Het is nu al een paar keer gebeurt dat het slot van het bestuurdersportier zichzelf weer ontsloot en ook al hebben we daarna nog de deadlock die het na een minuut of twee wel overneemt, toch wil ik het gemaakt hebben.
Vraagje: Deadlock is toch het systeem dat je auto na afsluiten ook 'van binnen' op slot gaat, en de deur ook niet meer van binnen te openen is? Werkt dat systeem dan nog wel als het deurslot weigert? En is met het deadlock systeem de deur ook van buiten op slot, ookal staat de pin in de deur 'omhoog'?
Klopt, dat zei de dealer inderdaad, maar eerlijk gezegd is het de laatste tijd nog niet voorgekomen, dus nog niet kunnen testen... Je hebt natuurlijk nog steeds dat in die tussentijd de auto wel los is, wat ik ook niet wenselijk vind, maar het feit dat hij dan mogelijk toch gewoon op de deadlock springt is wel een geruststelling inderdaad...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
BIC schreef:
Vraagje: Deadlock is toch het systeem dat je auto na afsluiten ook 'van binnen' op slot gaat, en de deur ook niet meer van binnen te openen is? Werkt dat systeem dan nog wel als het deurslot weigert? En is met het deadlock systeem de deur ook van buiten op slot, ookal staat de pin in de deur 'omhoog'?
Vrijdag gaat mijn S60 binnen voor onder andere een nieuw slot aan de passagiers kant. En wat hier ook beweert wordt, met het pinnetje omhoog en de deadlock geactiveerd kan bij mij de deur gewoon langs buiten open gemaakt worden.
Mij is opgevallen als je bij het uitstappen de hendel om de deur te openen niet volledig opentrekt de deur naderhand niet mee sluit met de rest.
BMW 315 BMW 518 Daihatsu Rocky 2.8D BMW 320i BMW R100RT Triumph Spitfire 1500 Rover 623 Si BMW 518i Alfa Romeo 156 1.9JTD VOLVO S60 D5 Range Rover Evoque TD4
Heb jij dan wel de deadlock-sloten in je auto zitten?
Bij mij was vandaag voor het eerst in weken weer eens dat ik het knopje weer omhoog hoorde komen, dus deze keer maar eens gewacht. En na de tweede klik van de deadlock was de deur toch echt op slot, het alarm ingeschakeld en het pinnetje stond omhoog...
Maar toch maar 'm nog even van 't slot gehaald en opnieuw gedaan... Je weet maar nooit
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
arnoud. schreef:Heb jij dan wel de deadlock-sloten in je auto zitten?...
Na enige tijd hoor ik de deuren toch een tweede maal "vergrendelen".
Uitleg gisteren in de garage: niet alleen m'n rechter voordeur, maar ook de rechter achterdeur heeft het. Het kan heel makkelijk gesimuleerd worden door de de hendel langzaam te openen tot de deur open gaat (dus niet volledig doortrekken). Aan de linkerkant kan het niet.
Getest bij een nieuwe S60 in de garage, en zelfde resultaat, links doen de sloten normaal en rechts blijven ze haperen (alle S 60 gebruikers nu naar buiten ). Er zou een rapport naar VOLVO gestuurd worden om te zien wat er aan gedaan kan worden.
Voorlopig dus na elke sluiting maar eens binnenkijken of alle dopjes naar beneden gegaan zijn... :oops:
Koidream schreef:...
Voorlopig dus na elke sluiting maar eens binnenkijken of alle dopjes naar beneden gegaan zijn... :oops:
En als er iemand meerijdt hopen dat het geen BMW rijder is, want als je zegt dat hij de deur goed moet opentrekken, krijg je steevast het antwoord: "koop dan een deftige wagen hé"... Plezant is anders (en reclame is het al even min).