V70 2.0T
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ja, vanaf modeljaar 2006 tot en met modeljaar 2007
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die Bart, nooit een woord teveel 
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is ook een conclusiepiotrV70 schreef:Ja, idd. Daar heb je wat aan. Nou ja, als het een hardloper was geweest dan was de motor wel langer in productie gebleven.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Rijdt een turbo motor niet veel relaxter dan een ongeblazen versie dan?Volvolof schreef:Te weinig verschil in prestaties met de 2.4 170pk.
In sommige landen betaal je minder belasting met een 2.0 turbo. Dan is ie wel interessant
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T:
Max. Vermogen 118 kW (160 PK)
5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm
1.800 tpm
2.4L:
Max. Vermogen 103 kW (140 PK)
4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm
3.750 tpm
2.0T:
Max. Vermogen 118 kW (160 PK)
5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm
1.800 tpm
2.4L:
Max. Vermogen 103 kW (140 PK)
4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm
3.750 tpm
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21595
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Juist dat koppel bij lage toerentallen zou voor mij een reden zijn om een 2.0T aan te schaffen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm
2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zou een 2.5T (of 2.4T voor nieuwere en 2.5T voor nog nieuwere modellen) niet nog beter/smeuiiger zijn?bart simpson schreef:De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm
2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Ik denk (op het gevaar af een oneliner te krijgen) dat Bart doelt op de goede verhouding economie/brandstofverbruik en prestaties....
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ t5power, misschien wel, mijn voorkeur zou toch de 2.0t hebben, het geluid ervaar ik ook als aangenamer
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Een supercharged V8 nog meer, maar daarmee trek je de vergelijking een beetje mank. Beide motoren (2.0T en 2.4) gebruiken volgens volvo zo'n 9.0l/100km bij gecombineerd gebruik. Een 2.5T gaat dat gewoon niet halen tenzij je echt met een zeer gevoelige teen het gas bediend. Dan ben je je turbovoordeel ook wel weer kwijt...t5power schreef:Zou een 2.5T (of 2.4T voor nieuwere en 2.5T voor nog nieuwere modellen) niet nog beter/smeuiiger zijn?bart simpson schreef:De 2.0T heeft 180pk's en een koppel van 240Nm bij 1850 tot 5000t/min, een substantieel smeuigere machine dan een 2.4, imho de beste tor voor een classic V70FrankS60 schreef:Naar mijn bescheiden mening wel, het koppel met een geblazen motor is heerlijk en je hebt minder massa ronddraaien met hetzelfde aantal/meer pk's. Je kunt makkelijk onderin de toeren blijven voor rustig cruisen maar hebt een lekkere powerreserve als je even wilt inhalen oid.
2.0T: Max. Vermogen 118 kW (160 PK) 5.100 tpm
Max. Koppel 230 Nm 1.800 tpm
2.4L:Max. Vermogen 103 kW (140 PK) 4.500 tpm
Max. Koppel 220 Nm 3.750 tpm
Bart: ik kwam op autotrader die 160pk/230nm tegen, hebben we het over dezelfde motor in dezelfde auto en is autotrader foutief? Hoe dan ook blijft de conclusie hetzelfde, een 2.0T is waarschijnlijk lekkerder rijden dan een ongeblazen 2.4 met 140pk.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
Ik vind de motor in mijn auto veel lekkerder dan de 2.4 (140pk) van paps.
veel kracht onderin maar verder gebeurt er niet veel. brandstof verbruik is ongeveer gelijk.
grt
Rick
veel kracht onderin maar verder gebeurt er niet veel. brandstof verbruik is ongeveer gelijk.
grt
Rick
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.FrankS60 schreef:Een supercharged V8 nog meer, maar daarmee trek je de vergelijking een beetje mank. Beide motoren (2.0T en 2.4) gebruiken volgens volvo zo'n 9.0l/100km bij gecombineerd gebruik. Een 2.5T gaat dat gewoon niet halen tenzij je echt met een zeer gevoelige teen het gas bediend. Dan ben je je turbovoordeel ook wel weer kwijt...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Autotrader heeft het hier mis, er was in de C70 (872/873) ooit een 163pk 2.0t, deze is alleen nooit leverbaar geweest in de S60 of V70FrankS60 schreef:Bart: ik kwam op autotrader die 160pk/230nm tegen, hebben we het over dezelfde motor in dezelfde auto en is autotrader foutief? Hoe dan ook blijft de conclusie hetzelfde, een 2.0T is waarschijnlijk lekkerder rijden dan een ongeblazen 2.4 met 140pk.
Dat vergelijk gaat uitsluitend op bij de 2.5T vanaf modeljaar 2005, tot die tijd waren zowel het verbruik en de uitstoot van de 2.5 substantieel hoger.t5power schreef:Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.
Maar heb je het geluid van de 2.0T in vergelijking tot de 2.5T ueberhaupt ooit (zelf) gehoord?
Niets mis met die 2.0T in vergelijking tot een 2.4i en nauwelijks duurder
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ja maar goed, zoals je zelf al zegt:bart simpson schreef:Dat vergelijk gaat uitsluitend op bij de 2.5T vanaf modeljaar 2005, tot die tijd waren zowel het verbruik en de uitstoot van de 2.5 substantieel hoger.t5power schreef:Ik snap je redenatie maar volgens autoweek is het gemiddeld verbruik tussen 2.0T en 2.5T resp 9.1 en 9.2 l per 100 km, dus zo schrikbarend groot is het verschil qua gebruik echt niet. Voor die paar extra cc benzine krijg je daarentegen behoorlijk wat paardjes terug.
lijkt het mij niet meer dan eerlijk om een 2.5T vanaf MY2005 te nemen.bart simpson schreef:ja, vanaf modeljaar 2006 tot en met modeljaar 2007
Nee nog nooit gehoord maar goed, geluidsbeleving is natuurlijk uitermate subjectief. Wat voor de 1 prettig om te horen is, is voor een ander een vervelende toon. Denk dat de meeste mensen voor sloot aan extra koppel en pks zullen gaan indien ze moeten kiezen tussen geluid (als ze het al mooier zullen vinden) en vermogen.bart simpson schreef: Maar heb je het geluid van de 2.0T in vergelijking tot de 2.5T ueberhaupt ooit (zelf) gehoord?
Niets mis met die 2.0T in vergelijking tot een 2.4i en nauwelijks duurder