Veel type auto's maken een geluidje wanneer je de deur opendoet terwijl je lichten aanstaan.
Mij auto doet dit niet, weet iemand hoe je dit kan realiseren?
meldsignaal voor lichten die aanstaan
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40787
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Piepertje bij Halfords kopen.
Die monteer je in het deurcontact.
Die monteer je in het deurcontact.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
gaat je licht niet gewoon aan als je contact aangaat en uit als contact uitgaat? dat zou namelijk horen
Volvo for life
- Nald
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 19:49
- Locatie: Brabant
Jawel, maar niet als je de verlichting met de draaischakelaar aanzet.
Want wanneer je het contact uitzet dan gaat je verlichting terug naar stadsverlichting en blijft ook de dashbordverlichting aanstaan.
En dat wil ik wel eens vergeten wanneer ik uitstap.
Want wanneer je het contact uitzet dan gaat je verlichting terug naar stadsverlichting en blijft ook de dashbordverlichting aanstaan.
En dat wil ik wel eens vergeten wanneer ik uitstap.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Kan hij door aan de schakelaar te draaien nog aaner dan aan?
Volvo for life
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6352
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Je krijgt er een schema'je bij. Zeer eenvoudig te doen.Ben schreef:Piepertje bij Halfords kopen.
Die monteer je in het deurcontact.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6352
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Voor de 440 geldt (grosso modo) dat de vroegere modeljaren (tot 93) en bijv. auto's geïmporteerd uit Duitsland een schakelaar hadden die apart aan en uit moest om de lichten aan te zetten. Na 93 was dagrijverlichting in NL standaard: oftewel op stand 0 staan je lichten niet uit maar altijd aan zolang de auto op contact staat.
Simpelste en elegantste oplossing is om de lichtschakelaar van een later model te monteren die de dagrijverlichting heeft. Geen gepiel met aftermarket-oplossingen en volledig plug-and-play.
Je kunt alleen de draaischakelaar zelf vervangen of gewoon het hele paneeltje. Zal je misschien vijf euro kosten op de sloop.
De versie mèt dagrijverlichting heeft op de schakelaar een stuk of vijf aansluitingen/pootjes, de versie zonder heeft er iets van drie. Kijk dus even naar het aantal pootjes op je eigen schakelaar en vergelijk met een sloopexemplaar.
Simpelste en elegantste oplossing is om de lichtschakelaar van een later model te monteren die de dagrijverlichting heeft. Geen gepiel met aftermarket-oplossingen en volledig plug-and-play.
Je kunt alleen de draaischakelaar zelf vervangen of gewoon het hele paneeltje. Zal je misschien vijf euro kosten op de sloop.
De versie mèt dagrijverlichting heeft op de schakelaar een stuk of vijf aansluitingen/pootjes, de versie zonder heeft er iets van drie. Kijk dus even naar het aantal pootjes op je eigen schakelaar en vergelijk met een sloopexemplaar.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik heb een 89-er met dagrijverlichting, een van de eerste omdat we de auto nieuw gekocht haaden zonder en we kregen een levering waar het "al op zat".
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dan is het toch echt je eigen schuld 
Er zijn voor de 4-serie ook zoemers/verklikkers van volvo geweest (in de jaren dat de "0 = uit" schakelaar veel gebruikt werd een optie). Weet niet uit mijn hoofd welke relaispositie daarvoor gebruikt werd, misschien kan iemand me hier even aanvullen, maar ze bestaan wel! Dat zou dan gewoon een kwestie zijn van relais bijplaatsen/vervangen in de relaiskast onder je motorkap.

Er zijn voor de 4-serie ook zoemers/verklikkers van volvo geweest (in de jaren dat de "0 = uit" schakelaar veel gebruikt werd een optie). Weet niet uit mijn hoofd welke relaispositie daarvoor gebruikt werd, misschien kan iemand me hier even aanvullen, maar ze bestaan wel! Dat zou dan gewoon een kwestie zijn van relais bijplaatsen/vervangen in de relaiskast onder je motorkap.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)