Een andere BCS: boost controller solenoid.

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

FrankS60 schreef:Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen.
Oke excuseer, ik had erover heen gelezen. :lol:
Het is me wel niet duidelijk welke teksten je bedoeld?.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ludo schreef:
FrankS60 schreef:Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen.
Oke excuseer, ik had erover heen gelezen. :lol:
Het is me wel niet duidelijk welke teksten je bedoeld?.
De teksten dat een TCV hobbytuning is en je turbo vroegtijdig om zeep helpt. :wink:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1610
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

FrankS60 schreef:
aertssenhjc schreef:TCV is Funest voor je turbo. Om de mannen van BSR te citeren: TCV= hobbytuning, en dus wachten op problemen met je turbo.

Doe ermee wat je wild.
Ludo schreef:
aertssenhjc schreef: You tell me. jij bent de expert (althans dat denk je)

Dus kom maar op, wie is de vooraanstaande tuner?.

Een vooraanstaand tuner zal je niet zo'n onzin gaan vertellen.
Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen. BSR zit echter ook op het forum dus als ze dit lezen dan ben ik benieuwd wat hun mening echt is. Mag overigens ook via PB als ze niemand tegen de borst willen stuiten.
aertssenhjc schreef:
" Ik heb het ook second hand vernomen... "
Volgens mij heb jij dan de tekst niet helemaal begrepen die ze je probeerden duidelijk te maken bij BSR.

Ik kaarte dit bij BSR aan. (na aanleiding van jou draadje Frank) en dit is de reactie die ik kreeg. Maar ik hoop dat ze meelezen en ons even met z'n alle effe wakker maken.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

aertssenhjc schreef: Maar ik hoop dat ze meelezen en ons even met z'n alle effe wakker maken.
Hoezo wakker maken?.
Ervaringen zeggen méér dan dat vooraanstaande lieden(?) vertellen.
Als die mekaar gaan tegenspreken (ja gebeurt ook hier op het forum :-$ ), wie ga je dan geloven?.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Al gelooft hij liever in sinterklaas, het is mij om het even. Ik weet wat ik op mijn auto schroef en de eventuele risico's die daaraan zitten. Everyone is a specialist...

Overigens, IPD is al volvo specialist sinds 1963. Toen bestonden er nog niet eens chips voor in auto's. BSR doet dat sinds 1991. Nu heb ik BSR ook hoog in het vaandel maar wellicht hebben ze het hier niet bij het rechte eind, of je hebt ze verkeerd begrepen.

Ik stop hiermee tot BSR eventueel text en uitleg geeft. Dit gaat nergens heen. Hij heeft het " van horen zeggen " wat al snel kan betekenen dat dit niet de precieze info is die van BSR komt. Als het dat wel is, dan zou ik graag horen waarop ze dat baseren. Ik ben ook zeker niet feilloos dus misschien heb ik het bij het foute eind. Ik acht de kans vrij klein aangezien ik de werking van de TCV ken en uitgebreid geprobeerd heb, maar you never know.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

update:

Ik ben te lui geweest om de controleren of het slangetje met de blauwe markering verstopt is of niet.
In ieder geval is mijn probleem verholpen! Alleen de Turbo en Waste-gate slangetjes aangesloten.

De (Pierburg :roll: ) TCV doet precies zijn ding. Geen nerveus gaspedaal meer bij half gas of terug nemen van het gaspedaal tijdens opbouwen turbo druk.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

hoe bedoel je " Alleen de Turbo en Waste-gate slangetjes aangesloten " ?

Heb je nu een slang niet aangesloten zitten?

Wel mooi dat het weer werkt!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Correct!
Ik heb de slang (met de blauwe markering) die naar het luchtfilter gaat (wel achter de maf) afgekoppeld en afgestopt.
De uitgang van de TCV heb ik vrij gelaten gezien dat daar lucht uitkomt en niet ingezogen wordt.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

De slang die onderop de intake pijp zit zeg maar?

Het lijkt me toch dat het er niet voor niks op zit, zelfs al is het alleen maar de " afval luchtdruk " van het systeempje. Hij zal het inderdaad wel gewoon doen ja.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Zelfde filosofie als de CBV, geen lucht afblazen die wel geregistreerd is door de MAF.

Tjah, zal binnenkort kijken of de slang verstopt is oid.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ja daarom... Je kunt denk ik ook wel siliconen slang krijgen bij de betere auto onderdelen boer, zou er gewoon even een nieuw stukje op zetten dan is het maar weer zoals het hoort. Succes in ieder geval!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
steven460
5th Gear member
Berichten: 1009
Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
Locatie: Almelo
Contacteer:

Volvo garage, Leo parts, Brezan, Heron....... NOPPES NAKKES.

Alleen peutslangen.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Stukje overnemen? Stuur even een PB, doe ik het morgen nog op de post.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
BSRTuning
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.11.2009 - 10:06
Locatie: Vinkeveen
Contacteer:

Beste Heren,

Bij deze uitsluitsel van de technische kant van BSR over de IPD valve.

Ik denk dat er een klein misverstand in het spel is en de IPD valve door een collega in een gesprek voor manual boost controller aangezien is. Manual boost controllers vinden wij inderdaad hobby tuning om de overduidelijke reden dat de turbodruk niet gereduceert kan worden bij knock. Nu is ook dit betrekkelijk want een goede motor met goede brandstof hoeft niet te pingelen.

Wat de IPD valve betreft kan ik zeggen dat wij geen ervaring hebben met dit product en dus ook niet kunnen zeggen of deze goed of slecht werkt. Het advies van de technici op het BSR hoofdkwartier in Zweden is dan ook dat ze de valve niet getest hebben icm. BSR software en ze afraden deze te gebruiken omdat het niet getest is.

Voorzover ik kan zien is het een zwaardere uitvoering van een standaard 3-weg klep en zal deze globaal de zelfde werking hebben. Kortom zolang deze zijn werk goed doet op de originele manier en de turbodruk goed (terug)regelt bij knock zie ik niet zoveel problemen.

Uiteraard is het gebruik van al dit soort aftermarket oplossingen in combinatie met BSR software op eigen risico!
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Dank u!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1610
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Dank voor de uitleg!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Johras
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 18.04.2009 - 23:45
Locatie: Barendrecht

Zie dit topic nu pas, maar ik rij al 6 maanden met de ipd valve in combinatie met BSR software en dit werkt prima. :)
SuperKnutsel
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09

Ik heb sinds kort een IPD TCV erop zitten en ik ben er geweldig over te spreken, response is veel beter!!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Heb sinds vandaag ook de IPD TCV erop zitten.
Ik ben er postief over, de auto rijdt "makkelijker".
De schok die bij 2000 tpm erin kwam is nu ook minder waarneembaar.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
sdirkx
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 27.10.2010 - 11:26
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb deze (startpost) ook. Niet wezenlijk anders dan de IPD. Maar omdat ik de IPD niet heb, kan ik 'm daarmee niet vergelijken. ::wink:
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”