welke type volvo (motor) is het meest betrouwbaar op gas.

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Gesloten
christiaan
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.12.2008 - 14:26
Locatie: NH

Dag mensen,
niet eerder volvo gereden
ik ben orienterende en zie dat volvo veel gas autos kent.
De kleppen hoe zit het er mee bv 70 serie en 850 9xx oid ?
Is het kleppen stellen zelf te doen? De dis-riem? Uitlezen van het M.ment.
+foutcodes? Gaat dat met wat gedoe lukken.?
Zijn duits-geimporteerde autos met gas aantrekkelijk mbt heelhard rijden daar en wordt de gas installatie hier goed gekeurd?

hartelijk dank voor enige reactie
(verwijzingen zij ook welkom)

christiaan
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Gewoon een 2.5 20V of 10V uitzoeken. Die zijn beresterk op gas. Alleen is deze combi met weinig kilometers zeldzaam.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
christiaan
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.12.2008 - 14:26
Locatie: NH

AlexV70 schreef:Probeer ook eens met: Zoek
en zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Dank! Alex, een stuk wijzer geworden. Na een paarkeer je verhaal met foto''s gelezen/gezien te hebben is het duidelijk. Alleen dat bokje om de N-as aan te drukken voor na-controle, ik zie niet waar hij aan vast zit....
dat wordt wel duidelijk boven het blok zelf.

Paar vragen blijven open: welke motoren hebben goeie koppen mbt niet-inzinken. Heeft de bi-feul bv bijzondere zittingen.
Welke type/jaar ishet meest geschikt voor mij. Veel rustige km en geen gescheur.
mooie dagen
christiaan
christiaan
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 18.12.2008 - 14:26
Locatie: NH

480S60 schreef:Gewoon een 2.5 20V of 10V uitzoeken. Die zijn beresterk op gas. Alleen is deze combi met weinig kilometers zeldzaam.
Gewoon? Arjan... Hoe kom je aan die wijsheid?
Welk jaar- type heb je het over?
Je hebt het tegen een volvobeet

dank en mooie dagen
groet christiaan
Gast

christiaan schreef:
AlexV70 schreef:Probeer ook eens met: Zoek
en zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Dank! Alex, een stuk wijzer geworden. Na een paarkeer je verhaal met foto''s gelezen/gezien te hebben is het duidelijk. Alleen dat bokje om de N-as aan te drukken voor na-controle, ik zie niet waar hij aan vast zit....
dat wordt wel duidelijk boven het blok zelf.

Paar vragen blijven open: welke motoren hebben goeie koppen mbt niet-inzinken. Heeft de bi-feul bv bijzondere zittingen.
Welke type/jaar ishet meest geschikt voor mij. Veel rustige km en geen gescheur.
mooie dagen
christiaan
Volgens de gegevens zou er een ander cilinderkop op een BiFuel moeten zitten.
Met nadruk op ZOU, omdat ik met mijn BiFuel toch een verbrandde klep tegen kwam.
Tengevolge van te laat stellen.... :cry:
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik kom aan deze wijsheid door vrienden van me die met deze auto rijden en gereden hebben. Dit type motot is geleverd vanaf 1993 t/m 1999.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Heb een S40 uit '97, loopt ondertussen al ruim 3.5ton zonder problemen
Gesloten

Terug naar “Bifuel”