Hallo,
Zoals ik al eerder vermelde zijn we op wintersport in Tsjechie.
Nu rijden wij met een T5 en mijn schoonouders met een Bi-Fuel uit 2003.
(Zij hebben ons met het volvo-virus aangestoken)
Nu hebben zij sinds gisteren het probleem dat tijdens het rijden op LPG de auto afsloeg (na ongeveer 30 km) Als ze hem dan op benzine zetten rijdt hij gewoon verder.
Op het moment dat ze de auto handmatig op LPG willen zetten, slaat hij weer af. Op het moment dat het gebeurde was het hier -14. Nu is het echter -1 tot +2 graden celcius. Dus zelf denk ik niet dat temperatuur het ermee te maken heeft.
Hier in Tsjechie zijn weinig tot geen LPG service garages. We gaan vrijdag weg en een Bi-Fuel benzine tank is maar iets van 20 liter. Dus dat betekend erg vaak tanken naar Nederland.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en wat we misschien zelf hier aan kunnen doen?
Bi-fuel schakeld niet naar LPG
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik vermoed dat de pomp in de tank niet meer draait.
Kijk eens of de zekeringen nog goed zijn, er is in ieder geval een zekering voor de LPG-pomp in de tank.
In mijn classic was de LPG achteraf ingebouwd, dus een paar zekeringen zaten gewoon los in het vooronder. Ik weet niet precies hoe het bij die auto zit (LPG af-fabriek), maar dat kan gewoon in een van de zekeringhouders zitten in de motorruimte, naast het dashboard of zelfs achterin de bag-ruimte. Het boekje zal eea wel vermelden, denk ik.
Hoor je de pomp wel draaien in de tank? Deze zal even draaien na het omschakelen van benzine naar LPG. Laat iemand hier naar luisteren.
Brandt het lampje wel bij de benzine/LPG schakelaar? Deze stuurt ook de afsluiters aan.
Kijk eens of de zekeringen nog goed zijn, er is in ieder geval een zekering voor de LPG-pomp in de tank.
In mijn classic was de LPG achteraf ingebouwd, dus een paar zekeringen zaten gewoon los in het vooronder. Ik weet niet precies hoe het bij die auto zit (LPG af-fabriek), maar dat kan gewoon in een van de zekeringhouders zitten in de motorruimte, naast het dashboard of zelfs achterin de bag-ruimte. Het boekje zal eea wel vermelden, denk ik.
Hoor je de pomp wel draaien in de tank? Deze zal even draaien na het omschakelen van benzine naar LPG. Laat iemand hier naar luisteren.
Brandt het lampje wel bij de benzine/LPG schakelaar? Deze stuurt ook de afsluiters aan.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Dacht altijd dat door de druk de lpg vanzelf wel door de leidingen naar de motor ging.
Maar het zou wel een relais kunnen zijn die 1 van de afsluiters bediend
Maar het zou wel een relais kunnen zijn die 1 van de afsluiters bediend
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Mogelijk dat het gasverdelerhuis smerig is of dat de elektronica er bovenop stuk is.
Ik ga er dan vanuit dat er geen storingslampjes op het dashboard zijn gaan branden.
De BiFuel LPG installatie zit namelijk niet in storingscircuit.
Oja, als het een originele BiFuel is, dan heb je een Necam installatie en daar zit in de tank GEEN pomp.
Ik ken het 20 L tank probleem en uitvallen op gas, bij mij was toen de ETM (gasklephuis) stuk,
maar dan krijg je meestal ook het oranje driehoekje op je dashboard.
Ik had toen 2 extra 10 L tankjes benzine bij me.
Ik ga er dan vanuit dat er geen storingslampjes op het dashboard zijn gaan branden.
De BiFuel LPG installatie zit namelijk niet in storingscircuit.
Oja, als het een originele BiFuel is, dan heb je een Necam installatie en daar zit in de tank GEEN pomp.
Ik ken het 20 L tank probleem en uitvallen op gas, bij mij was toen de ETM (gasklephuis) stuk,
maar dan krijg je meestal ook het oranje driehoekje op je dashboard.
Ik had toen 2 extra 10 L tankjes benzine bij me.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31
Afgelopen week is mijn schoonvader met de auto naar een LPG specialist geweest. Deze zegt dat de verdamper en de verdeler defect zijn, kosten: € 1100.
Wat is raar vindt is dat de storing niet lamgzaam is ingetreden. De auto viel in Tsjechie tweemaal een storing, dus afslaan. Na stoppen en starten liep hij toen weer. Daarna was het helemaal afgelopen.
Volgens de gas-specialist zijn de verdamper en de verdeler vervuild en niet te reinigen.
Klinkt dit rëeel????
Hoe lang gaat zo'n Bi-Fuel installatie mee voordat deze onderdelen vervangen moeten worden. KM stand is nu 213.000.
Wat is raar vindt is dat de storing niet lamgzaam is ingetreden. De auto viel in Tsjechie tweemaal een storing, dus afslaan. Na stoppen en starten liep hij toen weer. Daarna was het helemaal afgelopen.
Volgens de gas-specialist zijn de verdamper en de verdeler vervuild en niet te reinigen.
Klinkt dit rëeel????
Hoe lang gaat zo'n Bi-Fuel installatie mee voordat deze onderdelen vervangen moeten worden. KM stand is nu 213.000.
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI
BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
Grote onzin, deze gasspecialist trekt je echt een poot uit. Ik zou het bijna oplichting durven noemen.gerjankrul schreef:Volgens de gas-specialist zijn de verdamper en de verdeler vervuild en niet te reinigen.
Klinkt dit rëeel????
Het is zeker wel mogelijk:
revisie gasverdeelhuis
LPG filters vervangen
Necam verdampers gaan eigenlijk nooit stuk, maar zijn wel degelijk te reviseren.
Kijk maar eens op deze site www.verdampere.nl
Kees Verhulst van Verdampere kan je zeker (goedkoper) weer op weg helpen.
En..... kijk hier ook even naar: kleppen stellen
- capslock
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
- Locatie: Utrecht
Inderdaad Alex. Ik ben vorig jaar ook bij Kees geweest voor gasverdeelhuis revisie. Echt een simpatieke man met (heel) veel LPG kennis. Ik kreeg zelf een ringen setje mee zodat ik het de volgende keer zelf kan doen.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km