Waarom zou je dan een diesel gaan rijden? En voor het overige: S60verboon schreef:dan zou ik een diesel gaan rijden maar wel d5 twijvel tussen een s60 of s80
Diesel of LPG, de eeuwige discussie
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien omdat een Diesel lekkerder rijdt?:)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hoeveel ervaring heb je met een D5 dat je dat zo stellig durft te beweren?Ruuds60 schreef:Over dat 'misschien' kan ik je zekerheid geven: Niet dus!
- Ruuds60
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 22:35
Ongeveer evenveel kilometers met een D5 als op LPG.bart simpson schreef:Hoeveel ervaring heb je met een D5 dat je dat zo stellig durft te beweren?Ruuds60 schreef:Over dat 'misschien' kan ik je zekerheid geven: Niet dus!
Maar zonder sarren. De D5 is stiller dat geef ik toe, maar qua rijgedrag/genot kan ik niet stellen dat echt verschilt van elkaar.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Iets exacter graag, dat kan al ophouden met 100km.
Mijn ervaring met een D5 is +/- 150.000km, en gas heb ik altijd gemeden gezien de soms kostbare en vaak vervelende ervaringen van anderen
Mijn ervaring met een D5 is +/- 150.000km, en gas heb ik altijd gemeden gezien de soms kostbare en vaak vervelende ervaringen van anderen
Volvo for life
- Ruuds60
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 22:35
Ik kan in de verste verte niet tegen jouw D5 ervaring op. En jij niet tegen mijn LPG-ervaring kunnen we vaststellen. Maar hoe dan ook, de stelling dat een D5 'lekkerder' zou rijden dan een S60 op LPG lijkt me sowieso niet echt een objectief gegeven. Beide rijden prima voor zover ik kan beoordelen. Keuze voor diesel of LPG is veelal ook door andere factoren ingegeven. Bij mij in elk geval wel...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij mij is de keuze voor de D5 ook ingegeven door trekkracht
Volvo for life
- hajok
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:26
- Locatie: Assen
Mijn pa rijdt sinds 1977 op gas in achtereenvolgens een ford taunus (310K), een sierra (530K) en een mondeo (440K). Allemaal zonder specifieke aanpassingen. Behalve het vervangen van klephoedjes bij de taunus heeft hij bij geen van de auto's problemen gehad. De mondeo met G3 rijdt gewoon prima, dus de betrouwbaarheid wordt niet of nauwelijks beïnvloed.
Dus zou je zeggen: met deze ervaring ga je zelf ook een ford op gas rijden.... nee dus! Los van het verschil tussen ford en volvo: ik rij nu een volvo s60 D5 puur en alleen omdat de actieradius veel groter is (kom niet aanzetten met 100L gastanks) en de trekkracht van een diesel in het normale werkgebied veel groter is dan een benzine/gasmotor met hetzelfde vermogen. Lui schakelen op de snelweg is echt comfort!
Dus zou je zeggen: met deze ervaring ga je zelf ook een ford op gas rijden.... nee dus! Los van het verschil tussen ford en volvo: ik rij nu een volvo s60 D5 puur en alleen omdat de actieradius veel groter is (kom niet aanzetten met 100L gastanks) en de trekkracht van een diesel in het normale werkgebied veel groter is dan een benzine/gasmotor met hetzelfde vermogen. Lui schakelen op de snelweg is echt comfort!
S60 D5 2001
-
Ramon&Ramon
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
voor je portemonnee is een D5 lekkerder!!!!!!!!
Je hoeft je in ieder geval niet af te vragen wanneer de cylinderkop er aan komt.
Maar ok,ik geef toe,ik maak alleen de negatieve dingen mee van LPG de hele dag,dus dat is moeilijk oordelen.
Zo blijft er werk aan de winkel!:)
Je hoeft je in ieder geval niet af te vragen wanneer de cylinderkop er aan komt.
Maar ok,ik geef toe,ik maak alleen de negatieve dingen mee van LPG de hele dag,dus dat is moeilijk oordelen.
Zo blijft er werk aan de winkel!:)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen.... :shock:Ruuds60 schreef:Een automaat is echt comfortLui schakelen op de snelweg is echt comfort!
- Ruuds60
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 22:35
Dan zijn wij het daarover tenminste roerend eens :razz:bart simpson schreef:Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen.... :shock:Ruuds60 schreef:Een automaat is echt comfortLui schakelen op de snelweg is echt comfort!
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
De keuze handbak of automaat staat daar volgens mij los van.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Ruuds60
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 21.03.2006 - 22:35
Een automaat verbruikt meer brandstof dan een handbak. Dus als zuinigheid inderdaad een issue is zou je daar ook aandacht voor moeten hebben. Of het verschil echt significant is weet ik niet maar voor wie echt op de kleintjes let...joost schreef:De keuze handbak of automaat staat daar volgens mij los van.
Joost.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een automaat kost zomaar een kleine € 3.000,-- qua aanschaf en een automaat pakt zomaar een % of 10 meer, economie bedrijf je dus in een handbak.
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Dat filtertje; waar zit dat ergens? mijn installatie is van 04-'97 en ik heb er de laatste 45k km sowieso niets aan gedaan...Ludo schreef:jouw LPi installatie is volledig onderhoudsvrij.Ruuds60 schreef: ... hoe vaak moet de gasinstallatie (3,5 jaar oud Vialle LPi) onderhoud hebben?
enkel bij de eerste installatie's (1995-1998/99) zat er een filtertje dat om de 20.000km vervangen moest.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
oeps, ik schreef 20.000 maar dat moet zijn : 40.000km :oops:v40pokemon schreef:
Dat filtertje; waar zit dat ergens? mijn installatie is van 04-'97 en ik heb er de laatste 45k km sowieso niets aan gedaan...
jij hebt toch een ringtank hé?.
kijk dan even als daar een rechthoekig of rond deksel zit.
bij de ronde zit er geen filtertje meer in.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Bedankt voor de cijfers, die waren mij echter bekend! Ik ga er vanuit dat de keuze handbak/automaat genomen wordt op basis van (in eerste instantie) comfort, daarnaast is er een grote groep die deze keuze niet eens heeft.Een automaat kost zomaar een kleine € 3.000,-- qua aanschaf en een automaat pakt zomaar een % of 10 meer, economie bedrijf je dus in een handbak.
Nou moet je niet net doen alsof ik het niet begrijp!Dat snap ik nooit zo goed, het moet allemaal zo zuinig, goedkoop en economisch en dan een automaat nemen....
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Comfort en economie gaan niet optimaal samen, aan die stelling is niets onwaars of onduidelijks.
Volvo for life















