S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Walter
Geartronic member
Contacteer:

FrankS60 schreef:Het gaat niet om kritiek aan kunnen, het gaat erom wat er daadwerkelijk gebeurd. Voor de koper gaat het erom wat hij/zij moet betalen en wat je daar voor terug krijgt.
Dat probeer ik nu al pagina's te vertellen maar de enige reactie is dat wat ik zeg niet klopt... We leggen open en bloot uit wat er allemaal komt kijken en wat er allemaal in een loon verstopt zit. vervolgens wordt er doodleuk gezegd "klopt niet" zonder onderbouwing. Dan wordt er een voorbeeld gegeven waarbij ik een paar keer moet uitleggen waarom dat geen relevant gegeven is. Heb ook nog gevraagd wat er dan moet gebeuren volgens jullie, het enige antwoord is "dat kan je zelf wel verzinnen". Maar iets opbouwends is er niet.
Ik kan op alle punten die je hierboven noemt wel weer een weerwoord geven, zoals het feit dat je geen 2 exact identieke dingen met elkaar vergelijkt met die tickets. Maakt niet uit, het punt dat je wilt maken is al lang duidelijk.
Waarom snap je dan niet wat ik vertel?
Je verliest je in de details van de discussie door op allerlei pietluttigheden te gaan letten waarom een voorbeeld niet relevant zou zijn. De niet-dealer mensen komen met voorbeelden uit de praktijk, en als je dan bij hoog en laag wilt blijven volhouden dat het allemaal anders is dan moet je dat lekker blijven doen.
er zijn geen relevante en goed onderbouwde voorbeelden uit de praktijk gekomen... En een onderbouwd weerwoord op mijn onderbouwde uitleg waarom het niet relevant is heb ik nog niet mogen begroeten. Verder probeer ik dingen alleen maar visueel te maken, desnoods in Jip-en-Janneke-taal.
Feit blijft wel dat in the end de prijzen nog steeds de prijzen zijn voor volvo onderdelen/beurten en dat mensen dat niet pikken als het ergens anders voor exact dezelfde onderdelen voor minder geld kan.
Is er al bewijs dat het over de exact gelijke onderdelen gaat? En nu niet een voorbeeld wat voor 1 dealer geld (gas-ding) maar een Volvo-breed iets.
En over de analyse van je persoontje; dat is vrij simpel, neem een willekeurige post van jou uit dit topic en de ene na de andere drogreden komt voorbij met het verdraaien van wat anderen zeggen op de koop toe.
dit zegt meer over jou dan over mij. Ik verdraai niets, neem letterlijk wat er gezegd wordt, analyseer dat, laat mijn ervaring en kennis er op los en geef een onderbouwd antwoord. Als je mijn posts waardeloos vind, verslijt dan aub je ogen er niet verder mee en lees ze niet meer. Ik hoop alleen dat je met de verkeerstoren beter kunt communiceren dan hier.
zelfedit: ik wil geen modsbreak hiermee, wat mij betreft is het klaar. Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken aangezien het toch nergens toe gaat leiden met de huidige stellingen. Wie hieronder inhoudelijk in wil gaan op de vraag waarom het zo duur moet zijn kan dat natuurlijk doen, maar ik denk dat er nu te veel op de persoon gespeeld wordt. Ik houd me er verder buiten in dit topic want ik heb geen zin in dit soort aantijgingen.
Modsbreek is niet nodig, we voeren een eerlijke discussie, zij het een stevige. Waar het wel van belang is dat we elkaar goed begrijpen en dat we aantijgingen goed doordacht doen. Duur is een relatief begrip, kan alleen gebruikt worden in vergelijking. Wat is duur? wat is warm? Wat is hard? Zolang er geen maatstaf is, zegt het niets.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Dries77 schreef:Gezellig draadje,
Qua leeftijd zit er tussenin, dus misschien mag ik ook meepraten? Ten eerste wist ik niet dat dit een forum is voor mensen met zoveel jaar Volvo ervaring. Daarbij wist ik ook niet dat mensen die hier 24/7 op het forum zitten, meer rechten hebben. Als dit zo is, dan zal ik mijn postings ook aanpassen en misschien word ik wel lid af dan.

Daarbij slaat het werkelijk nergens op dat mensen met veel ervaring minder tegenspraak mogen ontvangen. Een forum is een plek om te discusseren. Tijdens een discussie zullen er altijd andere meningen blijven bestaan. Respecteer dit en loop verder niet te mekkeren. Niemand heeft alle wijsheid in pacht. Alhoewel een aantal mensen er hier, wel erg van overtuigd zijn.

