OPLOSSING: dikke luchtslang zat niet goed bevestigd :? (constatering wegenwacht); vastzetten, foutcodes resetten en we mogen weer
G3 Probleem?...............opgelost
-
Specialized
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
- Locatie: Grou
Vorige week mijn T5 (bj 98) bij Mesman op G3 laten zetten (Vialle). Daarna 500 probleemloze km's gereden (vond motor zelfs mooier lopen op gas). Vandaag belt mijn vrouw: op ca 5 km van huis begint de T5 steeds in te houden (en weer op gang te komen). Heb haar de tip gegeven om om te schakelen op benzine, en inderdaad is ze daarna probleemloos thuis gekomen. Vanavond zelf aantal keer geprobeerd te starten: na gewone start lijkt het net of na een paar seconden de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Ik zit zelf te denken aan het brandstofafsluitrelais. Wie o wie heeft een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn............................en hoe kan ik de schakelaar op dashbord bypassen, zodat ik gewoon op benzine kan starten?
OPLOSSING: dikke luchtslang zat niet goed bevestigd :? (constatering wegenwacht); vastzetten, foutcodes resetten en we mogen weer
OPLOSSING: dikke luchtslang zat niet goed bevestigd :? (constatering wegenwacht); vastzetten, foutcodes resetten en we mogen weer
Volvo V70 T5 bj 1998
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
lege tank?.Specialized schreef: Vandaag belt mijn vrouw: op ca 5 km van huis begint de T5 steeds in te houden (en weer op gang te komen). Heb haar de tip gegeven om om te schakelen op benzine, en inderdaad is ze daarna probleemloos thuis gekomen.
ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.Specialized schreef: Vanavond zelf aantal keer geprobeerd te starten: na gewone start lijkt het net of na een paar seconden de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Ik zit zelf te denken aan het brandstofafsluitrelais.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
normaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.Specialized schreef:en hoe kan ik de schakelaar op dashbord bypassen, zodat ik gewoon op benzine kan starten?
als je dan 1x op het knopje drukt, gaat het rode ledje constant branden.
je rijd dan op benzine, en het systeem gaat niet over naar lpg.
-
Specialized
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
- Locatie: Grou
Vrijdag net Gas volgegooid en 10 l benzine erbijlege tank?.
Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer afik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
Ga ik straks proberen, hou je op de hoogtenormaal gaat na het starten het groene ledje (even) knipperen.
als je dan 1x op het knopje drukt, gaat het rode ledje constant branden.
je rijd dan op benzine, en het systeem gaat niet over naar lpg.
(anders vadertje wegenwacht maar langs laten komen, want heb hem morgen wel weer nodig)
Volvo V70 T5 bj 1998
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ludo schreef:ik neem aan dat de motor dan nog op benzine draait?.
dan kan het idd het brandstofrelais zijn.
of krijg je hem helemaal niet meer aan de praat?.
mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.Specialized schreef: Volgens het systeem zou hij inderdaad moeten starten op benzine, en hij start wel, maar na 1 a 2 sec neemt toerental heel snel af en slaat motor weer af
:-k
-
Specialized
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
- Locatie: Grou
Mooi die belgische termen. Wat betekent antennering?mm, dat klinkt meer als een haperende antennering.
Ik heb net nog even geprobeerd te starten op benzine: helaas zelfde verhaal. Als ik tijdens zakken toerental gas (sorry, benzine) bijgeef, hoor ik ergens onder de wagen lucht afblazen en slaat motor direct af. De gaspomp slaat wel aan als ik probeer te starten op gas, dus aan zekeringen ligt het m.i. niet
Volvo V70 T5 bj 1998
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
het lpg gedeelte heeft niets met het starten te maken.
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.
je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html
de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.
je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html
de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096
-
Specialized
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 17:45
- Locatie: Grou
Dag Ludo, dank voor alle tips (ook handig voor de toekomst). Dat van de luchtslang had ik eigenlijk zelf moeten constateren, maar ja, dat krijg je als je meer verstand hebt van fietsenLudo schreef:het lpg gedeelte heeft niets met het starten te maken.
je kan, als je het contact op stand II zet, ook op het knopje drukken, de motor zal dan enkel op benzine gaan draaien.
je zou eventueel al eens kunnen beginnen met de brandstofrelais (even) te overbruggen.
hoe je dat kan doen, staat hier op het 850 forum beschreven: http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 328.0.html
de antennering is de 'ontvanger' van de startontderbreker.
in je sleutel zit de 'zender'.
kijk ook even in dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=21096
Volvo V70 T5 bj 1998
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX
Saab 9000 CSE 2.3 Fpt bj 1996
Saab 9-3 2.0 Lpt
Peugeot 307 SW 2.0 HDI (2x)
Renault Laguna Grand Tour 1.9 DCI
Peugeot 406 2.0 HDI Break
Honda Accord Aerodeck 2.2 LSI
Toyota Corolla 1.6 GTSI
Renault 5 Alpine
Renault 5 GTX















