FrankS60 schreef:Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen.
Oke excuseer, ik had erover heen gelezen.
Het is me wel niet duidelijk welke teksten je bedoeld?.
FrankS60 schreef:Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen.
Oke excuseer, ik had erover heen gelezen.
Het is me wel niet duidelijk welke teksten je bedoeld?.
De teksten dat een TCV hobbytuning is en je turbo vroegtijdig om zeep helpt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
aertssenhjc schreef:TCV is Funest voor je turbo. Om de mannen van BSR te citeren: TCV= hobbytuning, en dus wachten op problemen met je turbo.
Doe ermee wat je wild.
Ludo schreef:
aertssenhjc schreef:
You tell me. jij bent de expert (althans dat denk je)
Dus kom maar op, wie is de vooraanstaande tuner?.
Een vooraanstaand tuner zal je niet zo'n onzin gaan vertellen.
Hij noemde BSR (forumsponsor -> www.bsrtuning.nl) en dat is wel een goede tuner. Ik denk alleen niet dat ze daar deze teksten zouden durven bezigen. BSR zit echter ook op het forum dus als ze dit lezen dan ben ik benieuwd wat hun mening echt is. Mag overigens ook via PB als ze niemand tegen de borst willen stuiten.
aertssenhjc schreef:
" Ik heb het ook second hand vernomen... "
Volgens mij heb jij dan de tekst niet helemaal begrepen die ze je probeerden duidelijk te maken bij BSR.
Ik kaarte dit bij BSR aan. (na aanleiding van jou draadje Frank) en dit is de reactie die ik kreeg. Maar ik hoop dat ze meelezen en ons even met z'n alle effe wakker maken.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003. Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II. Volvo 240 DL 1987
aertssenhjc schreef: Maar ik hoop dat ze meelezen en ons even met z'n alle effe wakker maken.
Hoezo wakker maken?.
Ervaringen zeggen méér dan dat vooraanstaande lieden(?) vertellen.
Als die mekaar gaan tegenspreken (ja gebeurt ook hier op het forum :-$ ), wie ga je dan geloven?.
Al gelooft hij liever in sinterklaas, het is mij om het even. Ik weet wat ik op mijn auto schroef en de eventuele risico's die daaraan zitten. Everyone is a specialist...
Overigens, IPD is al volvo specialist sinds 1963. Toen bestonden er nog niet eens chips voor in auto's. BSR doet dat sinds 1991. Nu heb ik BSR ook hoog in het vaandel maar wellicht hebben ze het hier niet bij het rechte eind, of je hebt ze verkeerd begrepen.
Ik stop hiermee tot BSR eventueel text en uitleg geeft. Dit gaat nergens heen. Hij heeft het " van horen zeggen " wat al snel kan betekenen dat dit niet de precieze info is die van BSR komt. Als het dat wel is, dan zou ik graag horen waarop ze dat baseren. Ik ben ook zeker niet feilloos dus misschien heb ik het bij het foute eind. Ik acht de kans vrij klein aangezien ik de werking van de TCV ken en uitgebreid geprobeerd heb, maar you never know.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Ik ben te lui geweest om de controleren of het slangetje met de blauwe markering verstopt is of niet.
In ieder geval is mijn probleem verholpen! Alleen de Turbo en Waste-gate slangetjes aangesloten.
De (Pierburg :roll: ) TCV doet precies zijn ding. Geen nerveus gaspedaal meer bij half gas of terug nemen van het gaspedaal tijdens opbouwen turbo druk.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Correct!
Ik heb de slang (met de blauwe markering) die naar het luchtfilter gaat (wel achter de maf) afgekoppeld en afgestopt.
De uitgang van de TCV heb ik vrij gelaten gezien dat daar lucht uitkomt en niet ingezogen wordt.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Het lijkt me toch dat het er niet voor niks op zit, zelfs al is het alleen maar de " afval luchtdruk " van het systeempje. Hij zal het inderdaad wel gewoon doen ja.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Ja daarom... Je kunt denk ik ook wel siliconen slang krijgen bij de betere auto onderdelen boer, zou er gewoon even een nieuw stukje op zetten dan is het maar weer zoals het hoort. Succes in ieder geval!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Bij deze uitsluitsel van de technische kant van BSR over de IPD valve.
Ik denk dat er een klein misverstand in het spel is en de IPD valve door een collega in een gesprek voor manual boost controller aangezien is. Manual boost controllers vinden wij inderdaad hobby tuning om de overduidelijke reden dat de turbodruk niet gereduceert kan worden bij knock. Nu is ook dit betrekkelijk want een goede motor met goede brandstof hoeft niet te pingelen.
Wat de IPD valve betreft kan ik zeggen dat wij geen ervaring hebben met dit product en dus ook niet kunnen zeggen of deze goed of slecht werkt. Het advies van de technici op het BSR hoofdkwartier in Zweden is dan ook dat ze de valve niet getest hebben icm. BSR software en ze afraden deze te gebruiken omdat het niet getest is.
Voorzover ik kan zien is het een zwaardere uitvoering van een standaard 3-weg klep en zal deze globaal de zelfde werking hebben. Kortom zolang deze zijn werk goed doet op de originele manier en de turbodruk goed (terug)regelt bij knock zie ik niet zoveel problemen.
Uiteraard is het gebruik van al dit soort aftermarket oplossingen in combinatie met BSR software op eigen risico!
Heb sinds vandaag ook de IPD TCV erop zitten.
Ik ben er postief over, de auto rijdt "makkelijker".
De schok die bij 2000 tpm erin kwam is nu ook minder waarneembaar.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.