OPLOSSING: dikke luchtslang zat niet goed bevestigd :? (constatering wegenwacht); vastzetten, foutcodes resetten en we mogen weer

lege tank?.Specialized schreef: Vandaag belt mijn vrouw: op ca 5 km van huis begint de T5 steeds in te houden (en weer op gang te komen). Heb haar de tip gegeven om om te schakelen op benzine, en inderdaad is ze daarna probleemloos thuis gekomen.
ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.Specialized schreef: Vanavond zelf aantal keer geprobeerd te starten: na gewone start lijkt het net of na een paar seconden de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Ik zit zelf te denken aan het brandstofafsluitrelais.
normaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.Specialized schreef:en hoe kan ik de schakelaar op dashbord bypassen, zodat ik gewoon op benzine kan starten?
Vrijdag net Gas volgegooid en 10 l benzine erbijlege tank?.
Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer afik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
Ga ik straks proberen, hou je op de hoogtenormaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.
als je dan 1x op het knopje drukt, gaat het rode ledje constant branden.
je rijd dan op benzine, en het systeem gaat niet over naar lpg.
ludo schreef:ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.Specialized schreef: Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer af
Mooi die belgische termen. Wat betekent antennering?mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.
Dag Ludo, dank voor alle tips (ook handig voor de toekomst). Dat van de luchtslang had ik eigenlijk zelf moeten constateren, maar ja, dat krijg je als je meer verstand hebt van fietsenLudo schreef:het lpg gedeelte heeft niets met het starten te maken.
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.
je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html
de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096