Waarom zou je dan een diesel gaan rijden? En voor het overige: S60verboon schreef:dan zou ik een diesel gaan rijden maar wel d5 twijvel tussen een s60 of s80

Hoeveel ervaring heb je met een D5 dat je dat zo stellig durft te beweren?Ruuds60 schreef:Over dat 'misschien' kan ik je zekerheid geven: Niet dus!
Ongeveer evenveel kilometers met een D5 als op LPG.bart simpson schreef:Hoeveel ervaring heb je met een D5 dat je dat zo stellig durft te beweren?Ruuds60 schreef:Over dat 'misschien' kan ik je zekerheid geven: Niet dus!
Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen.... :shock:Ruuds60 schreef:Een automaat is echt comfortLui schakelen op de snelweg is echt comfort!
Dan zijn wij het daarover tenminste roerend eens :razz:bart simpson schreef:Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen.... :shock:Ruuds60 schreef:Een automaat is echt comfortLui schakelen op de snelweg is echt comfort!
Een automaat verbruikt meer brandstof dan een handbak. Dus als zuinigheid inderdaad een issue is zou je daar ook aandacht voor moeten hebben. Of het verschil echt significant is weet ik niet maar voor wie echt op de kleintjes let...joost schreef:De keuze handbak of automaat staat daar volgens mij los van.
Joost.
Dat filtertje; waar zit dat ergens? mijn installatie is van 04-'97 en ik heb er de laatste 45k km sowieso niets aan gedaan...Ludo schreef:jouw LPi installatie is volledig onderhoudsvrij.Ruuds60 schreef: ... hoe vaak moet de gasinstallatie (3,5 jaar oud Vialle LPi) onderhoud hebben?
enkel bij de eerste installatie's (1995-1998/99) zat er een filtertje dat om de 20.000km vervangen moest.
oeps, ik schreef 20.000 maar dat moet zijn : 40.000km :oops:v40pokemon schreef:
Dat filtertje; waar zit dat ergens? mijn installatie is van 04-'97 en ik heb er de laatste 45k km sowieso niets aan gedaan...
Bedankt voor de cijfers, die waren mij echter bekend! Ik ga er vanuit dat de keuze handbak/automaat genomen wordt op basis van (in eerste instantie) comfort, daarnaast is er een grote groep die deze keuze niet eens heeft.Een automaat kost zomaar een kleine € 3.000,-- qua aanschaf en een automaat pakt zomaar een % of 10 meer, economie bedrijf je dus in een handbak.
Nou moet je niet net doen alsof ik het niet begrijp!Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen....