Je hebt zeker niet toevallig je turbodruk gemeten met een keer vol gas optrekken in 3e of 4e versnelling?
Heb je euro95 of 98 getankt? Misschien regelt je ontsteking wel terug vanwege een te laag octaan... Ik zou echter niet weten of dat een dergelijke curve tot gevolg zou kunnen hebben, de dips zijn wel heel heftig.
Misschien een idee om een turbodruk meter te installeren. Een beetje redelijke unit kost 5 tientjes en is ook wel leuk voor de heb. Installatie is heel eenvoudig, laat maar horen als je daar nog tips voor wilt hebben.
slecht presterende S60 T5
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Kan het zijn dat de turbo druk dusdanig is toegenomen dat de wastegate voortdurend de druk afbouwt?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- hadico
- 5th Gear member
- Berichten: 1374
- Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
- Locatie: Amstelveen
Die zou dus een curve moeten hebben van 330 nm tussen de 2520 en 5220 rpm oftewel 250 pk bij 5200 omw bij standaart software.
Je wastgate werkt op een druk van 30KPA als eerste zou ik deze eens controleren en het turboregelventiel eens schoonmaken dit kun je uitspuiten met een smoorklephuisreiniger.
Voorts dient je brandstofdruk tussen de 3,75 en 3,95 bar te liggen.
Je wastgate werkt op een druk van 30KPA als eerste zou ik deze eens controleren en het turboregelventiel eens schoonmaken dit kun je uitspuiten met een smoorklephuisreiniger.
Voorts dient je brandstofdruk tussen de 3,75 en 3,95 bar te liggen.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
probleem waarschijnlijk gevonden even wachten op een onderdeeltje
jullie horen later meer
jullie horen later meer

Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ben benieuwd!
TCV?
TCV?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Dat zou heel mooi zijn.DeNNiS_ schreef:probleem waarschijnlijk gevonden even wachten op een onderdeeltje
jullie horen later meer
Wil je al verklappen wat je hebt besteld?
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
lijk mij een slecht werkende TCV.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
en is het opgelost met de winebro?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///