Dag mensen,
niet eerder volvo gereden
ik ben orienterende en zie dat volvo veel gas autos kent.
De kleppen hoe zit het er mee bv 70 serie en 850 9xx oid ?
Is het kleppen stellen zelf te doen? De dis-riem? Uitlezen van het M.ment.
+foutcodes? Gaat dat met wat gedoe lukken.?
Zijn duits-geimporteerde autos met gas aantrekkelijk mbt heelhard rijden daar en wordt de gas installatie hier goed gekeurd?
hartelijk dank voor enige reactie
(verwijzingen zij ook welkom)
christiaan
welke type volvo (motor) is het meest betrouwbaar op gas.
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Gewoon een 2.5 20V of 10V uitzoeken. Die zijn beresterk op gas. Alleen is deze combi met weinig kilometers zeldzaam.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.12.2008 - 14:26
- Locatie: NH
Dank! Alex, een stuk wijzer geworden. Na een paarkeer je verhaal met foto''s gelezen/gezien te hebben is het duidelijk. Alleen dat bokje om de N-as aan te drukken voor na-controle, ik zie niet waar hij aan vast zit....AlexV70 schreef:Probeer ook eens met: Zoek
en zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
dat wordt wel duidelijk boven het blok zelf.
Paar vragen blijven open: welke motoren hebben goeie koppen mbt niet-inzinken. Heeft de bi-feul bv bijzondere zittingen.
Welke type/jaar ishet meest geschikt voor mij. Veel rustige km en geen gescheur.
mooie dagen
christiaan
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18.12.2008 - 14:26
- Locatie: NH
Gewoon? Arjan... Hoe kom je aan die wijsheid?480S60 schreef:Gewoon een 2.5 20V of 10V uitzoeken. Die zijn beresterk op gas. Alleen is deze combi met weinig kilometers zeldzaam.
Welk jaar- type heb je het over?
Je hebt het tegen een volvobeet
dank en mooie dagen
groet christiaan
Volgens de gegevens zou er een ander cilinderkop op een BiFuel moeten zitten.christiaan schreef:Dank! Alex, een stuk wijzer geworden. Na een paarkeer je verhaal met foto''s gelezen/gezien te hebben is het duidelijk. Alleen dat bokje om de N-as aan te drukken voor na-controle, ik zie niet waar hij aan vast zit....AlexV70 schreef:Probeer ook eens met: Zoek
en zie hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
dat wordt wel duidelijk boven het blok zelf.
Paar vragen blijven open: welke motoren hebben goeie koppen mbt niet-inzinken. Heeft de bi-feul bv bijzondere zittingen.
Welke type/jaar ishet meest geschikt voor mij. Veel rustige km en geen gescheur.
mooie dagen
christiaan
Met nadruk op ZOU, omdat ik met mijn BiFuel toch een verbrandde klep tegen kwam.
Tengevolge van te laat stellen....
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik kom aan deze wijsheid door vrienden van me die met deze auto rijden en gereden hebben. Dit type motot is geleverd vanaf 1993 t/m 1999.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Heb een S40 uit '97, loopt ondertussen al ruim 3.5ton zonder problemen