Oh, ik had het over de S60, zit daar misschien meer verschil in?Oceanracer schreef:Volgens Autoweek zijn beide motoren E-klasse
Verkeerde keuze?
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat zou natuurlijk kunnen, maar TS en BS hadden het over een V70, vandaar.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf
Voor de twijfelaar beide etiketten van de V70's, beiden vanaf de RDC site
Of die van de S60:
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0140pk.pdf
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0170pk.pdf
Zou een Autoweek zelf niet direct als bron hanteren.
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0%20pk.pdf
Voor de twijfelaar beide etiketten van de V70's, beiden vanaf de RDC site
Of die van de S60:
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0140pk.pdf
http://brandstofetiket.rdc.nl/data/VOLV ... 0170pk.pdf
Zou een Autoweek zelf niet direct als bron hanteren.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Toch vreemd, op Autoweek is sprake van 1 op 10.8 en 11.0 en hier 1 op 10.9 en 11,1. Misschien dat voor modellen van na 2004 het verbruik net iets gunstiger uitvalt. De verschillen zijn in elk geval marginaal.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het verschil is altijd in het voordeel van de 140pk geweest
Volvo for life
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een 170 pk rijdt (op papier) 200 meter minder op 1 liter benzine. Waar gaat het nog om? 
Daarentegen gaat ie wel van 0 naar 100 in 9 seconden tegen 10.5 seconden bij de 140 pk versie. Je krijgt er dus wel wat voor terug.

Daarentegen gaat ie wel van 0 naar 100 in 9 seconden tegen 10.5 seconden bij de 140 pk versie. Je krijgt er dus wel wat voor terug.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb voor de zekerheid de folder nog even er bij gepakt, en inderdaad, zat blijkbaar verkeerd in m'n hoofd... zal wel de hand/automaat versies in gedachten hebben gehad...
Wel opvallend dat na 2004 de 140 en 170pk versies qua verbruik veel dichter bij elkaar zitten?
Wel opvallend dat na 2004 de 140 en 170pk versies qua verbruik veel dichter bij elkaar zitten?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
[quote="RichieBVoor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.[/quote]
Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.
Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.
Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
V70 - 140pk - 2003
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En wat dacht je van de brandstofprijs?JJDD schreef:... alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Met dieselmotor kost iets meer, maar dat blijft ook zo.JJDD schreef:Is niet mijn ervaring. Heb gezocht naar 1 van 4 jaar oud, diesel is vele vele duizenden euro's duurder! Wat levensduur betreft: de benzine-motoren van volvo gaan erg lang mee is de ervaring. Kijk voor de grap maar eens bij de myreviews op autoweek.nl En bedenk dan dat veel-rijders met name om de brandstofprijs diesel rijden.RichieB schreef:Voor een nieuwe auto heb je vast gelijk, maar voor een occasion ligt het kantelpunt vaak veel lager. Bij mijn zoektocht naar een V70 van +/- 4 jaar oud zie ik dat er in aanschafprijs weinig verschil is tussen diesel en benzine, terwijl dieselmotoren veel langer mee gaan. Ik kom uit op een omslagpunt van benzine naar diesel van zo'n 15.000 km per jaar.
Mijn praktijk-ervaring met jong gebruikte is dat het omslagpunt toch zeker richting 25.000 gaat, alhoewel je het nooit exact kan berekenen omdat bv onderhoud flexibel is.
Dus bij inruil/verkoop zie je dat ook weer terug....
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik denk dat het komt door mijn specifieke wensen (automaat, minimaal 150pk) dat de prijzen voor diesel en benzine autos ongeveer gelijk liggen. Met een schakelbak betaal je inderdaad minder voor een benzine auto.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk