V70 2.5 T op gas, of toch een D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

M@rcel schreef:
Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.
laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebben
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebben
Wellicht omdat die geen kennis van gas hebben.
Tenminste, dat blijkt toch in 99% van de gevallen. (nee, die 1% ben jij niet :wink: )
Schoenmaker blijf bij je leest....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dat zal het inderdaad zijn, die kennis mist Volvo als motorconstructeur zelfs, maar in België wonen de echte kenners.... die ruilen alleen geen Nederlandse Volvo's op gas in.
Was België niet een verklaard dieselland? (of is dat een ander België?)
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef: maar in België wonen de echte kenners.... die ruilen alleen geen Nederlandse Volvo's op gas in.
Was België niet een verklaard dieselland? (of is dat een ander België?)
Dit bedoel ik dus.
Als je je wat minder als specialist zou voordoen, en wat meer op de hoogte zou zijn over wat er in de lpg wereld gebeurd, had je al lang eerder gezien dat zich dit internationaal voordoet.
Maar het is gemakkelijker zeker, komen vertellen dat je op de ivoren toren zit, en daarom telkens het laatste woord als waarheid wil?.
:roll:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nee hoor, ik word financieel een blij mens van overleden koppies, ik laat het allemaal lekker zo
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

bart simpson schreef:
M@rcel schreef:
Drs Tromp schreef:Als ik mij niet vergis gaan injectoren gemiddeld 200k mee en is op gas een kop er sneller aan toe
Met smeersysteem en onderhoud gaat een kop op gas echt wel langer mee.
laten mensen die beide soorten in onderhoud hebben daar nu een heel ander idee over hebben
En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...

Een koprevisie klinkt veel ernstiger en ziet er veel ernstiger uit dan het wisselen van diesel injectoren. Maar hoe verhouden zich de uiteindelijke kosten per km (puur en alleen koprevisie vs injectoren)?
Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...

Dat had je toch ook wel een beetje kunnen verwachten toch.......?!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Wolfs XC schreef:En dan zit ik ineens midden in de LPG/Diesel discussie terwijl ik me een aantal maanden geleden had voorgenomen om me daar niet toe te laten verleiden...

Dat had je toch ook wel een beetje kunnen verwachten toch.......?!
True, true... :roll:
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Dus : Gewoon kopen wat je het liefste hebben wil, want beiden hebben hun sterke en zwakke punten.

Daarnaast : met een auto moet je gewoon ook een beetje geluk hebben!

Verder : Wees eens wat aardiger tegen elkaar, we zijn toch supporter van dezelfde club, met alleen de voorkeur voor verschillende spelers.....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

VOLVO UNITED!!!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

VOLVO UNITED!!!
En zo is het!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Nielz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.02.2010 - 11:19

Nou was in vandaag bij Peters van Nijenhof en daar werd gesproken over een verzekering tegen klep ellende, ook Mesman gaf aan hiermee bezig te zijn...

Vertrouwen in hun eigen product hebben ze dus wel.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Nielz schreef:Nou was in vandaag bij Peters van Nijenhof en daar werd gesproken over een verzekering tegen klep ellende, ook Mesman gaf aan hiermee bezig te zijn...

Vertrouwen in hun eigen product hebben ze dus wel.
Heeft niet veel met vertrouwen in eigen producten te maken.
Volvo heeft volgens mij ook zo'n verzekeringen. ?
Op garantie moet je althans niet rekenen, als je auto stuk gaat en uiteindelijk blijkt dat een onderhoudsbeurt al tig kilometers terug had uitgevoerd moeten zijn.
Je kan het blijven draaien en keren hoe je wil, er is maar 1 persoon verantwoordelijk voor een goeie afloop, dat is niemand minder dan de eigenaar, op welke brandstof je dan rijd maakt hiervoor geen ene r**t uit...
Nielz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.02.2010 - 11:19

Lijkt mij dat er ook wel wat aan voorwaarden gesteld zullen worden. wie wil er een zinkend schip verzekeren.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Dieselen!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

gassen ;)
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Nielz schreef:Lijkt mij dat er ook wel wat aan voorwaarden gesteld zullen worden. wie wil er een zinkend schip verzekeren.
Je wil niet weten in welke barrels (zelfs jongere auto's!) men soms gas wil leggen.
Motoren die in geen jaar of dag een onderhoud hebben gekregen.
Hoezo, bougies moeten ook eens vernieuwd?...
Als ie het dan niet naar wens doet, ligt het probleem bij lpg of de gasboer.
#-o
Nielz
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 19.02.2010 - 11:19

Dat is mij ook niet onbekend, maar daar ging het niet om. Er van uitgaande dat een auto onderhouden wordt (met het oog op het feit dat er best wel voorwaarden gesteld zullen worden aan een dergelijke verzekering) is er binnen de branche wel vertrouwen in hun product.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Emielskey schreef:gassen ;)
Gassen met een diesel!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”