zoveel hoger benzine verbruik door kou??

Alles over de 440 / 460
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Kijk eens of alle benzineslangtjes nog goed zijn en de klemmen strak zitten
Waar vind je die?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
schaefer
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 17.02.2008 - 19:47

begin 's bij de benzinepomp onder de auto. Redelijk achterin onder de auto aan de kant van de tankvuldop volgens mij. Start ook de auto 's met koude motor en ruik 's onder de motorkap naar benzinedampen.....
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Ik denk dat eht lek ergens bij het blok zit. Benzine slangen zijn meestal "harder" dan luchtslangen, je kunt ze dus bijna niet inknipen tussen duim en wijsvinger. Meestal zitten er ook slangklemmen op wat bij luchtslangen niet is.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Ok, ik zal dat in ieder geval eens nalopen, maar in een suïcidale bui heb ik de damp zelf geroken en hierin is de benzinelucht penetrant. Ik verdenk dus iets met de afstelling. Starten is altijd makkelijk, sleutel omdraaien en lopen dus geen doorstartverschijnsel. Misschien door de kou wat extra benzine ingemengd als vorm van choken?
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Ok, ik heb het even nagelopen maar geen lekkende slangetjes voor zover ik die kan zien/vinden. Het verbruik ligt nu tussen de 1:9 en 1:10... dat is té hoog en er moet iets aan de hand zijn met het vacuumsysteem of benzinesysteem. Er is echt een duidelijk onverbrande benzinelucht merkbaar en de kat tikt na het rijden van de hitte... Hoe kan ik mijn luchtsysteem nalopen op lekkage's? Ik heb eerder een lekkende luchtslang gehad (door garage gerepareerd) waardoor mijn verbruik ook rond de 1:7-8 kwam...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”