooi zijn als dit het was , laat ze dan gelijk het hele systeem spoelen en heel heel goed omtluchten .
Vandaar mn idee over een stopleak goedje , ( om lekkages en koppakking symptomen te verdoezelen ?? ) dat nu een dikke bal kauwgom is die uitzet bij warmte en de boel blokkeert . Bij koud starten dus klein start en geleidelijker groeit en dan bij warm start blijft het nog uren warm dus blijft de blokkade.
Ging de ventilator nou wel of niet blazen als een malle op standje tornado ? Die meet waarschijnlijk op je radiator en bleef uit ?
Wat voor blokkade kwam er uit die slang dat er reeds is uitgehaald ?
Jouw theorie zou kunnen kloppen als inderdaad blijkt dat de radiator de boosdoener is. Ben erg benieuwd.
De ventilator ging als een gek tekeer zodra de temperatuur opliep. 1x bleef hij zo'n 5 a 10 min doorblazen nadat ik hem had stilgezet en al wat stationair had laten terugkoelen.
In het slangetje (het ging om de dunne op het reservoir) zat een dusdanige verstopping dat ze die ook niet konden doorspuiten/spoelen. Vandaar dat ze het hele slangetje hebben vervangen.
- Rene64
- 3rd Gear member
Heb je gemerkt dat de radiatorslangen meteen hard opgeblazen en zakte het KSV niveau ook iets?
Ik ga mee met Willy Wortel dat het wel eens een scheurtje kan zijn.
Mogelijk veroorzaakt door een of meerdere keren heet worden.
En zo'n stopleak ( sloop) pil zou heel goed kunnen.
Er zijn ook mensen die er een rauw ei in gooien ( geen grapje) als lekstop.
Maar dat heeft ook fatale gevolgen voor de doorstroming.
Gezien die slang die dicht zat het harde troep denk ik ook aan lekstop zooi.
En daarna een luchtbel en heetlopen...
Die radiator geloof ik niet in, dan gaat het niet eerst wel goed en na even staan warmlopen is niet logich voor een verstopte radiator.
Voor de garage ook een zoekplaatje natuurlijk, maar zeker het gesprek aangaan.
Ik duim voor je dat het allemaal mee gaat vallen!
Ik ga mee met Willy Wortel dat het wel eens een scheurtje kan zijn.
Mogelijk veroorzaakt door een of meerdere keren heet worden.
En zo'n stopleak ( sloop) pil zou heel goed kunnen.
Er zijn ook mensen die er een rauw ei in gooien ( geen grapje) als lekstop.
Maar dat heeft ook fatale gevolgen voor de doorstroming.
Gezien die slang die dicht zat het harde troep denk ik ook aan lekstop zooi.
En daarna een luchtbel en heetlopen...
Die radiator geloof ik niet in, dan gaat het niet eerst wel goed en na even staan warmlopen is niet logich voor een verstopte radiator.
Voor de garage ook een zoekplaatje natuurlijk, maar zeker het gesprek aangaan.
Ik duim voor je dat het allemaal mee gaat vallen!
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic