Club

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

een eigen forum misschien een idee? dan kun je ook veel regelen. kijk naar het volvo480forum.com. zover mij bekend geen officeele vereniging.

ook iets voor ons dan? alle begin is moeilijk maar dit is misschien een leuke opzet :D

Edit: nogal zitten slapen toen ik het eerst las :oops:
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

hulp nodig me forum maken. ik kan daar mee helpen. moet denk ik met een aantal man doen. is wel zo handig:P

wie voelt zich nog meer geroepen

opzet forum:
leip11
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

licht eraan wat je bedoelt?
moderatoren ofzo?
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

bijvoorbeeld. het gaat er eerst om dat dit met een aantal man opgezet wordt dan kan daarna de rest uitgewerkt worden
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

elco440 schreef:Kijk naar het volvo480forum.com. zover mij bekend geen officeele vereniging.
Nog niet officieel, maar 't zal niet lang meer op zich laten wachten.

Succes er mee! Hopen dat dit forum wel wat gaat worden, 't andere is net zo dood als 't 480-Register forum.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41668
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Waarom zou je alle moeite doen om een nieuw forum te maken als volvo-forum.nl je alle moegelijkheden biedt?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Zoals hier al meerdere keren is aangemerkt, bedenk voor je begint!!

Ik ben ooit begonnen om een BMW club op te starten. Dat is redelijk gelukt toendertijd, maar door misbeleid binnen het bestuur is die club nu over de kop.

Het is zeker te doen, maar bedenk wel dat je er veel tijd en geld in moet steken.
Notaris, KvK en te rijden km's kosten aardig wat geld!

Als stichting zijnde mag je trouwens GEEN winst maken, dus bedenk goed hoeveel contributie vraagt en wat je daarvoor terug gaat geven aan de leden. Denk aan merchandise, clubblad, website met forum en al dat soort dingen.

Ik zou beginnen met een mooie, nette website met daaraan een overzichtelijk forum.

Dit forum is leuk, maar een apart forum voor de 400-serie geeft je meer mogelijkheden. Hier staan bijv. alle onderwerpen door elkaar. Dan kun je een echt forum opbouwen met aparte subfora voor bijv. Techniek, Evenementen, Marktplaats en al dat soort dingen.

Als ik jullie was, zou ik met een ONofficiele club beginnen. Op deze manier kun je een clubje beginnen zonder dat je contributie vraagt en kun je dingen organizeren op vrijwillige basis. Tevens heb je dan geen bestuur nodig, maar je kunt wel mensen aanwijzen/kiezen die vrijwillig zich aanbieden voor bijv. organiseren van meetings.

Over sleutelmeetings, het is niet per definitie nodig om een sleuteldag bij een sleutelplaats aan te vragen als club zijnde! Je kunt er ook terecht als een club liefhebbers. :wink:

Mocht men nog vragen hebben over hoe en wat ik bedoel, stuur maar een PB of reageer in dit topic. Ik heb ervaring met het oprichten van een club en ik weet de voor en nadelen...
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Ik ga toch een beetje mee met de opmerking dat dit gedeelte al druk wordt bezocht en er op een andere bladzijde al uitnodigingen zijn voor een meeting of in deze bladzijde georganiseerd kan worden.
Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het best wel werkt terwijl er geen club is.

Dat wordt mij nu enigszins duidelijk in deze vraag.

En het is waar, een echte club is heel veel werk met verschillende verantwoordelijkheden die veel tijd vragen.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

redrooster schreef:Ik ga toch een beetje mee met de opmerking dat dit gedeelte al druk wordt bezocht en er op een andere bladzijde al uitnodigingen zijn voor een meeting of in deze bladzijde georganiseerd kan worden.
Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het best wel werkt terwijl er geen club is.

Dat wordt mij nu enigszins duidelijk in deze vraag.

En het is waar, een echte club is heel veel werk met verschillende verantwoordelijkheden die veel tijd vragen.
Dit is zeker een waarheid!! Er gaat gemiddeld een uur of 20 per week inzitten... En tijdens het opstarten nog wel meer!!
En ja... Je krijgt heel wat verantwoordelijkheid op je...

Zoals ik al aangaf.... Ik denk dat je het beste een eigen forum kunt beginnen met een paar andere liefhebbers en van daaruit verder gaan kijken... Mocht er op een gegeven momenteel zoveel belang voor zijn, kun je altijd nog een club beginnen...

