waarschuwings lampen aan

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

He mijn brake failure lampje gaat ook aan, wanneer ik die sensor aansluit (die hangt los zag ik laatst). Het is niet de handrem, die gaat alleen netjes aan als ik die aantrek. Ook maar die sensor resetten dus. Bedankt voor die tip!
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
markwprins
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09.04.2008 - 10:02
Locatie: Enschede

Haha, wat gaat het toch lekker met die Volvo's van ons :P
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

markwprins schreef:Ik vermoed dat bij mij het probleem ook in die sensor zit. Als ik het draadje eraf haal dan gaan zowel Brakefailure als Parkingbrake uit. Echter krijg ik het geval er met geen mogelijkheid uit!!

De dopsleutel met engelse maar 9/16 die ik heb past er perfect overheen, echter het lipje (waar het draad op zit) gaat in het gat zitten waar de ratel in moet.
Sensor is wel een beetje teveel credit hoor, voor een dom schakelaartje wat met een gebrekkig systeempje in een andere stand gezet wordt.
Dat splitterstukje, daar zit een hoofdleiding met 4 aftakkingen.
ik dacht uit mijn hoofd dat linksvoor en rechtsachter aan een kant zitten, en dat rechtsvoor en linksachter aan de andere kant zat.
Als ergens een lek zit, verschuift het palletje in het blokje naar links of rechts en drukt daarme een nokje naar boven, waardoor er een lampje aangaat.
(plaatje nodig?)

Overigens, dat is mijn punt, met betrekking tot goed gereedschap.
Ik heb toen ik mijn 940 kocht bijna 100 euro uitgegeven aan een doppenset, die al 3 jaar perfect blijft en waar echt alles wat ik nodig heb in zit. Daarnaast hem ik een aparte set engelse dopmaten gekocht, een set engelse sleutels en een set verlengde engelse doppen voor de gangbare maten: weer bijna 100 euro.
Maar lekker! Echt geweldig spul, ik grijp er nooit op mis. Echt, goed gereedschap is het halve werk. De 'sensor' is daarmee makkelijk los.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

na vandaag bijna constant de lampen aangehad te hebben de anwb effe gebeld, dynamo laad bijna niet bij... :(

iemand een goed adres voor een goedkope dynamo?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kijk eerst eens naar de koolborstels, die zullen wel op zijn. Kosten maar een euro of 10 en is makkelijk zelf te doen.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

waar zitten die?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dit is de koolborstelset voor een Bosch dynamo. Je kan het zo zien zitten als je de dynamo hebt uitgebouwd. Twee boutjes loshalen en vervangen. Dit is een komplete set met spanningsregelaar, vandaar dat ie wat duurder is als een set voor een dynamo zonder ingebouwde spanningsregelaar. Deze kost €40,00
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ja, maar dan zijn de lagers meestal ook op hun eind! (en de collector)Goed kijken dus!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

heb even wat research gedaan op het internet, en geconstateerd dat er behalve eventueel die borstels meer aan de hand is met mijn dynamo, en dan ook bij scandcar een nieuwe besteld, die morgen binnenkomt :)

maar nogmaals bedankt voor alle hulp!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”