Hoi allemaal, leuk forum.
Ik rijd sinds 2001 Volvo s60 170 pk G3 toen 2006 tot heden 2.4 d uit 2003 235000 km (geweldige auto) en ben nu bezig met een 2.4 163pk
uit januari 2006 met 155 000 km.
Tijdens mijn proefrit die naar tevredenheid verliep, werd ik onaangenaam verrast met een auto die niet meer schakelen kon. Ik kon roeren met de pook wat ik wou maar hij bleef in de achteruitversnelling staan.
Nu bleek de schakelstang los te zitten, ruime bus volgens de monteur
Dit weerhoudt mij niet deze fantische rijdende limo te kopen.
Dit wordt verholpen en maandag haal ik de auto op, maar herkent iemand het probleem? en als dit voorkomt is het vervangen van 1 verbinding dan voldoende?
Verdere tips betreft de 24 d (oude d 5 ??) van harte welkom.
Koert
Overbrengstangen naar versnelling sbak
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 16:53
- Contacteer:
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 17.09.2009 - 22:16
Welkom op het forum, met het probleem ben ik niet bekend ik heb een 2003 2.4D automaat. Echter als jij een 2.4D met 163pk heb lijkt het mij dat deze is gechipt (correct me if im wrong) want inderdaad is de 2.4D hetzelfde motorblok als de D5 enkel andere software. Volgens mij heeft de 2.4D standaard 96 kW (130pk).
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Dit is de "nieuwe"2.4D (oude D5) later kreeg de D5 185 PK en de 2.4D 163 PK.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Schakelmechanisme bestaat niet uit schakelstangen,dat werkt met twee kabels!
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Tussen het schakelmechaniek op de bak zit de hevel die eea bedient ,deze zit met een holle stift vast op de bak deze wil weleens de geest geven denk dat ze dat bedoelen valt die eruit in een bepaalde versnelling dan heb je vanaf dat moment geen controle meer over de bak.
Als het deze is dan is het vervangen een klusje van niets alleen pech dat het gebeurt tijdens een proefrit(of juist niet)
Als het deze is dan is het vervangen een klusje van niets alleen pech dat het gebeurt tijdens een proefrit(of juist niet)
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Je vergist je met de vag diesel 2.5 deze heeft 130 pkBartusKN schreef:Welkom op het forum, met het probleem ben ik niet bekend ik heb een 2003 2.4D automaat. Echter als jij een 2.4D met 163pk heb lijkt het mij dat deze is gechipt (correct me if im wrong) want inderdaad is de 2.4D hetzelfde motorblok als de D5 enkel andere software. Volgens mij heeft de 2.4D standaard 96 kW (130pk).

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Lees hier alles over de 2005 2.4D en de D5 (zelfde)
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=32132
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=32132