Volvo automaten en VW automaten bestaan niet. De geartronic is bijvoorbeeld gewoon een Aisin TF-80SC, die door minsten 10 andere merken ook gebruikt wordt. Volkswagen neemt ook bijna al z'n automatische versnellingsbakken bij Aisin af, weinig verschil dus. De Ford/Volvo Powershift bakken komen van Getrag en die produceren ook de DSG van Volkswagen.Battlecruiser S80 schreef: Maar een Volvo-automaat (niet te vergelijken met een VW-prutautomaat) schakelt zo fijn en precies en logisch dat zelfschakelen een prehistorisch fenomeen wordt.
Waarom is een Automaat minder zuinig dan Schakelbak?
- menjo
- 7th Gear member
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Maar d'r zit wél een Volvo of een VW aan vast. Dat maakt het verschil...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- menjo
- 7th Gear member
Zij zijn misschien de enigen die het DSG noemen, maar dezelfde techniek zit zeker al in Ford/Volvo (Powershift), BMW (DKG) en Porsche (PDK) modellen.sequence schreef:De DSG techniek wordt vooralsnog alleen bij VW toegepast