Waarom is een Automaat minder zuinig dan Schakelbak?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Battlecruiser S80 schreef: Maar een Volvo-automaat (niet te vergelijken met een VW-prutautomaat) schakelt zo fijn en precies en logisch dat zelfschakelen een prehistorisch fenomeen wordt.
Volvo automaten en VW automaten bestaan niet. De geartronic is bijvoorbeeld gewoon een Aisin TF-80SC, die door minsten 10 andere merken ook gebruikt wordt. Volkswagen neemt ook bijna al z'n automatische versnellingsbakken bij Aisin af, weinig verschil dus. De Ford/Volvo Powershift bakken komen van Getrag en die produceren ook de DSG van Volkswagen.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Maar d'r zit wél een Volvo of een VW aan vast. Dat maakt het verschil...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

De DSG techniek wordt vooralsnog alleen bij VW toegepast, overigens is het principe al veel ouder. De 1e auto met DSG was notabene een Citroen Traction Avant in 1939.....
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

sequence schreef:De DSG techniek wordt vooralsnog alleen bij VW toegepast
Zij zijn misschien de enigen die het DSG noemen, maar dezelfde techniek zit zeker al in Ford/Volvo (Powershift), BMW (DKG) en Porsche (PDK) modellen.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”