laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebbenM@rcel schreef:Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
V70 2.5 T op gas, of toch een D5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Wellicht omdat die geen kennis van gas hebben.bart simpson schreef:laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebben
Tenminste, dat blijkt toch in 99% van de gevallen. (nee, die 1% ben jij niet
Schoenmaker blijf bij je leest....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat zal het inderdaad zijn, die kennis mist Volvo als motorconstructeur zelfs, maar in België wonen de echte kenners.... die ruilen alleen geen Nederlandse Volvo's op gas in.
Was België niet een verklaard dieselland? (of is dat een ander België?)
Was België niet een verklaard dieselland? (of is dat een ander België?)
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Dit bedoel ik dus.bart simpson schreef: maar in België wonen de echte kenners.... die ruilen alleen geen Nederlandse Volvo's op gas in.
Was België niet een verklaard dieselland? (of is dat een ander België?)
Als je je wat minder als specialist zou voordoen, en wat meer op de hoogte zou zijn over wat er in de lpg wereld gebeurd, had je al lang eerder gezien dat zich dit internationaal voordoet.
Maar het is gemakkelijker zeker, komen vertellen dat je op de ivoren toren zit, en daarom telkens het laatste woord als waarheid wil?.
:roll:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee hoor, ik word financieel een blij mens van overleden koppies, ik laat het allemaal lekker zo
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...bart simpson schreef:laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebbenM@rcel schreef:Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
Een koprevisie klinkt veel ernstiger en ziet er veel ernstiger uit dan het wisselen van diesel injectoren. Maar hoe verhouden zich de uiteindelijke kosten per km (puur en alleen koprevisie vs injectoren)?
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...
Dat had je toch ook wel een beetje kunnen verwachten toch.......?!
Dat had je toch ook wel een beetje kunnen verwachten toch.......?!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
True, true... :roll:Wolfs XC schreef:En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...
Dat had je toch ook wel een beetje kunnen verwachten toch.......?!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Dus : Gewoon kopen wat je het liefste hebben wil, want beiden hebben hun sterke en zwakke punten.
Daarnaast : met een auto moet je gewoon ook een beetje geluk hebben!
Verder : Wees eens wat aardiger tegen elkaar, we zijn toch supporter van dezelfde club, met alleen de voorkeur voor verschillende spelers.....
Daarnaast : met een auto moet je gewoon ook een beetje geluk hebben!
Verder : Wees eens wat aardiger tegen elkaar, we zijn toch supporter van dezelfde club, met alleen de voorkeur voor verschillende spelers.....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
En zo is het!VOLVO UNITED!!!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Heeft niet veel met vertrouwen in eigen producten te maken.Nielz schreef:Nou was in vandaag bij Peters van Nijenhof en daar werd gesproken over een verzekering tegen klep ellende, ook Mesman gaf aan hiermee bezig te zijn...
Vertrouwen in hun eigen product hebben ze dus wel.
Volvo heeft volgens mij ook zo'n verzekeringen. ?
Op garantie moet je althans niet rekenen, als je auto stuk gaat en uiteindelijk blijkt dat een onderhoudsbeurt al tig kilometers terug had uitgevoerd moeten zijn.
Je kan het blijven draaien en keren hoe je wil, er is maar 1 persoon verantwoordelijk voor een goeie afloop, dat is niemand minder dan de eigenaar, op welke brandstof je dan rijd maakt hiervoor geen ene r**t uit...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Je wil niet weten in welke barrels (zelfs jongere auto's!) men soms gas wil leggen.Nielz schreef:Lijkt mij dat er ook wel wat aan voorwaarden gesteld zullen worden. wie wil er een zinkend schip verzekeren.
Motoren die in geen jaar of dag een onderhoud hebben gekregen.
Hoezo, bougies moeten ook eens vernieuwd?...
Als ie het dan niet naar wens doet, ligt het probleem bij lpg of de gasboer.
#-o
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 19.02.2010 - 11:19
Dat is mij ook niet onbekend, maar daar ging het niet om. Er van uitgaande dat een auto onderhouden wordt (met het oog op het feit dat er best wel voorwaarden gesteld zullen worden aan een dergelijke verzekering) is er binnen de branche wel vertrouwen in hun product.