Chiptuning op D5 '03 met retrofit roetfilter?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Jimmy P.
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.12.2009 - 15:27
Locatie: Utrecht

Hallo,

Ik wil graag weten of er iemand ervaring heeft met chiptuning van een D5 met een retrofit roetfilter.

Wie heeft ervaring en wat is de ervaring?

Ik wil de auto graag laten chippen, maar het moet er wel beter op worden..

Ik hoor het graag.

Groet, Jimmy
2005 - 2006 Rover Mini 1.3i Tahiti (verkocht)
2006 -2007 VW Polo G40 (verkocht)
2007 - 2009 Volvo S70 2.0 10v Comfort met LPI (kapot...)
2009 - nu Volvo S60 (enjoying)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40736
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Laat ik beginnen met de vraag in het juiste board te zetten ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
BSRTuning
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

Beste Jimmy,

voor jouw auto hebben wij een optimalisatie voor je auto, waar je auto gegarandeerd beter van wordt: dit doen wij (BSR Tuning) via het unieke PPC systeem.

En de grafiek van jouw auto, gemeten op een 'dyno testbank', met de originele gegevens en de gegevens na het optimaliseren d.m.v. BSR Stage 1:
Afbeelding

Meer informatie en gebruikerservaringen te lezen op onze site: www.bsrtuning.nl
Afbeelding
Jimmy P.
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.12.2009 - 15:27
Locatie: Utrecht

Beste BSR,

Wat is de specifieke ervaring met deze motor met een retrofit roetfilter?

Is de vermogenscurve trouwens wel van een 163hp versie?

Groet, Jimmy
2005 - 2006 Rover Mini 1.3i Tahiti (verkocht)
2006 -2007 VW Polo G40 (verkocht)
2007 - 2009 Volvo S70 2.0 10v Comfort met LPI (kapot...)
2009 - nu Volvo S60 (enjoying)
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Hee nog een ex-G40 rijder :D
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
BSRTuning
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

Beste Jimmy,

specifieke ervaring van de combinatie retrofit plus jouw specifieke motor plus BSR Stage 1 kan ik helaas niet vinden, maar ik kan je garanderen dat je er op vooruit gaat.

De vermogenscurve is van de 163PK, maar dit is de eigen versie van BSR. Deze vermogenscurve is nauwkeuriger dan die van de fabriek; immers deze is door BSR zelf gemeten en hier is de software op gemaakt. Dit heeft als groot voordeel dat de vermogenstoename dus ook nauwkeurig is, en je het ook daadwerkelijk erbij krijgt.

Groeten,
Jeroen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”