Ik werk in hangaar 10 op schiphol en wij gebruiken screwgrab
(http://www.screwgrab.com/) en dat werkt super voor schroeven waarvan de kop kapot is , beetje op je bitje en je draait het er meestal zo uit.
Slotbouten moervast
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hey cool, wat doe je daar precies? H10 is toch 737?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Ik zit nu 2 jaar bij de C/D-checks, dat is groot onderhoud, dus de zware inspecties op de 737PG/NG , maar we doen ook 767
ben monteur level 1 (mag stempelen voor mijn eigen werk, maar nog geen inspecties doen), dus de technicus keurt iets af ,en dat mogen wij monteurs verwisselen!
ben monteur level 1 (mag stempelen voor mijn eigen werk, maar nog geen inspecties doen), dus de technicus keurt iets af ,en dat mogen wij monteurs verwisselen!
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 08:29
- Locatie: Franeker
Misschien handige info.
De Volvo dealer heeft inderdaad de meeste volvo-dopsleutels liggen.
Je behoort ze met minder kracht vast te zetten. Ik weet niet het moment meer.
Sleuteldoppen kun je gemakkelijk nabestellen.
Koperpasta is inderdaad aanbevolen.
Ik had afgelopen week een schroefoog in de band en dus twee gaten naast elkaar die de ANWB terplekke moest plakken omdat...................de sleuteldop nergens meer te vinden was in de auto.
Kortom, de anwb-man vertelde me dat doorrijden met deze band afgeraden is. Dus wij direct op zoek naar nieuwe banden.
Drie garages en twee bandenspecialisten vertelden ze me de meest afgrijselijke verhalen, van zwaar beschadigen tot het eraf slopen van de aluminium velgen aan toe.
Kosteloos bij de Volvo dealer in Leeuwarden opgelost, ik breng ze morgen een doos gebak.
De Volvo dealer heeft inderdaad de meeste volvo-dopsleutels liggen.
Je behoort ze met minder kracht vast te zetten. Ik weet niet het moment meer.
Sleuteldoppen kun je gemakkelijk nabestellen.
Koperpasta is inderdaad aanbevolen.
Ik had afgelopen week een schroefoog in de band en dus twee gaten naast elkaar die de ANWB terplekke moest plakken omdat...................de sleuteldop nergens meer te vinden was in de auto.
Kortom, de anwb-man vertelde me dat doorrijden met deze band afgeraden is. Dus wij direct op zoek naar nieuwe banden.
Drie garages en twee bandenspecialisten vertelden ze me de meest afgrijselijke verhalen, van zwaar beschadigen tot het eraf slopen van de aluminium velgen aan toe.
Kosteloos bij de Volvo dealer in Leeuwarden opgelost, ik breng ze morgen een doos gebak.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Mooi
Weer +1 voor de Volvo dealer in Leeuwarden!

Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
Ik zet mijn lichtmetal op de V50 vast met 95Nm, dat is zelfs nog 5Nm meer dan in de handleiding. Bandenboer sprak van 110 tot 130Nm, maar heb tot nu toe nog nooit velg verloren.
Is is mij ten zeerste afgeraden geweest om wielbouten of moeren in te smeren met vet, maar weet niet meer goed waarom ...
Is is mij ten zeerste afgeraden geweest om wielbouten of moeren in te smeren met vet, maar weet niet meer goed waarom ...
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Mijn dealer heeft voor mij een uitdraai gemaakt uit VIDA.
Voor mijn V50 D5 - 90 Nm, geen vet gebruiken.
Voor mijn C70 echter is het meende ik 120 Nm.
Het is vooral belangrijk om de slotdop er zuiver recht op te drukken (met een verlengstuk op je ratel/momentsleutel wil je nog wel eens de dop scheef op de slotbout drukken).
Voor mijn V50 D5 - 90 Nm, geen vet gebruiken.
Voor mijn C70 echter is het meende ik 120 Nm.
Het is vooral belangrijk om de slotdop er zuiver recht op te drukken (met een verlengstuk op je ratel/momentsleutel wil je nog wel eens de dop scheef op de slotbout drukken).
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Het is zover.....
1 van de 4 zit helemaal vast gerot in de velg...
Ingespoten met WD40, en misschien vanavond of morgen middag nog maar even proberen.....
Anders wordt het toch de dealer.
1 van de 4 zit helemaal vast gerot in de velg...

Ingespoten met WD40, en misschien vanavond of morgen middag nog maar even proberen.....
Anders wordt het toch de dealer.
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Ik neem aan de dealer, bij het nalopen van de auto....
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
nou, het wiel is er vanaf 
de slotbouten waren vervangen bij de dealer, scheen gelukkig nog wel mee te vallen (en dat ik de bout al een paar dagen aan het inspuiten ben schijnt ook niet verkeerd te zijn
)
De rekening voor 4 nieuwe bouten en verwijderen van de slotbouten moet nog komen... even afwachten nog....
Maarja, toen waren de andere bouten nog zo vast als een huis gedraaid...
Heb er zelfs de sleutel op gesloopt. maar ze zijn er vanaf
.

de slotbouten waren vervangen bij de dealer, scheen gelukkig nog wel mee te vallen (en dat ik de bout al een paar dagen aan het inspuiten ben schijnt ook niet verkeerd te zijn

De rekening voor 4 nieuwe bouten en verwijderen van de slotbouten moet nog komen... even afwachten nog....
Maarja, toen waren de andere bouten nog zo vast als een huis gedraaid...
Heb er zelfs de sleutel op gesloopt. maar ze zijn er vanaf

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)