Sissend geluid V70 D5 automaat 2002

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

jpwg001 schreef:Wat doet zo'n airbox? (Beetje off-topic)
Is een soort openluchtfilter alleen zuig hij koude lucht aan,binnenkant is van aluminium en de buitenkant van carbon

http://www.bmcairfilter.com/infoCDA.asp
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Doet ie iets voor het motorgeluid?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Bij een turbo heb je weinig tot geen bijgeluiden met een openluchtfilter,bij een non turbo wel,alleen je turbo hoor je wat meer zuigen.
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Maar nog even over het sissende geluid wat mensen horen,kan ook komen door de recirculatievalve,die blaas te veel aan lucht af in je luchtfilterbox,als die dat niet zou doen draai je turbo inde soep.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Owkee...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

als ik met mijn hoofd in het midden van de auto ga hangen als ik gas geef, dan merk ik op dat het geluid meer in het midden zit, misschien een beetje aan de linker kant.
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
S60freerider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
Locatie: Zuidwest Drenthe

Beste Forumgebruikers, ik heb jullie antwoorden op mijn vraag naar het sissende geluid van de V70D5 automaat gelezen, maar heb de oplossing nog niet gevonden. Daarom zal ik proberen zo kort mogelijk weer te geven wat ik merk.
Hoe klinkt het? Geen fluitende of gierende toon zoals een turbo. Het is een suizend/sissend geluid, dat klinkt alsof het via het uiteinde van een slang of buis naar je toekomt.
Het suizen komt uit de linkerkant van het dashboard ter hoogte van de ventilatieopeningen.
Het afplakken van de openingen helpt niets.
Het geluid treedt op vanaf 1000tpm, alleen bij het gas geven en bij gas loslaten is het weg onder de 1000tpm
Het is alleen hoorbaar onder het rijden, niet als ik gas geef bij vrije loop
Onder het rijden de deur openen laat niets horen, het geluid is alleen binnen te horen (!!)
Bij pedalen en stuurkolom heb ik geen losse of afwezige doorvoertules gezien
Het suizen is niet altijd even sterk, maar tussen de 1000 en 2000tpm wel steeds hoorbaar (of het verdwijnt in het motorgeluid boven de 2000tpm
De auto rijdt verder prima, trekt goed, is erg zuinig
Nou, ik ben benieuwd of ik jullie wijzer heb gemaakt en zie uit naar de reacties.
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Gast

Dus nogmaals.
AlexV70 schreef:En als je op de rem gaat staan?
S60freerider
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.06.2008 - 14:41
Locatie: Zuidwest Drenthe

Afremmen of zoals je zegt 'op de rem staan' heeft geen effect.
Zoals ik al schreef verdwijnt het wanneer het toerental bij het uitremmen onder de 1000tpm zakt. Waar denk je aan?
Citroën 2CV AK600
Daf 44
Fiat 127
Volkswagen Passat LX
Vokswagen Passat D
Audi 100 5S
Audi 100 CC
Volkswagen Passat Variant
Audi 80 D
Renault Laguna RT
Volkswagen Passat TDI
Volkwagen Passat TDI
Volkswagen Passat Variant 2.0
Volvo S60 2.4 automaat[/size]
[Volvo V70 D5 automaat
BMW R26 (1958)
BMW K1200LT (2001)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10709
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

S60freerider schreef:Afremmen of zoals je zegt 'op de rem staan' heeft geen effect.
Zoals ik al schreef verdwijnt het wanneer het toerental bij het uitremmen onder de 1000tpm zakt. Waar denk je aan?
Ik verwacht dat eea te maken heeft met de ventilatie. Komt het geluid ook voor als je de ventilatie/airco enz uit hebt staan? En wordt het geluid duidelijker waarneembaar indien je het zaakje voluit hebt blazen?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Zenith
3rd Gear member
Berichten: 368
Lid geworden op: 27.05.2009 - 00:01
Locatie: Gent

Ik heb een gelijkaardig effect gehad bij m'n vorige wagen (renault, ook met turbo). Ik hoop voor jou dat het dat niet is, maar bij mij was het de turbo die het aan het begeven was. Probeer eens dicht langs een hoge muur te rijden met het venster open zodat je de motor/ turbo goed hoort . Als het suizen goed hoorbaar is bij gas geven is er toch iets mis en dan vermoed ik dus dat je de turbo asap moet vervangen of hij maakt de motor helemaal stuk. Dit is natuurlijk 'worst case scenario', maar bij mij was het niet anders..