Maar een eigen 400-serie forum zou zeker een welkom iets zijn!! Zeker als het overzichtelijker is dan hier. :wink:
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41668
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En vergeet bij een club niet dat je als bestuurslid hoofdelijk aansprakelijk bent. Als er financieel iets mis gaat is jouw eigen portemonnee het haasje.

Hou bij het zelf maken van een forum rekening met de veiligheid.
Pas nog het 40 forum dat gehackt werd en alle gegevens van iedereen kwijt was. Volvo-Forum wordt permanent gemonitord en geupdate. Kost wat maar is wel zo zeker.

Dus: een apart 400forum is hier zo gemaakt.
Ik maak wel even een opzetje. Zeg maar hoe je het wilt hebben :-) Kost niks extra.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41668
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Update:
Zoals je ziet is er nu een apart Volvo 400 Forum.
De bestaande berichten staan er in, in de bovenste rubriek. We gaan proberen die te verdelene over de nieuwe rubrieken.
Daaronder enkele specifieke rubrieken.

Veel plezier !
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Top Ben dat je een apart forum hebt gemaakt!

Ik zou het een leuk idee vinden, maar zoiets is inderdaad een grote stap en je moet niet te hard van stapel lopen.

Ik wil wel even een paar misvattingen uit de wereld helpen:

Een stichting mag wel winst maken. Vroeger was het inderdaad zo dat het niet mocht, maar tegenwoordig wel. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden.

Bestuurders zijn niet aansprakelijk voor schulden van de stichting. Wel is het net als bij een BV zo dat je aansprakelijk kunt zijn op het moment dat je over de schreef bent gegaan.

http://www.kvk.nl/wettenenregels/110_Re ... chting.asp
Gebruikersavatar
leip11
5th Gear member
Berichten: 1308
Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
Locatie: hoogvliet
Contacteer:

@ben,

dank je wel dit is al een hele vooruit gang.

heb je nog hulp nodig met het goedplaatsen van de topic's of wordt dat al gedaan.

timo
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Helemaal top Ben! Heb je ook snel gedaan!

Is het misschien ook mogelijk om iets te maken zoals een Aangeboden en Gevraagd (Marktplaats) voor de 400-serie?
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Ik weet niet wie je bent, Ben, maar initiatief is er zeker! Leuk!
Ik ga er van uit dat deze site in zijn geheel kosten met zich meebrengt.
Hoe doen jullie dat? Is er ergens een donatie gedeelte?
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

@Ben, als je vrijwilligers kunt gebruiken om de bestaande berichtenberg onder te verdelen in subdirectories (bijv in de groepen-indeling zoals in de werkplaatshandboeken 2=motor, 3=elektronica etc.) bied ik me bij deze aan als sorteerder.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Roderic E34T schreef:Is het misschien ook mogelijk om iets te maken zoals een Aangeboden en Gevraagd (Marktplaats) voor de 400-serie?
Daar zou ik dan weer huiverig mee zijn om niet de deur open te zetten voor lui die enkel geïnteresseerd zijn in verkopen ipv het forum. Wat wel kan is dit open te stellen voor enkel leden met meer dan 100 posts of bijv. voorwaarde dat het gratis moet zijn of ruilen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

ik ben ook wel stiekem bang dat we een jaar of 3/4 te vroeg zijn. de modellen zijn iets te jong nog mja, de s/v40 hebben het wel.

en zo is dacht ik de v3c (300 club) ook begonnen

edit: pff heb me dag ni weer gemist

fijn een eigen forum binnen het volvo-forum.
geeft het toch iets meer erkenning. hopenlijk worden we nu ook minder dood gezwegen op meetings e/d.
denk dat dit ook wel voorlopig het beste is.
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
Gebruikersavatar
elco440
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
Locatie: Berlicum
Contacteer:

ben, is het trouwens mogelijk om de 440/460 projecten door te linken naar :D !!jippie!! :D 400 forum?

en misschien een 440/460 voorstel topic? :D
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project ;)

Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok

Even Voorstellen
Back 2 Project
housekamp
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24

haha, kon vanmorgen het forum niet vinden voor de 440/460 :D
totdat ik met mijn slaperige kop iets verder naar beneden keek en zag dat er nu een aparte forum is ;)

niet verkeerd zo!
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”