Wat bedoel je precies met "achteraf"?bart simpson schreef:Volgens mij heb je de essentie van deze topic volstrekt gemist, jonge Volvo´s met achteraf gemonteerd gas geven vaak problemen, oudere functioneren doorgaans probleemloos.
Joost.
Wat bedoel je precies met "achteraf"?bart simpson schreef:Volgens mij heb je de essentie van deze topic volstrekt gemist, jonge Volvo´s met achteraf gemonteerd gas geven vaak problemen, oudere functioneren doorgaans probleemloos.
Niet "af fabriek".joost schreef:Wat bedoel je precies met "achteraf"?bart simpson schreef:Volgens mij heb je de essentie van deze topic volstrekt gemist, jonge Volvo´s met achteraf gemonteerd gas geven vaak problemen, oudere functioneren doorgaans probleemloos.
Joost.
Bij de 40 serie is die ruimte al voorbereid voor een vulplek voor lpg....die inbouw kan dus ook achteraf gebeurd zijn.. ben bij de 40 serie niet voldoende op de hoogte van de detailverschillen bij bi-fuel versus benzine.joost schreef:Volgens mij is de mijne met G3 geleverd. Zit ook een boekje van Volvo bij. De vulopening zit achter het tankklepje naast de vulopening voor benzine. Is dat af fabriek?
Joost.
Met verbazing heb ik bovenstaande topic gelezen. Ik rijd zelf al enige tijd een S60 D5.hanske59 schreef:Met verbazing heb ik de verschillende topics over lpg gelezen. Ik rijd zelf al enige jaren een V70 2.4 op LPG.
Ik heb destijds gekozen voor een LPi installatie van Vialle, deze spuit de LPG met een druk van 12bar vloeibaar in. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Voordeel is dat er totaal geen vermogensverlies optreedt en je niet merkt of je op gas danwel benzine rijdt. Ook is er aan deze installatie totaal niets in te stellen, alles wordt softwarematig geregeld.
Kortom er kan geen diesel tegenop!
Daar heb ik in het topic bij de V40 al behoorlijk wat over gezegd.Wat ik me noch afvraag is hoe een 1.9D 102 of 115 pk rijden t.o.v. zo'n 92 pk motor. Grotere souplesse? of ook sterkere techniek?.
Zullen we afspreken dat we deze dooddoener niet meer gaan gebruiken?chefmonteur schreef:Op gas moet je koken.
wellicht kan hij er niks zinnigers over vertellen... maar.... durft zich wel chefmonteur noemen. :roll:Jaap schreef:Zullen we afspreken dat we deze dooddoener niet meer gaan gebruiken?chefmonteur schreef:Op gas moet je koken.
Als je de tekst goed leest zie je ook dat de omzet van gas weer stijgt. Dit komt hoogstwaarschijnlijk mede door de personen die al jaren roepen dat je op gas moet koken ook op gas zijn gaan rijden door de stijgende brandstof prijzen.chefmonteur schreef:Op gas moet je koken. Nu een kleine opleving door de hoge benzineprijs. De omzet LPG is al 20 jaar aan het dalen bron: www.automobielmanagement.nl. Heb je nog meer nodig om je te overtuigen? Is natuurlijk van toepassintg op elke auto. Neem een diesel als je wat meer rijd.