Waar vind je die?Kijk eens of alle benzineslangtjes nog goed zijn en de klemmen strak zitten
zoveel hoger benzine verbruik door kou??
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik denk dat eht lek ergens bij het blok zit. Benzine slangen zijn meestal "harder" dan luchtslangen, je kunt ze dus bijna niet inknipen tussen duim en wijsvinger. Meestal zitten er ook slangklemmen op wat bij luchtslangen niet is.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Ok, ik zal dat in ieder geval eens nalopen, maar in een suïcidale bui heb ik de damp zelf geroken en hierin is de benzinelucht penetrant. Ik verdenk dus iets met de afstelling. Starten is altijd makkelijk, sleutel omdraaien en lopen dus geen doorstartverschijnsel. Misschien door de kou wat extra benzine ingemengd als vorm van choken?
- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Ok, ik heb het even nagelopen maar geen lekkende slangetjes voor zover ik die kan zien/vinden. Het verbruik ligt nu tussen de 1:9 en 1:10... dat is té hoog en er moet iets aan de hand zijn met het vacuumsysteem of benzinesysteem. Er is echt een duidelijk onverbrande benzinelucht merkbaar en de kat tikt na het rijden van de hitte... Hoe kan ik mijn luchtsysteem nalopen op lekkage's? Ik heb eerder een lekkende luchtslang gehad (door garage gerepareerd) waardoor mijn verbruik ook rond de 1:7-8 kwam...