TCV iemand enig idee waar deze zit bij de diesel? D5/2.4d

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
euerw
5th Gear member

wie van de techno mensen kan mij vertellen waar ik die regelaars kan vinden, in vadis worden ze bij de benzine turbo`s direct op de plek getiint maar bij de diesels zie ik hem wel de luchtfilter afbeelding maar niet welke plek!
gisteren luchtfilter en mixerslang er afgehad maar niets gevonden, wie o wie weet meer :(
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gast

TCV?
Wat bedoel je?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Turbo Controle Valve

Oftewel het overdruk ventiel (Wast Gate) op een turbo
Je hebt ook electronisch,s geregelde die door de ECU aangestuurd worden ipv mechanische
Ramon&Ramon
7th Gear member

Kunnen ook in de turboslangen zitten,zowel aan de ingaande en de uitgaande kant van de turbo,

Die meten de turbodruk in de uitgaande turboslang en geven bij overdruk een signaal aan de Waste Gate
Gast

Oke en waar zitten ze bij de 2.4D/D5, want dat was uiteindelijk de vraag van @euerw. :wink:
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als je voor de auto staat zit deze op het inlaatspruitstuk aan de linkerkant,een vierkant blokje met een stekkeraansluiting,ik weet niet wat je ermee gaat doen?
Gast

Ja @euerw, wat ga je er mee doen?
euerw
5th Gear member

kijk even hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31189
mij idee was, daar IPD dit aan geeft voor alle turbo`s, om het evt ook te plaatsen maar, nav navraag bij RICA blijkt het systeem voor benzine turbo gewoon anders is en die dus werken met een Valve met 3 aansluitingen terwijl de diesel-turbo`s geen Wast Gate hebben maar een variabelle schoepen systeem met een vacuum regelaar of zoiets vandaar dat ik geen zelfde regelaar kon vinden onder de motorkap, de gene die ik vond heeft maar 2 aansluitingen.
IPD geeft aan voor alle turbo`s vanaf `98 maar dan bedoelen ze dus benzine want diesel zoals de D5 ect kennen ze daar dus niet
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat is een normale turbodrukregelklep,een mechanische die je bij die link ziet,bij een D5 komt dat niet voor op die manier!
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”