koppakking stuk ?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
FrankS60
5th Gear member

Die hadico is ook zijn gewicht in goud waard :D En dan weet ik niet eens wat hij weegt!

@ topicstarter: Laat je niet in de luren leggen door de dealer! Als ze fouten maken moet je het zeker niet accepteren dat ze jou daarvoor laten opdraaien! Hopelijk is de rekening te overzien en niet het idiote bedrag wat je eerder dacht... Volgens mij kun je daar haast een blokwissel voor doen met een 2e hands blok met net een ton erop...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
hadico
5th Gear member

Bij dit soort twijfelgevallen (motor loopt goed) en olie in het koelsysteem zou ik eerst de koeler buiten werking zetten(doorverbinden waterslangen) vervolgens het systeem reinigen en dan eerst maar eens een poosje rijden om te zien of het de koeler of evt toch een koppakking is ,ik denk dan ook dat ze op het verkeerde been zijn gezet door de pechdienst die een eerste diagnose stelde door meteen te roepen koppakking stuk.
Gast

Hallo allemaal,
op 4 nov. 2008 geeft @Luc1 aan:
Luc1 schreef:Nu bleek het uiteindelijk toch niet de koppakking te zijn, maar de oliekoeler.
Op 20 okt 2009 geeft @hopster dat zijn oliekoeler is vervangen
hopster schreef:Ik heb net nieuwe oliekoeler gekregen in men S60.
En.......... vervolgens een hele discussie over een koppaking die vorig jaar al NIET is vervangen.... :P
Wel een mooie oplossing van @hadico om het systeem schoon te krijgen. :wink:

Al met al weer veel lees plezier. :lol:
FrankS60
5th Gear member

Scherp Alex :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
hopster
1st Gear member

Tja idd, om dit soort zaken te voorkomen zou het leuk zijn als iedereen ook even zegt of zijn klachten verholpen zijn, en hoe; en wat het koste en waar ze dat hebben laten doen......
FrankS60
5th Gear member

Ja een beetje follow-up in een gestarte thread zou best handig zijn. Moet zeggen dat ik er zelf ook niet altijd zo netjes in ben, maar het zou wel erg handig zijn voor degene die het later leest!
dieselpower
4th Gear member

Een officiele volvodealer heeft bij mijn D5 2002 zo'n drie jaar geleden een foutje gemaakt. Resultaat, er stond olie tot aan de bovenkant van de peilstok. Een monteur even proefritje maken na de beurt, olie komt op de zuigers (en is niet samendrukbaar) en daarmee een behoorlijke schade. alle 5 drijfstangen krom, op twee cilinders helemaal geen compressie meer de andere die varieerden tussen 70 en 90 procent van de compressie. Krukas krom maar................ de koppakking zat er nog gewoon tussen, en niet lek. Hoezo, de koppakking is zowat onverwoestbaar bij een volvo. daarom komt ie ook niet zovaak voorbij mag ik denken.
Overigens, de hele schade netjes opgelost, hulde daarvoor en voor mijn nieuwe blok.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”