Heeft de dealer hier geen antwoord op? Zij kunnen een turbo normaal gezien volledig reviseren
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Je zeg als je het gas los laat hoor je het niet,je begin het te horen vanaf 1000rpm,zodra je vermogen begint te vragen wil je motor meer lucht en dan begint je turbo ook in te komen,als je de auto stationair laat draaien en geef gas zou je de turbo ook niet horen wandt hij heb geen tegendruk dus hij haal zijn bar niet,anders rij je langs de dealer en laat hun luisteren dan weet je het zo.
Gast

S60freerider schreef:Afremmen of zoals je zegt 'op de rem staan' heeft geen effect.
Zoals ik al schreef verdwijnt het wanneer het toerental bij het uitremmen onder de 1000tpm zakt. Waar denk je aan?
Ik denk aan de rembekrachtiger, lekke membraan maar kan ook zijn dat de terugslagklep defect is.

Lees hier ook eens (je bent niet de eerste):
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29988&
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31964
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4576
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

Dat heb ik /wij ook gehad met onze V70 uit 2002 er bleek een lek membraam in de vacuum bekrachtiger te zitten
en vervangen is een kl**te klus
heb het een en ander kunnen regelen met de garage (coulance) en een nieuwe geregelt voor 1/3 van de prijs van €600,-
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Trucker schreef:Dat heb ik /wij ook gehad met onze V70 uit 2002 er bleek een lek membraam in de vacuum bekrachtiger te zitten
en vervangen is een kl**te klus
heb het een en ander kunnen regelen met de garage (coulance) en een nieuwe geregelt voor 1/3 van de prijs van €600,-
Zo dan daar is een nieuwe turbo niks bij :shock:
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Nieuwe turbo kost je incl montage bij de dealer rond de 1250 euro dus dat lijkt me toch een duurder geintje.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

ik persoonlijk zou eens kijken of er genoeg koudemiddel in je airco systeem zit

als hier te weinig in zit kun je namelijk ook een zuigend sissend geluid krijgen

sucses
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Gebruikersavatar
Emielskey
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29.06.2009 - 14:32
Locatie: Utrecht

umpie schreef:ik persoonlijk zou eens kijken of er genoeg koudemiddel in je airco systeem zit

als hier te weinig in zit kun je namelijk ook een zuigend sissend geluid krijgen

sucses
dat sissende geluid is dan constant, naar mijn ervaring, en is een ander probleem dan hierboven beschreven
V70 MY06 2.4 T5 (260pk) FourC Geartronic HU-850 LPG/Prins
umpie
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 06.03.2010 - 12:59
Locatie: zwolle

Emielskey schreef:
umpie schreef:ik persoonlijk zou eens kijken of er genoeg koudemiddel in je airco systeem zit

als hier te weinig in zit kun je namelijk ook een zuigend sissend geluid krijgen

sucses
dat sissende geluid is dan constant, naar mijn ervaring, en is een ander probleem dan hierboven beschreven

nee dat is het em juist
als het koudemiddel net tegen de grens aanzit gaat ie alleen sissen/zuigendgeluid maken op het moment dat er flink aan de pomp wordt getrokken
dus op moment dat je em stationair laat draaien is er niets aan de hand maar op moment dat ie moet trekken begint het gedoe


maar het lijkt me een mogelijkheid
ik heb het ook met div campers gehad daarom dit advies en is het niet de oorzaak heb je in elk geval een frisse airco aankomende zomer
martin arends
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08.09.2006 - 13:25
Locatie: Enschede

dat sissen is de rembooster
volvo liefhebber XC 90 D 5 AWD aut,
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”