Verkeerde keuze?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Oceanracer schreef:Volgens Autoweek zijn beide motoren E-klasse
Oh, ik had het over de S60, zit daar misschien meer verschil in?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat zou natuurlijk kunnen, maar TS en BS hadden het over een V70, vandaar.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf

http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf

Voor de twijfelaar beide etiketten van de V70's, beiden vanaf de RDC site

Of die van de S60:
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0140pk.pdf

http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0170pk.pdf

Zou een Autoweek zelf niet direct als bron hanteren.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Toch vreemd, op Autoweek is sprake van 1 op 10.8 en 11.0 en hier 1 op 10.9 en 11,1. Misschien dat voor modellen van na 2004 het verbruik net iets gunstiger uitvalt. De verschillen zijn in elk geval marginaal.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

het verschil is altijd in het voordeel van de 140pk geweest
Volvo for life
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Een 170 pk rijdt (op papier) 200 meter minder op 1 liter benzine. Waar gaat het nog om? :)
Daarentegen gaat ie wel van 0 naar 100 in 9 seconden tegen 10.5 seconden bij de 140 pk versie. Je krijgt er dus wel wat voor terug.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb voor de zekerheid de folder nog even er bij gepakt, en inderdaad, zat blijkbaar verkeerd in m'n hoofd... zal wel de hand/automaat versies in gedachten hebben gehad...

Wel opvallend dat na 2004 de 140 en 170pk versies qua verbruik veel dichter bij elkaar zitten?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
JJDD
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
Locatie: Haarlem

[quote="RichieBVoor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.[/quote]

Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.

Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
V70 - 140pk - 2003
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

JJDD schreef:... alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
En wat dacht je van de brandstofprijs? :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

JJDD schreef:
RichieB schreef:Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.

Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
Met dieselmotor kost iets meer, maar dat blijft ook zo. :wink:
Dus bij inruil/verkoop zie je dat ook weer terug....
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik denk dat het komt door mijn specifieke wensen (automaat, minimaal 150pk) dat de prijzen voor diesel en benzine autos ongeveer gelijk liggen. Met een schakelbak betaal je inderdaad minder voor een benzine auto.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”