Ook mensen met 40 jaar ervaring maken fouten. Met zijn allen maken we fouten, daar discusseren we over en komen we op nieuwe ideeen. Das is de manier van vooruitgang. Blijven hangen in oude ideeen is zooooo 2008..... Dus zet die oogkappen af en probeer eens eerlijk te kijken naar andere ideeen.

Moddergooien kan iedereen. Dus hou het netjes
ik hoop niet dat je dat doet Dries, is nergens voor nodig. Iedereen mag meepraten, dus jij ook. Het is gewoon een stevige discussie waarin naar mijn mening iedereen gelijk is. Ik ben alleen een nuchter individu die graag concrete argumenten ziet. En als ik dan niet begrepen wordt, probeer ik me te verduidelijken.

Bart zijn reactie over de leeftijden komt misschien wel uit irritatie, als je continu te horen krijgt dat alles wat je doet en waar je voor staat niet goed is zonder een waarom dan ga je misschien wel eens kijken naar een overeenkomst tussen die posters.

Ik ben inderdaad overtuigd van mijn kennis, zonder dat ik een fout niet toe wil en kan geven.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

FrankS60
5th Gear member

Volvomafia, ik laat het voor wat het is. Dat lijkt me het beste voor de sfeer op het forum.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
edraket
7th Gear member

Ik wil toch nog wel een klein beetje "olie op het vuur" van de eigenlijke, toch wel interessante discussie gooien.
Het gaat om de reden waarom de beurten zo duur zijn bij de dealer. Ik heb me dat ook vaak afgevraagd. Ik ben inmiddels wel van mening dat de dealer helemaal niet zo duur is. Ik zit nu bij een universele garage omdat ik mijn dealer simpelweg niet goed vind. Teveel verkeerde diagnoses die mij al vele honderden zo niet duizenden euros hebben gekost. Ik heb de schade wat weten te beperken omdat ik zelf technisch goed onderlegd ben en daarom veelal een deel van de kosten bij de dealer neer kon leggen. Maargoed, dus overgestapt naar de universele garage, en daar betaal ik niet zo heel veel minder voor een gemiddelde beurt dan bij de dealer. Wat ik echter wel constateer is dat er veel minder kleine dingen op de rekening staan, en dat de monteur (eigenaar) wel tijd heeft om een probleem te bespreken en een praatje. Ik vind die band met mijn garage belangrijk (hé het gaat wel over de heilige koe tenslotte) en die vind ik zeker niet meer bij mijn voormalige dealer.

Maar nu nog even een voorbeeld van de opgeklopte onderdelen prijzen: Ik weet niet precies wat een dual-mass vliegwiel kost voor een D5 bij de dealer, maar ik meen iets van 700-800 euro. Ik kan dat vliegwiel zo kopen in Engeland voor 239 pond (dus 239 euro). Dat is excl BTW, dus incl BTW komt dat op 275 euro. Hoe kan het dat een onderdeel dus iets van 2,5-3 keer zo duur is, terwijl er op dat onderdeel ook in Engeland nog wordt verdiend! En ja, het is een origineel LUK vliegwiel, exact dezelfde die Volvo monteert (maar zonder de Volvo stempel!).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat er door geografische omstandigheden een prijsverschil kan zijn geloof ik wel, de US is immers ook goedkoop dezer dagen, maar dat een NL Volvodealer in zou kopen voor minder dan die 239 euro/pond* om het vervolgens 2,5 tot 3 keer over de kop te laten gaan is een onjuiste aanname, daar ageer ik tegen.

(* dit is een goed moment voor de UK om de euro te omarmen, er zullen nu weinig problemen met omrekenen ontstaan)
liquid_force
6th Gear member

edraket schreef:Ik kan dat vliegwiel zo kopen in Engeland voor 239 pond (dus 239 euro).
wel eerlijke infos geven Edraket ... 239 pond is 255 euro excl. BTW = 303,50€ excl. verzendkosten ...
edraket
7th Gear member

Tja dat kun je wel zeggen, maar met de globalisering van de markt is het niet zo dat de inkoop in de UK goedkoper is dan in Zweden. En als iemand goede inkopers heeft is het wel een auto fabrikant! En ik zeg ook niet dat de dealer ze voor 239 euro inkoopt, maar dan voor nog veel minder, omdat dit een verkoopprijs is!

