setup
B30E (compressie verlaag naar ~ 1:8 )
ontsteking (megasquirt)
Injectie (megasquirt, zowel LPG G3 als benzine)
t3/t4 trim 57 turbo
600 x 300 x 70 mm intercooler core size
Tech Edge wideband lambda controller
de turbo is goed uitgekozen, en zal volgens berekeningen als volgt presteren:

doel:
Turbo op de b30e motor zonder extreem veel aanpassingen, een streven is het gebruik van de originele uit- en inlaatspruitstukken. Ook wil ik de uitstraling van de mooie volvo 164 NIET verpesten, hij moet klassiek blijven ogen.
Oke foto's

intercooler:

intercooler in auto


elektrische fan

Turbo op het motorblok

63 mm downpipe voor zoveel mogelijk drukverschil over de turbine van de turbo. Merk ook het flexibele deel op voor onder andere het opvangen van de bewegingen van de uitlaat. Hiermee verminderen de krachten op de turbo aanzienlijk. (bijvoorbeeld expansie door hitte)

en het uitlaatspruitstuk, ik beken ik studeer niet voor lasser

(turbo lagerhuis wordt nog 90 graden gedraaid)

update cilinderklop klaar voor lagere compressieverhouding, vooornamelijk weg zitten frezen rondom de inlaat klep:

UPDATE:
Na vele uurtjes werken in de schuur, inmiddels niet meer zo kaal, lambda sonde, wastegate en dynamo zijn onder andere gemonteerd.
