deze al gezien?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:



:shock:
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

jep....heel mooi die pianolak!

als hij die berg af komt rijden (3:35) lijkt het net of er een straaljager overkomt!!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat is wel een hele leuke S60 :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Hmm toch de mijne maar eens weg brengen voor een "beurtje" daar :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Bah, dat soort plaksetjes op de middenconsole zijn zo ontzettend fout... En die spoiler? Hmmm, dan heb ik nog een aardig subtiele auto :P
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

helemaal mee eens
dat rode biesje is wel mooi
die spoiler moet voor mij niet en de console...
tja, da's smaak zeker


maar rokende wielen bij het uitaccelereren....

POOOOOWEEEEER
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Dat of een rookmachine onder de motorkap en een "Turbo Boost" knop op de dash om 'm aan te zetten :D
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
3rd Gear member
Berichten: 463
Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
Locatie: neffenalle
Contacteer:

On the technical side, the Lübeck team has taken a giant leap forward. Thanks to expensive special components and a lot of work, the newly installed bank of five cylinders now churns out 261 kw / 355 hp instead of the standard 250 hp. Torque increases from 330 Nm to 470 Nm. This achievement is the result of a whole bundle of changes. First, by means of special software, the electronic motor management was altered, so that, among other things, boost can build up to 1.4 bar. A new turbocharger, larger fuel injectors, special sparkplugs, an “optiflow” sports air filter together with the optimization of the air intake, all see to it that the motor is able to strut its stuff. A further contribution to the high performance level is made by a three-inch stainless steel exhaust pipe from the catalytic converter that ends in a 70-millimeter stainless steel sports tailpipe.

The performance is impressive, as one would expect. The 100 kph barrier is reached after just under 6 seconds, and acceleration doesn’t stop till 260 kph, at which point the motor is doing 6000 rpm in fifth gear.
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
Gast

k² schreef:On the technical side, the Lübeck team has taken a giant leap forward. Thanks to expensive special components and a lot of work, the newly installed bank of five cylinders now churns out 261 kw / 355 hp instead of the standard 250 hp. Torque increases from 330 Nm to 470 Nm. This achievement is the result of a whole bundle of changes. First, by means of special software, the electronic motor management was altered, so that, among other things, boost can build up to 1.4 bar. A new turbocharger, larger fuel injectors, special sparkplugs, an “optiflow” sports air filter together with the optimization of the air intake, all see to it that the motor is able to strut its stuff. A further contribution to the high performance level is made by a three-inch stainless steel exhaust pipe from the catalytic converter that ends in a 70-millimeter stainless steel sports tailpipe.

The performance is impressive, as one would expect. The 100 kph barrier is reached after just under 6 seconds, and acceleration doesn’t stop till 260 kph, at which point the motor is doing 6000 rpm in fifth gear.
Beetje redelijk vertaald?

Van de technische kant gezien, heeft het team Lübeck een reuze sprong vooruit gemaakt. Met dank aan de dure speciale componenten en heel veel werk, het onlangs geïnstalleerde vijf cilinderblok levert nu uit 261 kW/355 PK in plaats van standaard 250 PK. Het koppel is gestegen van 330 NM tot 470 NM. Dit is het resultaat van vele veranderingen. Als eerste door middel van speciale software, werd het elektronische motormanagement veranderd, zodat onder andere de verhoging van 1.4 bar kan worden opgebouwd. Een nieuwe turbocompressor, grotere brandstofinjectors, speciale bougies, een „Optiflow“ sport luchtfilter en het optimalisering van de luchtopname, zorgt ervoor dat de motor zich helemaal suf kan zuigen . Een verdere bijdrage tot de hogere prestaties, wordt geleverd door een 3 -duims roestvrij stalen uitlaatpijp die van de katalysator in een 70 mm roestvrijstalen sport eindpijp eindigt.

De prestaties zijn indrukwekkend, zoals men verwacht kan hebben. De 100 km/h barrière werd bereikt net onder 6 seconden, en het versnellen houdt niet op bij 260 km/h, als de motor 6000 t/min in vijfde versnelling doet.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”