Kijk ik begrijp wel wat je bedoelt te zeggen. De dealer zelf maakt niet zo veel marge op de producten. Dat is waarschijnlijk ook de marge die jij ziet. Maar die koopt ze ook weer in van Volvo SE neem ik aan. Ik denk dat er daar ook veel aan de strijkstok blijft hangen.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Walter
Geartronic member
Contacteer:

bedankt voor je reactie Ed! Ik neem van je aan dat het vliegwiel identiek is en dan het is verschil inderdaad opvallend. Alleen werd er in deze discussie gezegd dat de dealer dat hele verschil pakt en dat zoals Bart al zei absoluut niet het geval. Ik ben in ieder geval dat jij dat inziet, maar zo ken ik je ook. Nu de anderen nog.

De kern van de discussie zit 'm in het feit dat men de dealer duur vind. Wat dan "duur vinden" is wordt niet duidelijk. Maar dat er wat marge voor de dealer tussen zit is niet zo gek, die zijn geen stichting of non-profit organisatie.
Afbeelding
Mijn blog

edraket
7th Gear member

Ik denk dat de mensen die hier heel hard roepen dat het duur is op hun manier ook gelijk hebben. Om de discussie over de koppeling maar weer eens van stal te halen: Tuurlijk is bijna 2000 euro voor een koppeling met vliegwiel heel erg veel geld. Of je het nu bekijkt vanaf het standpunt van iemand die wel of niet boven zijn stand rijd (wat dat ook mag zijn!). helemaal als je bedenkt dat een vliegwiel regelmatig nog geen koppeling lang heel blijft. Mijn auto heeft nu 246.000 km gereden, en ik ben nu aan mijn vierde koppeling en derde vliegwiel toe! Dat is natuurlijk een idiote constatering. En dan kun je wel degelijk stellen dat de meerprijs van de onderdelen het geld niet waard is. Volvo heeft de reputatie erg lang mee te kunnen, maar met sommige onderdelen is dat zeker niet het geval, met de koppeling als goed voorbeeld. Als je het zo bekijkt is het wel degelijk te duur en moet ik sommigen echt gelijk geven.

Heel soms speel ik met de gedachte om over te stappen naar een ander merk, maar als ik dan in de Autoweek lees dat een redactie passat (2.0 diesel) vele malen (weken!) in de garage heeft gestaan wegens onoplosbare problemen... Ik denk dat het meer een probleem is van de toeleveranciers. En dat wordt altijd een vervelende discussie met de klant. Pas als de toeleverancier van mening is dat zijn geproduceerde onderdelen structurele fouten bevat zal hij bereid zijn voor een deel van de schade op te draaien en zal Volvo bepaalde reparaties onder garantie oplossen.
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

FrankS60 schreef:Leuk dat jij nou net degene moet zijn om dat te zeggen...

De ouderen die dit topic maar laten voor wat het is zullen wel gedacht hebben dat er toch niks meer te halen valt met de stelling die is ingenomen, jongeren daarintegen hebben iets meer tegen onrecht en zullen daar dan ook langer energie in steken.
correct ( clichématige schade en schande verhaal )

m.b.t. je post in een andere topic : kijk even op ebay.uk wat daar een originele etm kost

tip t.a.v. loslatende remschoenenverhaal : speedboortje / metaalboortje / nagels
m.a.w. : zet ze vast zoals het hoort
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dit forum is niet voor mensen met veel sleutelervaring,maar voor mensen die problemen ondervinden of vragen hebben en dat kan van alles zijn.
Die verhitte discussies ontstaan naar mijns inziens veelal door onbegrip,verkeerd lezen enz enz.
Wat mijzelf betreft,ik probeer hier een bijdrage aan te leveren en als dat niet op prijs gesteld wordt door sommige leden,dan kan ik daar verder weinig aan doen!
Dit topic gaat gezien de lengte ervan een record breken vrees ik!:)
menjo
7th Gear member

Kijkend naar het voorbeeld van het gasverdeelhuis lijkt het me duidelijk dat je bij de dealer "te veel" betaald voor dat onderdeel, maar schijnbaar gaat dat 3x over de kop niet naar dealer zelf, maar naar importeur of Volvo zweden? Betekent het feit dat het onderdeel voor veel minder verkrijgbaar is niet dat er concurrentie is voor importeur/Volvo en de dealer dus gewoon zou kunnen onderhandelen over de prijs voor de onderdelen? Waarom gebeurt dit niet? Of is de dealer verplicht al z'n onderdelen van Volvo zelf af te nemen en hebben die dus een monopolie?

En wat betreft de olie, je maakt mij niet wijs dat een dealer dat voor net iets minder dan de 25 euro per liter die ze vragen inkoopt in grote tonnen, terwijl exact dezelfde olie voor minder dan de helft van de prijs in literflessen bij een benzinestation te krijgen is.

En over China, geloof je zelf dat zo'n fabriek in China 2 produktie lijnen heeft, 1 voor de hoge kwaliteits Volvo onderdelen en 1 voor de goedkope troep? Dat komt gewoon van dezelfde produktielijn, alleen het doosje zal verschillen. Hetzelfde gebeurt met huismerken in supermarkten en het is aan de consument om te bepalen voor welke je wilt betalen. Alleen bij een Volvo dealer heb je de keus dus niet...
mad
6th Gear member

:headbang: zolang het respectvol blijft gaat het prima, en dat gaat het!
XC70 D5 2009 Ocean Race
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

Die verhitte discussies ontstaan naar mijns inziens veelal door onbegrip,verkeerd lezen enz enz.
onbegrip : nee - weet donders goed in welke positie dealers t.a.v. een veelvoud aan zaken verkeren ( is wel iets waar ze zelf voor gekozen hebben )
verkeerd lezen : heb niet die indruk

waar ik mij voornamelijk aan stoor is de houding van een aantal mensen
nog even en er word een ballotage commissie ingesteld om te bepalen wie Volvo mag rijden

enigste reden waarom ik me teruggetrokken heb uit deze topic
( en ja , dat gaat nu niet meer op :signlol: )
liquid_force
6th Gear member

24AB2 schreef:waar ik mij voornamelijk aan stoor is de houding van een aantal mensen
nog even en er word een ballotage commissie ingesteld om te bepalen wie Volvo mag rijden
ik zou ook wel een Lamborghini kunnen kopen qua aanschafprijs, maar als ik de prijzen van een kleine beurt zie ... dan doe ik dat niet ... dat is het mij niet waard. Als je een Volvo koopt weet je wat het onderhoud kost ... meer dan een VW Nono, een Slopel Astma of een Peugenot 307 ... heel simpel.
Gast

bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:toch wordt hier wederom gesuggereerd dat Volvodelen bij een Volvodealer 3-4 over de kop gaan (ik zou het graag zo zien) het is alleen niet zo.
Ga je nu vertellen dat ik lieg?
inderdaad, dank ook voor deze voorzet
Tja, dit zegt meer over jou dan over mij, eigenlijk te zielig om nog op te reageren.
Jammer @Bart, had ik van jou niet verwacht.
Gast

edraket schreef:Ik kan dat vliegwiel zo kopen in Engeland voor 239 pond (dus 239 euro). Dat is excl BTW, dus incl BTW komt dat op 275 euro.
@Ed, heb je daar een linkje van of iets anders?
Ik ga eind april naar Engeland, moet ik nog 1 voor je meenemen :P (ik heb het niet meer nodig). :wink:

Zou mijn verhaal, wat ik vertel, wederom onderbouwen. Het is al vervelend genoeg om voor leugenaar uit gemaakt worden.
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

liquid_force schreef:
24AB2 schreef:waar ik mij voornamelijk aan stoor is de houding van een aantal mensen
ik zou ook wel een Lamborghini kunnen kopen qua aanschafprijs, maar als ik de prijzen van een kleine beurt zie ... dan doe ik dat niet ... dat is het mij niet waard. Als je een Volvo koopt weet je wat het onderhoud kost ... meer dan een VW Nono, een Slopel Astma of een Peugenot 307 ... heel simpel.
geheel correct - uw perceptie - uw handelswijze - niets aan af te dingen

geeft U alleen niet het recht om "zwaard en heilig boek " anderen te bekeren tot Uw zienswijze
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

AlexV70 schreef:
bart simpson schreef:
AlexV70 schreef:Ga je nu vertellen dat ik lieg?
inderdaad, dank ook voor deze voorzet
Tja, dit zegt meer over jou dan over mij, eigenlijk te zielig om nog op te reageren.
Jammer @Bart, had ik van jou niet verwacht.
Toon dan gewoon eens aan dat de inkoopprijs van de Volvo dealer 25%-33% is van de verkoopprijs, dan neem ik mijn woorden subiet terug, kun je dat niet heb je of iets anders bedoeld te zeggen of botweg gejokt, ik neem tot die tijd niets van mijn opmerking terug
Walter
Geartronic member
Contacteer:

24AB2: Hoe kun je een veilingsite vergelijken met een prijs van een dealer? En is het misschien handige een reactie op een andere post in een ander topic in het andere topic te plaatsen?

Een reactie op de quote van Frank hierboven: het is geen onrecht om ongenuanceerd te roepen dat is duur is? Ik mag geen energie steken in kritiek op mijn stelling, door mij ervaren als onrecht
Afbeelding
Mijn blog

Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”