XC70, Spijt spijt....heel erg spijt

Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

bart simpson schreef:die moet wel weinig gekost hebben, er is hier niets voor te koop en hij zal daardoor ook nooit een hondaconforme prijs opbrengen
kostte weinig, lage dollar. Er is alles voor te koop, ofwel via ebay o.i.d. maar ook gewoon via de nederlandse dealer; kunnen ze gewoon bestellen.. En ze leveren aardig wat op aangezien het een zeldzame verschijning is in NL.

Maar weer ontopic, het is een volvo-forum :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Heb die Honda even bekeken, maar het is net zo'n Kia Soul. Of vergis ik me in de maat. Dat je zo'n bak helemaal uit de USA haalt...

On topic: Ga nou eerst eens een paar weken rustig aan die XC wennen. Rustig rondtouren en de auto een kans geven. Denk dat het allemaal wel meevalt. Het is echt geen belabberde auto. Want die maken ze bij Volvo niet.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Volvo1080 schreef:nope, heb de auto laten importeren. Proefrit is dan lastig. Ik had ook nooit verwacht dat het zo beroerd zou zijn.
Dit klinkt niet heel doordacht, je kunt toch ook een proefrit maken in een auto bij een dealer als je 'm niet gaat kopen? Het is niet erg vriendelijk om te doen maar...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Tja Barry, weet je wat het is. De mijne was ook de allereerste XC70 waar ik mee reed. En dan........

Staat ie zomaar bij je op de stoep...... zeg nou zelf... zou je ook niet verliefd worden ;-)

Afbeelding
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Kwijl :sleepy3: ...

Ik heb op mijn werk ook wel in xc-70's gereden, nou was ik prive een Cherokee gewend op dat moment en toen vond ik 'm voor het soort auto zeker geen belabberde wegligging hebben.
Ik denk dan ook dat het vnl een kwestie van wennen is.

Mocht topic starter echt weer in een strak geveerde auto willen rijden mag hij uiteraard de xc70 ruilen tegen mijn V40 (en krijgt hij er gratis en voor niets een Twingo "cabrio" voor terug) ::wink:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Barry (Grillmeister) schreef:
Volvo1080 schreef:nope, heb de auto laten importeren. Proefrit is dan lastig. Ik had ook nooit verwacht dat het zo beroerd zou zijn.
Dit klinkt niet heel doordacht, je kunt toch ook een proefrit maken in een auto bij een dealer als je 'm niet gaat kopen? Het is niet erg vriendelijk om te doen maar...
Ik was ook eens bij een willekeurige dealer of handelaar gaan kijken. Ik heb diverse auto's geprobeerd, o.a. bij van Aarle. Zo zijn we er ook achter gekomen dat we liever een XC70 wilden dan een V70....

Ik geef je ook zoals de rest de tip om even rustig te wennen. Elke auto is weer anders, en misschien zit het wel tussen de oren. Waarschijnlijk zou je ook van alles gevonden hebben bij een import V70 R... een kwestie van toch niet helemaal zeker (kunnen) zijn wat je koopt.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
pasc@l
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 14.02.2007 - 20:31
Locatie: Angeren

Kan me er best iets bij voorstellen. Heb zelf de XC70 altijd als erg prettig ervaren, maar hoorde wel eens van mensen die bij mij instapte dat ze hem nogal "wiebelig" vonden.

Heb een tijdje XC70 zakelijk en V70 privé gereden en vond dan de V70 zo'n "harde bak" wanneer ik er een paar dagen niet in had gereden. Zoiets went dus erg snel!

Zo erg als Volvo1080 beschrijft lijkt me daarentegen ook niet normaal.
Ik zou zeker eens in een NL-auto gaan rijden om te zien of het aan de auto ligt of niet.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Het zou best kunnen zijn dat alles in de USA zachter wordt afgeveerd, dat zijn ze psvr gewend...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar nog over dat wiebelende rijden, ik herken dat van de eerste generatie XC70's (toen nog V70 XC) was de eerste in 2001 waar in ik toen reed. Later ooit gereden in een MY05, was het er niet. In onze XC70 waar ik toch zeker 15000km in heb gereden nooit ergens last van gehad.

En ik heb er in gereden alsof het gewoon de T5 was, op de Autobahn gewoon mee gereden met allemaal dikke Audi's etc etc Verder een berg op gereden vol met sneeuw... nou dat ging zo soepel.

En het leuke ben er vaak met vrienden mee naar de Alpen mee gereden, allemaal -> " Wat is dit toch een waanzinnige bak!!"
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Er moeten toch betere stabilisatiestangen (IPD) en dempers voor te krijgen zijn? Dat kost wel wat, maar dan heb je een betere wegligging (en minder comfort + eventueel minder off-road eigenschappen)

Het wordt natuurlijk nooit een T5!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

zou altijd beginnen met proefrijden in een object dat je zoveel geld kost, vrijwel iedere suv achtige rijdt wezenlijk anders dan een normale auto, dat lijkt hier een volkomen verrassing.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nee is toch logisch, zit hoger op de grond, meer last van de wind en luchweerstand. Maar zie niet zoveel reactie van de topic-starter.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Volvo1080
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45

Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar. Qua wegligging heb ik niet veel verschil kunnen merken, mijn conclusie is dus dat mijn ergernissen geen technische oorzaak hebben. Een mindere wegligging is blijkbaar het gevolg van het stoere uiterlijk. Inmiddels kan er er wel mee leven, maar blijf het eigenaardig vinden dat qua wegligging in bochten gedrag de V70 awd classic beter op de weg ligt dan een XC70 van ongeveer 7 jaar nieuwer. Maar ja, ook voor volvo blijven eenvoudige natuurwetten als (Moment = kracht * arm) ondanks alle technische hulpmiddelen een belangrijke rol spelen.
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive

XC70 2.5T
Volvo1080
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:45

Paul schreef:Maar zie niet zoveel reactie van de topic-starter.
Paul, hebben niet allemaal tijd om gemiddeld 12 berichten per dag te posten!
240 GLT
940 2.3 lpt
960 3.0
V70 awd
V50 2.0D (lease)
S80 2.9 executive

XC70 2.5T
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

Volvo1080 schreef:
Paul schreef:Maar zie niet zoveel reactie van de topic-starter.
Paul, hebben niet allemaal tijd om gemiddeld 12 berichten per dag te posten!
touché :wink:
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40433
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo1080 schreef:Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar. Qua wegligging heb ik niet veel verschil kunnen merken, mijn conclusie is dus dat mijn ergernissen geen technische oorzaak hebben. Een mindere wegligging is blijkbaar het gevolg van het stoere uiterlijk. Inmiddels kan er er wel mee leven, maar blijf het eigenaardig vinden dat qua wegligging in bochten gedrag de V70 awd classic beter op de weg ligt dan een XC70 van ongeveer 7 jaar nieuwer. Maar ja, ook voor volvo blijven eenvoudige natuurwetten als (Moment = kracht * arm) ondanks alle technische hulpmiddelen een belangrijke rol spelen.
En Meneer Kaktus zegt: "wat hebben we hier van geleerd?"

Nooit een auto van 'een plaatje' kopen maar altijd een proefrit maken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Volvo1080 schreef:Vandaag bij de dealer in een XC70 D5 van 2005 gereden. Zelf rij ik in de 2.5T uit het zelfde bouwjaar.
Hoe kan dat nou? Je hebt de HU erin zitten die in een Phase I model zat, niet in eente uit 2005.
Nu wil ik wel foto's zien :-)


Enne uh ja, die posts per dag, ben hier moderator en neem mijn taak serieus, dus ik maak er tijd voor!. Makkelijk even voor het werk, heb eigen bedrijf dus ook tijdens het werk (soms).
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Dat "touché" lijkt me dan ook volkomen misplaatst!

Als je een draadje start lijkt het me logisch dat je dan ook de antwoorden bijhoudt. Als je daar geen tijd voor hebt...En dan ook nog een sneer naar een moderator geven is helemaal wat.
Maar goed, het zal de tijdgeest zijn.

Paul, ga door! Dank voor al je tijd en moeite!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Dankjewel!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
PeerTronic
4th Gear member
Berichten: 972
Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00

whitehorsekart schreef:Dat "touché" lijkt me dan ook volkomen misplaatst!

Als je een draadje start lijkt het me logisch dat je dan ook de antwoorden bijhoudt. Als je daar geen tijd voor hebt...En dan ook nog een sneer naar een moderator geven is helemaal wat.
Maar goed, het zal de tijdgeest zijn.

Paul, ga door! Dank voor al je tijd en moeite!
Kort lontje mensen, ik gaf een knipoog aan mijn opmerking en geen sneer naar de moderator...
Op een bestek van een aantal dagen kun je toch wel verwachten dat mensen niet onmiddelijk reageren. Maar laten we niet gaan katten, forum is excellent en moderators doen hun werk uitstekend.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Gesloten

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”