480 turbo chippen?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Oke weet het ook niet zeker maar vraag het eens na Marc van et weet dat ook vast wel.....
Jou druk is hoger dan 1,2 Bar dan hoef je hem niet op te blazen alleen als je druk te hoog is kan je een gat in je zuigers blazen en/of pakkingen
Heb je een andere turbometer met getalen.. beter...laat eens wat foto´s zien...

gr Bap :lol:
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
bu swier
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 07.01.2007 - 21:30
Locatie: Hem (Venhuizen)

http://www.mijnalbum.nl/Album=FTBNSFSL
astu alleen de foto van het motor blok mist het open luchtfilter.
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

Op het oude volvo440.nl forum staat een slecht vertaalde manier om het zelf te doen... weerstandje los solderen, potmetertje erop.. verstellen en goed naar de drukmeter kijken, 1.2 bar is toch wel het max voor dit blok.. ff zoeken dus! :) Totale kosten zullen ongeveer 1 euro zijn er vanuit gaande dat je een soldeerbout en een drukmeter hebt..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

YannickvanRooyen schreef:Op het oude volvo440.nl forum staat een slecht vertaalde manier om het zelf te doen... weerstandje los solderen, potmetertje erop.. verstellen en goed naar de drukmeter kijken, 1.2 bar is toch wel het max voor dit blok.. ff zoeken dus! :) Totale kosten zullen ongeveer 1 euro zijn er vanuit gaande dat je een soldeerbout en een drukmeter hebt..
Hallo :thumbleft:
Ja ik wist hier van...ken ook iemand die dit bij zijn Volvo heeft gedaan...
Is dit dan wat ze bij Rica en/of european tuning ook doen...?
of word er nog meer gedaan...i.v.m computer chippen...?

gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

bap schreef:
YannickvanRooyen schreef:Op het oude volvo440.nl forum staat een slecht vertaalde manier om het zelf te doen... weerstandje los solderen, potmetertje erop.. verstellen en goed naar de drukmeter kijken, 1.2 bar is toch wel het max voor dit blok.. ff zoeken dus! :) Totale kosten zullen ongeveer 1 euro zijn er vanuit gaande dat je een soldeerbout en een drukmeter hebt..
Hallo :thumbleft:
Ja ik wist hier van...ken ook iemand die dit bij zijn Volvo heeft gedaan...
Is dit dan wat ze bij Rica en/of european tuning ook doen...?
of word er nog meer gedaan...i.v.m computer chippen...?

gr Bap
Ergens is het hetzelfde als wat rica doet... waar rica misschien wat minder makkelijk over de veiligheidsmarges gaat.. het komt dus niet zonder risico's.. maarja, dat is tuning!

Er is trouwens nog een andere methode.. geloof twee draadjes doorknippen van de computer (zie plaatje hier boven.. rica?) en een of andere klep ombuigen, volgensmij van de wastegate. Werkt volgensmij meer als dat de wastegate denkt dat ie 0.4 bar geeft, maar eigenlijk meer geeft. Twee draadjes zijn van de beveiliging..
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

dat met dat potmetertje is wel interressant.
heeft iemand die foto's die er bij horen?
de website waar het opstaat (stond) doet het niet meer :(

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Kootje schreef:Gaat om dit stukje;

verhooglaaddruk bij een volvo480. 40 pk er bij voor 1 kroon

Let op! ik heb gedaan de modificatie bij modeljaar 92 kan niet garanderen of het functioneerd bij andere modeljaren. iedere afstelling gebeurt op eigen risico. De schuld niet geven aan mij als er iets stuk gaat. Dat is een voordeel je knap bent met elecktro en weet hoe je opbouwt een spanningsdeler (denk hier bij aan een transitor) en kent de wet van ohme. bewaar de delen die je weg soldeerd, zo dat je kan herstellen als het niet werk op je auto


het principe voor het regelen van de laaddruk.

wanneer volvo de 480 turbo bouwde, wilde ze niet een duidelijke turbo top, maar een goed draaien over het hele register. Voor dat deze oplossing door de laaddruk op een electrise weg aan te sturen. Origieneel laad hij max 0,5bar. De mechanische wastegate zou open moeten bij 0,3 bar. om het laten besturen (=ecu)denkt dat het meer behoefte heeft aan laaddruk, afhankelijk van de positie van het gaspendaal en de knacksensor(?)niet geeft signaal, zo stuurd het Moduleringsventil (denk regel ventiel) de laadruk op 0,5 bar blijft


Het principe voor de afstellingen.

de stuureenheid onder het middenconsol en heeft een slang aansluiting. ALs je wilt en de motor doden(slopen)kun je de de slang los pluggen. Dan laad de turbo onbegrenst. gaat om te rijden een paar KM maar dan blaas je je koppakking en turbo op. Even opnieuw serieus.
De slang die is aangesloten op het spruitsuk verteld de laaddruk. op de prinplaat van de bestuureenheid zit een gever die is aangesloten op de slang hij 0-5 volt aan de cpu op de printplaat. 0 volt bij -1 en 5 volt bij 1 bar. door het ver vangen van een andere weerstand kan men de deschaalverdeling bij de waarde veranderen die naar de cpu gaatzo dat hij gelooft dat het om ander waarde gaat en dus denkt 0.5bar te laden maar nu in werkelijkheid 0.8 bar laad

Je hebt nodig

kleine soldeerbout, tin, schroeven/torx draairer, tang, multimeter, drukmeter,0tot1bar, potentiometer tot 50 Kohm(kilo Ohm) en weerstanden.

Nu beginnen wij

Alvorens het het beginnen met afstellen (tunen), controleer of de motor loopt als het hoort. blangrijk is dat laaddruk goed werkt. de turbo zal 0.3bar laden bij acceleratie 0.5 bij volgas.

Plaatje 1

demonteer de eenheid uit het middenconsol. let wel op!! dat de onsteking uitgesckeld is door de kabels los te maken.

Plaatje 2

Maak de slang en kabels los.

plaatje 3

schroef de eenheid open

plaatje 4

soldeer de oppervalkte punten en weerstand r206 weg van de kaart

plaatje 5

soldeer weerstan 207 weg van de kaart

Sluit een 2 snoeren van ca 1 meter op de plaats van r207. sluit daar de potetiometer op de snoeren aan. sluit de eenheid vervolgens weer aan en leg de pot.meter op de passagiersstoel.vervang de druk meter voor de orginelemeter.???

Profdraaien (het makkelijkr zijn door hulp van een vriend)

Draai de pot.meter naar je zelf.
(zodat de weerstand voor de eenheid 0 ohm bedraagt) gas geven tot 4500toeren op de 3de versnelling geef vol gas en tegenlijkertijd remmen met linker voet. Let o!!! max 5 sec tegen oververhitting.let op!!!

plaatjes

boven zie je plaatjes links een geschikte oplossing en rechts een noodoplossing. gebruik een geschikt instrument links. de maat weergaven die ik op de rechter heb gedaan om af te stemmen op de auto, maar volgen opgaven niet op alle???

*lees de laaddruk
*verhoog nu de laaddruk door te schoeven aan de potmeter
*door draaie net zo lang je de 0,8 baar berijkt heb
*soldeer de potmeter van de een hied en lees of meet de waarde uit
*monteer/soldeer nu een weerstand van de zelfde waarde op plaats r207
*monteer alles terug
*klaar

kleine tip: .
Jij kan de potentiometer monteren in plaats van de vaste weerstand. Als je onderbreekt wordt de laaddruk onbegrensd. .
Een idee zijn te monteren een knop met b.v. 4-standen. je kan elke stand uit zoeken via de vorige aanwijzingen. B.v. 0.4 bar (economie), 0.5 bar (standaard), 0.8 bar(trim-tuned) en misschien een ligging op 1.0 bar om te spoerte tegen je vrienden (op eigen risico). .
Voor het maximale effect moet je rijden op 98 octaan
Velens denken dat je een verkeerd brandstof+mengsel krijgt als je afstelt op mijn manier. Het stemmen niet. LMM (luchtmassameter) heeft controle op hoe veel lucht net als de turbo onderdrukzet

sorrie dat de vertaling niet helemaal klopt maar technisch zweeds heb ik nog niet echt geleerd


Met dank aan Michel440sports
Hebben nooit foto´s bijgestaan ...en het forum werkt nog prima,

gr Bap :smilebox:
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

Ja snap ik.

maar dit komt van www.480center.com af en die doet het niet meer

maar toch maar eens proberen :D

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

bap schreef:
Kootje schreef:Gaat om dit stukje;

verhooglaaddruk bij een volvo480. 40 pk er bij voor 1 kroon

Let op! ik heb gedaan de modificatie bij modeljaar 92 kan niet garanderen of het functioneerd bij andere modeljaren. iedere afstelling gebeurt op eigen risico. De schuld niet geven aan mij als er iets stuk gaat. Dat is een voordeel je knap bent met elecktro en weet hoe je opbouwt een spanningsdeler (denk hier bij aan een transitor) en kent de wet van ohme. bewaar de delen die je weg soldeerd, zo dat je kan herstellen als het niet werk op je auto


het principe voor het regelen van de laaddruk.

wanneer volvo de 480 turbo bouwde, wilde ze niet een duidelijke turbo top, maar een goed draaien over het hele register. Voor dat deze oplossing door de laaddruk op een electrise weg aan te sturen. Origieneel laad hij max 0,5bar. De mechanische wastegate zou open moeten bij 0,3 bar. om het laten besturen (=ecu)denkt dat het meer behoefte heeft aan laaddruk, afhankelijk van de positie van het gaspendaal en de knacksensor(?)niet geeft signaal, zo stuurd het Moduleringsventil (denk regel ventiel) de laadruk op 0,5 bar blijft


Het principe voor de afstellingen.

de stuureenheid onder het middenconsol en heeft een slang aansluiting. ALs je wilt en de motor doden(slopen)kun je de de slang los pluggen. Dan laad de turbo onbegrenst. gaat om te rijden een paar KM maar dan blaas je je koppakking en turbo op. Even opnieuw serieus.
De slang die is aangesloten op het spruitsuk verteld de laaddruk. op de prinplaat van de bestuureenheid zit een gever die is aangesloten op de slang hij 0-5 volt aan de cpu op de printplaat. 0 volt bij -1 en 5 volt bij 1 bar. door het ver vangen van een andere weerstand kan men de deschaalverdeling bij de waarde veranderen die naar de cpu gaatzo dat hij gelooft dat het om ander waarde gaat en dus denkt 0.5bar te laden maar nu in werkelijkheid 0.8 bar laad

Je hebt nodig

kleine soldeerbout, tin, schroeven/torx draairer, tang, multimeter, drukmeter,0tot1bar, potentiometer tot 50 Kohm(kilo Ohm) en weerstanden.

Nu beginnen wij

Alvorens het het beginnen met afstellen (tunen), controleer of de motor loopt als het hoort. blangrijk is dat laaddruk goed werkt. de turbo zal 0.3bar laden bij acceleratie 0.5 bij volgas.

Plaatje 1

demonteer de eenheid uit het middenconsol. let wel op!! dat de onsteking uitgesckeld is door de kabels los te maken.

Plaatje 2

Maak de slang en kabels los.

plaatje 3

schroef de eenheid open

plaatje 4

soldeer de oppervalkte punten en weerstand r206 weg van de kaart

plaatje 5

soldeer weerstan 207 weg van de kaart

Sluit een 2 snoeren van ca 1 meter op de plaats van r207. sluit daar de potetiometer op de snoeren aan. sluit de eenheid vervolgens weer aan en leg de pot.meter op de passagiersstoel.vervang de druk meter voor de orginelemeter.???

Profdraaien (het makkelijkr zijn door hulp van een vriend)

Draai de pot.meter naar je zelf.
(zodat de weerstand voor de eenheid 0 ohm bedraagt) gas geven tot 4500toeren op de 3de versnelling geef vol gas en tegenlijkertijd remmen met linker voet. Let o!!! max 5 sec tegen oververhitting.let op!!!

plaatjes

boven zie je plaatjes links een geschikte oplossing en rechts een noodoplossing. gebruik een geschikt instrument links. de maat weergaven die ik op de rechter heb gedaan om af te stemmen op de auto, maar volgen opgaven niet op alle???

*lees de laaddruk
*verhoog nu de laaddruk door te schoeven aan de potmeter
*door draaie net zo lang je de 0,8 baar berijkt heb
*soldeer de potmeter van de een hied en lees of meet de waarde uit
*monteer/soldeer nu een weerstand van de zelfde waarde op plaats r207
*monteer alles terug
*klaar

kleine tip: .
Jij kan de potentiometer monteren in plaats van de vaste weerstand. Als je onderbreekt wordt de laaddruk onbegrensd. .
Een idee zijn te monteren een knop met b.v. 4-standen. je kan elke stand uit zoeken via de vorige aanwijzingen. B.v. 0.4 bar (economie), 0.5 bar (standaard), 0.8 bar(trim-tuned) en misschien een ligging op 1.0 bar om te spoerte tegen je vrienden (op eigen risico). .
Voor het maximale effect moet je rijden op 98 octaan
Velens denken dat je een verkeerd brandstof+mengsel krijgt als je afstelt op mijn manier. Het stemmen niet. LMM (luchtmassameter) heeft controle op hoe veel lucht net als de turbo onderdrukzet

sorrie dat de vertaling niet helemaal klopt maar technisch zweeds heb ik nog niet echt geleerd


Met dank aan Michel440sports
Hebben nooit foto´s bijgestaan ...en het forum werkt nog prima,

gr Bap :smilebox:
Ik wil het wel eens proberen als iemand met zn turbo langs komt.. op eigen risico natuurlijk ;)
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

kan jij het ook zo maken dat je verschillende standen hebt?

zo wel ideaal zijn..

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

He BAP!

Bedoelde je mij soms ::wink: Een vriend van me met kennis van zaken (ex-Volvomonteur Wim, ook op dit forum) heeft de truc uit het zweedse artikel op mijn auto (en anderen) uitgetest. Ik heb nu een mooi potmetertje in mijn auto waarmee ik de turbodruk enigzins kan regelen. Bij mijn auto werkt het nog niet perfect, maar bij een collega van Wim, die een weerstand uit een oude radio gebruikt heeft heeft het meer effect :evil:

Over de technische uitvoering kan ik weinig vertellen, maar misschien dat Wim dit zelf eens uit wil leggen hier.
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

graag !!!

ga binnenkort de t25 turbo en de grotere injectoren plaatsen. eens kijken waar we op uit kunnen komen!

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
YannickvanRooyen
4th Gear member
Berichten: 615
Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
Locatie: Alphen aan den Rijn

met een schakelaar uit bv een radio (weet je wel, CD, AUX, FM schakelaar) en drie verschillende weestanden moet dat te doen zijn...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

tja kweet niet , ben een leek in electronica. dat standaard soldeer werkje zoals hier boven beschrevgen kan ik zelf ook wel , maar ik wil 3 standen hebben 1 orgineel 2 vehoogde druk 0.9 3 1.1 bar

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Kootje schreef:He BAP!

Bedoelde je mij soms ::wink: Een vriend van me met kennis van zaken (ex-Volvomonteur Wim, ook op dit forum) heeft de truc uit het zweedse artikel op mijn auto (en anderen) uitgetest. Ik heb nu een mooi potmetertje in mijn auto waarmee ik de turbodruk enigzins kan regelen. Bij mijn auto werkt het nog niet perfect, maar bij een collega van Wim, die een weerstand uit een oude radio gebruikt heeft heeft het meer effect :evil:

Over de technische uitvoering kan ik weinig vertellen, maar misschien dat Wim dit zelf eens uit wil leggen hier.
Hoi Kootje :wink: ja jou bedoelde ik.....


Sieger Everts: goed idee heb ik ook al over gedacht ....hoe maak je die aanpassingen ? laat je dat door iemand maken..?
een t25 ...nou heb ik gehoord dat je verschillende t25´s hebt..?
welke heb jij..? wat was je kwijt voor die turbo t25 neem aan dat je hem niet nieuw heb gekocht....en grotere injectoren..?van een andere volvo
ofzo..?
Ik ben zeer benieuwd ...

gr Bap :D
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Waarom T25? Wel snel op druk maar kort van adem. Zou zeggen probeer je spruitstuk aan te passen voor een T3. :D
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

ik heb het van het europese forum af

saab 900 T25 turbo en volvo 740 turbo injectoren

Ik had een T3 turbo , alleen die spoelt veelste laat op vandaar de t25 , een t28 zou ideaal zijn. maar goed eerst dit proberen.

Supermod This richmod can be done on the Turbo versions with both the orange and blue ECU's,

but preferably the blue ones. The engine needs some new hardware to cope with the power increase. The rear enginemount needs to be replaced with the stronger version, and also the clutch needs upgrading. The gearbox (M59 or alternatively the Renault JB5...) can handle power up-to 250 Bhp.
For older types (with the orange ECU), the diameter of the flywheel and clutch is smaller than the newer types. If the mod is applied to this type, then check if the flywheel is completely smooth. The standard clutch set-up can cope with some power increase, but only when all parts are like new. Otherwise a racing clutch set-up is advised.
The older types can ce converted to newer specs by fitting the bigger diameter flywheel, but this also needs replacing the old ECU with the blue one.
The newer types with the bigger flywheel need the Volvo clutch spring and a plate from a 2 litre renault. These are grippier than the stock Volvo ones, but wears faster. Otherwise a race clutch can be fitted.


On standard fuel system the mod can cope with 15-16 psi of boost(1.0 - 1.1 bar), with bigger injectors it can cope with boost up-to 28 psi (1.9 bar).
The injectors needed for this can be sourced from Volvo or scavenged from a 740turbo (B230FT) or V6 engine. These are Bosch injectors (0 280 150 804) with high resistance.

The 2bar MAP sensor needs to be replaced with a 3bar version.

The mod prefers a bigger turbo, like the Garret T25 or T3. The T25 boosts @ 2800 rpm and the T3 boosts @ 3600 rpm.

A Saab 900/9000 T25 bolts direct to the manifold. Some want a bit of port matching using the volvo gasket and a rotary file. The exhaust end is more tricky since an adapter plate has to be made to fit the 'old style' T2 elbow to it (the studs are too far off to make it fit directly), then it will bolt up to the downpipe. Everything else is a direct swap, inc oil and water pipes.

A Saab 900/Volvo 940 TD T3 will fit the outlet elbow from the T2 above, no adapter plate needed. However, the intake side needs to be worked on though. The ports need to line up (manifold to turbo) and then new holes have to be drilled to fit the standard studs on the 480. It works ok, and everything more or less lines up, including the oil feed and return. A bit of bending of pipes is needed though.

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Zit alleen een klein foutje in.De saab 9000 had een T3 vergelijkbaar met de sierra cosworth T3. En het kan idd dat ie wat laat opspoolt. Maja dat hangt ook weer van het type T3 af.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Gebruikersavatar
wim300
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48

hierbij de foto's die horen bij het zelf chippen van je turbo.

[URL=http://img244.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img]

[URL=http://img68.imageshack.us/my.php? ... .jpg[/img]

ik heb dit zelf gedaan bij een volvo480 uit 1990 met een enkele printplaat en oude turbo en werkt perfect.

heb het ook bij kootje gedaan een volvo 460 met nieuw type garret t2 en hier was het resultaat minder.

groeten wim
Sieger Everts
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15

ha super
ik ga andere injectoren en een t25 turbo gebruiken

kijken wat het gaat schelen

tx voor de foto's :D

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..

-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties

161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”