bart simpson schreef:die moet wel weinig gekost hebben, er is hier niets voor te koop en hij zal daardoor ook nooit een hondaconforme prijs opbrengen
kostte weinig, lage dollar. Er is alles voor te koop, ofwel via ebay o.i.d. maar ook gewoon via de nederlandse dealer; kunnen ze gewoon bestellen.. En ze leveren aardig wat op aangezien het een zeldzame verschijning is in NL.
Heb die Honda even bekeken, maar het is net zo'n Kia Soul. Of vergis ik me in de maat. Dat je zo'n bak helemaal uit de USA haalt...
On topic: Ga nou eerst eens een paar weken rustig aan die XC wennen. Rustig rondtouren en de auto een kans geven. Denk dat het allemaal wel meevalt. Het is echt geen belabberde auto. Want die maken ze bij Volvo niet.
Volvo1080 schreef:nope, heb de auto laten importeren. Proefrit is dan lastig. Ik had ook nooit verwacht dat het zo beroerd zou zijn.
Dit klinkt niet heel doordacht, je kunt toch ook een proefrit maken in een auto bij een dealer als je 'm niet gaat kopen? Het is niet erg vriendelijk om te doen maar...
Kennissen maken meer macht dan kennis..... V40 2.0 16V 1996 Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Ik heb op mijn werk ook wel in xc-70's gereden, nou was ik prive een Cherokee gewend op dat moment en toen vond ik 'm voor het soort auto zeker geen belabberde wegligging hebben.
Ik denk dan ook dat het vnl een kwestie van wennen is.
Mocht topic starter echt weer in een strak geveerde auto willen rijden mag hij uiteraard de xc70 ruilen tegen mijn V40 (en krijgt hij er gratis en voor niets een Twingo "cabrio" voor terug) :
Kennissen maken meer macht dan kennis..... V40 2.0 16V 1996 Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Volvo1080 schreef:nope, heb de auto laten importeren. Proefrit is dan lastig. Ik had ook nooit verwacht dat het zo beroerd zou zijn.
Dit klinkt niet heel doordacht, je kunt toch ook een proefrit maken in een auto bij een dealer als je 'm niet gaat kopen? Het is niet erg vriendelijk om te doen maar...
Ik was ook eens bij een willekeurige dealer of handelaar gaan kijken. Ik heb diverse auto's geprobeerd, o.a. bij van Aarle. Zo zijn we er ook achter gekomen dat we liever een XC70 wilden dan een V70....
Ik geef je ook zoals de rest de tip om even rustig te wennen. Elke auto is weer anders, en misschien zit het wel tussen de oren. Waarschijnlijk zou je ook van alles gevonden hebben bij een import V70 R... een kwestie van toch niet helemaal zeker (kunnen) zijn wat je koopt.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Kan me er best iets bij voorstellen. Heb zelf de XC70 altijd als erg prettig ervaren, maar hoorde wel eens van mensen die bij mij instapte dat ze hem nogal "wiebelig" vonden.
Heb een tijdje XC70 zakelijk en V70 privé gereden en vond dan de V70 zo'n "harde bak" wanneer ik er een paar dagen niet in had gereden. Zoiets went dus erg snel!
Zo erg als Volvo1080 beschrijft lijkt me daarentegen ook niet normaal.
Ik zou zeker eens in een NL-auto gaan rijden om te zien of het aan de auto ligt of niet.
Maar nog over dat wiebelende rijden, ik herken dat van de eerste generatie XC70's (toen nog V70 XC) was de eerste in 2001 waar in ik toen reed. Later ooit gereden in een MY05, was het er niet. In onze XC70 waar ik toch zeker 15000km in heb gereden nooit ergens last van gehad.
En ik heb er in gereden alsof het gewoon de T5 was, op de Autobahn gewoon mee gereden met allemaal dikke Audi's etc etc Verder een berg op gereden vol met sneeuw... nou dat ging zo soepel.
En het leuke ben er vaak met vrienden mee naar de Alpen mee gereden, allemaal -> " Wat is dit toch een waanzinnige bak!!"
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Er moeten toch betere stabilisatiestangen (IPD) en dempers voor te krijgen zijn? Dat kost wel wat, maar dan heb je een betere wegligging (en minder comfort + eventueel minder off-road eigenschappen)
Het wordt natuurlijk nooit een T5!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
zou altijd beginnen met proefrijden in een object dat je zoveel geld kost, vrijwel iedere suv achtige rijdt wezenlijk anders dan een normale auto, dat lijkt hier een volkomen verrassing.
Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar. Qua wegligging heb ik niet veel verschil kunnen merken, mijn conclusie is dus dat mijn ergernissen geen technische oorzaak hebben. Een mindere wegligging is blijkbaar het gevolg van het stoere uiterlijk. Inmiddels kan er er wel mee leven, maar blijf het eigenaardig vinden dat qua wegligging in bochten gedrag de V70 awd classic beter op de weg ligt dan een XC70 van ongeveer 7 jaar nieuwer. Maar ja, ook voor volvo blijven eenvoudige natuurwetten als (Moment = kracht * arm) ondanks alle technische hulpmiddelen een belangrijke rol spelen.
Paul schreef:Maar zie niet zoveel reactie van de topic-starter.
Paul, hebben niet allemaal tijd om gemiddeld 12 berichten per dag te posten!
touché
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Volvo1080 schreef:Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar. Qua wegligging heb ik niet veel verschil kunnen merken, mijn conclusie is dus dat mijn ergernissen geen technische oorzaak hebben. Een mindere wegligging is blijkbaar het gevolg van het stoere uiterlijk. Inmiddels kan er er wel mee leven, maar blijf het eigenaardig vinden dat qua wegligging in bochten gedrag de V70 awd classic beter op de weg ligt dan een XC70 van ongeveer 7 jaar nieuwer. Maar ja, ook voor volvo blijven eenvoudige natuurwetten als (Moment = kracht * arm) ondanks alle technische hulpmiddelen een belangrijke rol spelen.
En Meneer Kaktus zegt: "wat hebben we hier van geleerd?"
Nooit een auto van 'een plaatje' kopen maar altijd een proefrit maken.
Volvo1080 schreef:Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar.
Hoe kan dat nou? Je hebt de HU erin zitten die in een Phase I model zat, niet in eente uit 2005.
Nu wil ik wel foto's zien
Enne uh ja, die posts per dag, ben hier moderator en neem mijn taak serieus, dus ik maak er tijd voor!. Makkelijk even voor het werk, heb eigen bedrijf dus ook tijdens het werk (soms).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dat "touché" lijkt me dan ook volkomen misplaatst!
Als je een draadje start lijkt het me logisch dat je dan ook de antwoorden bijhoudt. Als je daar geen tijd voor hebt...En dan ook nog een sneer naar een moderator geven is helemaal wat.
Maar goed, het zal de tijdgeest zijn.
Paul, ga door! Dank voor al je tijd en moeite!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
whitehorsekart schreef:Dat "touché" lijkt me dan ook volkomen misplaatst!
Als je een draadje start lijkt het me logisch dat je dan ook de antwoorden bijhoudt. Als je daar geen tijd voor hebt...En dan ook nog een sneer naar een moderator geven is helemaal wat.
Maar goed, het zal de tijdgeest zijn.
Paul, ga door! Dank voor al je tijd en moeite!
Kort lontje mensen, ik gaf een knipoog aan mijn opmerking en geen sneer naar de moderator...
Op een bestek van een aantal dagen kun je toch wel verwachten dat mensen niet onmiddelijk reageren. Maar laten we niet gaan katten, forum is excellent en moderators doen hun werk uitstekend.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli