Beste volvo liefhebbers,
Heb het tunen van mijn Volvo S60 toch maar even uitgesteld, omdat ik graag eerst problemen opgelost wil hebben aangezien ik anders misschien toch een andere auto ga kopen.
Ik heb mijn Volvo S60 2.4T 200PK Automaat Benzine nu al 5 jaar (auto uit 2002). Deze heeft altijd zonder 1 enkel probleem mij van a naar b gebracht. Ik heb nu met deze auto zelf 200 000 KM gereden en dat komt totaal op een km stand van 236 000.
Ik zal van voor af aan beginnen:
Enkele maanden geleden kregen we problemen met dat de auto onregelmatig ging lopen en helemaal ging haperen (ook stationair), ook begon deze te stoten met het schakelen. We zijn toen bij de volvo garage geweest, en deze heeft de computer gereset en dat loste het probleem op. Na een week of 4 keerde de problemen terug en is voor controle naar de garage geweest. Ze hebben hier de bougies vervangen (aangezien die erg slecht waren) en de software geupdate.
Hierna reedt de auto weer een week of 3 a 4 goed, maar begon weer te stoten bij schakelen, en minder goed stationair te lopen.
Nog iets: Wanneer je 60 KM/p/h rijdt zowel op cruise als op de voet merk ej dat hij steeds even dipt voor een sec, dus om de 2 sec houdt hij een sec in (dus beetje stoterig).
Vorige week is hij weer bij garage geweest. Hier zijn ze erachter gekomen dat vacuum lek was. Dit is gerepareerd.
Toen ik de auto een dag terug had ging hij weer minder goed lopen. Weer bij de garage, en deze heeft weer de computer uitgelezen en kwam toch weer met een fout. (Toch misschien nog iets met vacuum (nog een lekje?)) of een of ander klein klepje die niet goed functioneerd (ben naam kwijt(geen gasklep)).
Nu willen ze dit alsnog gaan oplossen, alleen ben ik eigenlijk bang dat het uiteindelijk toch het probleem niet oplost. Ik heb nu al 1400 euro aan reparatie vorige week uitgegeven (ook wat van doorsnee onderhoudt), toen al 500 euri aan bougies en het nakijken. Nu gaat deze oplossing me weer rond de 400 euro kosten.
Soms heb ik ook het idee dat de kickdown te gevoelig is, en dus veel te snel inschakeld. Na de software update kon ik veel verder doortrappen tot hij kickdown inschakelde. Echter doet hij dit nu weer relatief snel net als daarvoor.
Maar ik twijfel of ik dit moet doen. Ik ben ten eerste bang dat het het gasklephuis is. Ook was volgens de garage de boubine (hoe heet het?) niet helemaal super meer!
En hoe zijn de turbo's en automatische versnellingbakken van deze auto's? Ik wil hem wel repareren maar ben bang dat er door dat stoten iets anders een klap heeft gehad.
Wie heeft ervaring met dit probleem? Is het de moeite waard om uit te laten zoeken? Of is de kans groot dat bijvoorbeeld versnellingsbak een flinke klap heeft gehad hierdoor?
Beetje lang bericht maar geen idee wat ik ermee aanmoet.
Alvast bedankt
Groot aanhouden probleem met stoten
- Musicus
- 4th Gear member
Het dipje om de paar seconden herken ik.
Misschien heb je wat aan dit topic?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14293
Misschien heb je wat aan dit topic?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14293
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- FrankS60
- 5th Gear member
Apart probleem, maar het kan meerdere oorzaken hebben.
Verder heeft jouw S60 (precies dezelfde als de mijne maar ik heb een handbak) een bobine per cilinder. Deze zorgt voor het verhogen van het voltage om een vonk te kunnen creëren dmv de bougie. Deze gaan wel vaker stuk en kunnen ook wat vreemde klachten geven.
Ik denk niet dat je bak hier schade van opgelopen heeft. Vervroegde slijtage is het ergste wat je kunt verwachten wat dat betreft maar zelfs dat betwijfel ik.
Als je in de buurt woont of de moeite wilt nemen om langs te komen dan zijn er nog wel meer dingen die uit te proberen zijn. Rijden met een turbodrukmeter wil ook nog wel eens duidelijkheid verschaffen als je rare pieken of dalen in de druk voorbij ziet komen. Om de een of andere reden zie ik dealers zelden of nooit gewoon met een turbodrukmeter even proefrijden.
Verder is je turboregelklep (of turbo control valve) een verdachte, en je luchtmassa meter.
Het lijkt me hoe dan ook wel de moeite om dit probleem te tackelen, een verder goede auto zou nog jaren door kunnen als je dit waarschijnlijk kleine maar moeilijk vindbare probleem kunt oplossen.
Verder heeft jouw S60 (precies dezelfde als de mijne maar ik heb een handbak) een bobine per cilinder. Deze zorgt voor het verhogen van het voltage om een vonk te kunnen creëren dmv de bougie. Deze gaan wel vaker stuk en kunnen ook wat vreemde klachten geven.
Ik denk niet dat je bak hier schade van opgelopen heeft. Vervroegde slijtage is het ergste wat je kunt verwachten wat dat betreft maar zelfs dat betwijfel ik.
Als je in de buurt woont of de moeite wilt nemen om langs te komen dan zijn er nog wel meer dingen die uit te proberen zijn. Rijden met een turbodrukmeter wil ook nog wel eens duidelijkheid verschaffen als je rare pieken of dalen in de druk voorbij ziet komen. Om de een of andere reden zie ik dealers zelden of nooit gewoon met een turbodrukmeter even proefrijden.
Verder is je turboregelklep (of turbo control valve) een verdachte, en je luchtmassa meter.
Het lijkt me hoe dan ook wel de moeite om dit probleem te tackelen, een verder goede auto zou nog jaren door kunnen als je dit waarschijnlijk kleine maar moeilijk vindbare probleem kunt oplossen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- elianmars
- 5th Gear member
Is er door de dealer nog niet naar de luchtmassameter gekeken?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- FrankS60
- 5th Gear member
je mag hopen van wel maar ze kijken vaak niet verder dan storingscodes...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Dus zoals ik hierboven lees, kan ik er heel wat onkosten aangaan krijgen voordat het probleem opgelost is (als het probleem al gevonden gaat worden.).
Hoe grote kans is het dat de gasklep hier inderdaad het probleem in is?
Vanochtend merk ik als ik lekker rustig wegtrek, hij bij het schakelen ineens even zijn toerental omhoog gooit en dat het dus lijkt alsof (qua geluid) de koppelingsplaten over elkaar heen slepen even (door toeren verschil). Ik weet dat een automaat geen koppelingsplaten heeft, maar het lijkt er wel op.
Dus zoals ik hierboven lees, kan ik er heel wat onkosten aangaan krijgen voordat het probleem opgelost is (als het probleem al gevonden gaat worden.).
Hoe grote kans is het dat de gasklep hier inderdaad het probleem in is?
Vanochtend merk ik als ik lekker rustig wegtrek, hij bij het schakelen ineens even zijn toerental omhoog gooit en dat het dus lijkt alsof (qua geluid) de koppelingsplaten over elkaar heen slepen even (door toeren verschil). Ik weet dat een automaat geen koppelingsplaten heeft, maar het lijkt er wel op.
Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
- Johras
- 2nd Gear member
Hebben ze de olie van de automaat al gecontroleerd? Dat stijgende toerental zonder acceleratie heb ik ook gehad, gevolgd door een schok wanneer hij eindelijk de volgende versnelling gevonden had.
Na het flushen van de olie geen last meer van gehad (knock on wood).
Dat van de kickdown heeft wellicht te maken met je rijstijl, de automaat past zich aan
Na het flushen van de olie geen last meer van gehad (knock on wood).
Dat van de kickdown heeft wellicht te maken met je rijstijl, de automaat past zich aan

- quattroman
- 2nd Gear member
Beste,
dit heb ik gehad...met mijn 2.4T
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php? ... 451#785451
errorcodes waren :
6806 Turbocharger (TC) control system flow fault.
644A Camshaft reset valve.
ook na vervangen gasklephuis was het probleem niet opgelost, ook na vervangen Luchtmassameter niet.
LMM heb ik dus nog een goeie liggen eventueel.
Soms geen vermogen en een hoop herrie (leek op pingelen). Voelvo noemt het in een bulletin : knocking and rattling from engine
Na vervangen Camshaft reset valve en reset van de codes een compleet 'nieuwe' auto terug.
Je weet maar nooit toch?
gr, Q
dit heb ik gehad...met mijn 2.4T
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php? ... 451#785451
errorcodes waren :
6806 Turbocharger (TC) control system flow fault.
644A Camshaft reset valve.
ook na vervangen gasklephuis was het probleem niet opgelost, ook na vervangen Luchtmassameter niet.
LMM heb ik dus nog een goeie liggen eventueel.
Soms geen vermogen en een hoop herrie (leek op pingelen). Voelvo noemt het in een bulletin : knocking and rattling from engine
Na vervangen Camshaft reset valve en reset van de codes een compleet 'nieuwe' auto terug.
Je weet maar nooit toch?
gr, Q
S60 2.4T Geartronic - BSR - Sachs Performance.
-
- 2nd Gear member
Thanks voor alle antwoorden tot dusver.
Het lijkt erop dat het dus heel wat verschillende dingen kan zijn. Is het dan toch niet verstandig om deze auto gewoon als afgeschreven te zien, en hem weg te doen.
Want zoals ik al merk is het daadwerkelijke probleem erg moeilijk te achterhalen.
Het lijkt erop dat het dus heel wat verschillende dingen kan zijn. Is het dan toch niet verstandig om deze auto gewoon als afgeschreven te zien, en hem weg te doen.
Want zoals ik al merk is het daadwerkelijke probleem erg moeilijk te achterhalen.
- Oceanracer
- Geartronic member
De auto is deze staat verkopen zal een behoorlijke aderlating worden. En wat koop je terug? De ellende van de ander? Maar zelf weten, natuurlijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
Ben ik het mee eens, op een gegeven moment moet je even doorbijten!!Oceanracer schreef:De auto is deze staat verkopen zal een behoorlijke aderlating worden. En wat koop je terug? De ellende van de ander? Maar zelf weten, natuurlijk.
Geloof dat ik hier zo'n zelfde gevalletje bij de hand heb, 5K euro verder en nog niet uit de shit :oops:
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Niels S80
- 2nd Gear member
Ik heb toevallig op het moment precies hetzelfde met mijn S80 2.4T. Het is in vier weken tijd van niets, naar vreemd stationair lopen en trillen, naar inhouden(twijfeling/vertraging) bij lage snelheiden bij gas geven, naar vandaag een melding "emissie service vereist" bij het flink gas geven met de caravan erachter. Cruise control functioneerde nog wel echter?
Ik geloof niet dat het de bak is, ik heb pas de automaatolie vervangen en hij is beter gaan rijden/schakelen daardoor.
Maandag ga ik het gasklephuis eens reinigen en kijken of dit iets oplost...
Ik geloof niet dat het de bak is, ik heb pas de automaatolie vervangen en hij is beter gaan rijden/schakelen daardoor.
Maandag ga ik het gasklephuis eens reinigen en kijken of dit iets oplost...
-
- 2nd Gear member
Mijne staat op dit moment ook weer bij de volvo garage.
Ze hebben vandaag gasklephuis gereinigd en het schijnt dat ik gelukkig niet het type gasklephuis heb dat vaak kapot gaat.
Ze hebben nu gemerkt dat er in een harde buis een breuk en lek zit (iets met vacuum ofzo?).
Ze moeten in ieder geval voor vervangen van deze buis de gasklephuis eruit slopen.
Ze hebben vandaag gasklephuis gereinigd en het schijnt dat ik gelukkig niet het type gasklephuis heb dat vaak kapot gaat.
Ze hebben nu gemerkt dat er in een harde buis een breuk en lek zit (iets met vacuum ofzo?).
Ze moeten in ieder geval voor vervangen van deze buis de gasklephuis eruit slopen.
- Niels S80
- 2nd Gear member
?, ik ben niks tegengekomen wat er nog bij of achter zat? Ik ben wel benieuwd wat het precies is geweest.....Ze hebben nu gemerkt dat er in een harde buis een breuk en lek zit (iets met vacuum ofzo?).
Bij mij zijn de problemen overigens verholpen met het reinigen van het gasklephuis.

-
- 2nd Gear member
Het leek opgelost na het schoonmaken van gasklephuis en vervangen van vacuumbuis.
Echter na 2 weken begint hij heel langzamerhand weer beroerder te lopen. En heb ik het idee dat motor niet 100% zuiver loopt.
Afgelopen maandag dus een nieuwe volvo S60 gekocht
. Meteen toen ik een proefrit maakte in deze S60 D5 merkte ik dat mijne echt slecht reedt (qua schokjes bij schakelen.).
Dus nog een dag of 12 wachten en ik heb hem
Echter na 2 weken begint hij heel langzamerhand weer beroerder te lopen. En heb ik het idee dat motor niet 100% zuiver loopt.
Afgelopen maandag dus een nieuwe volvo S60 gekocht

Dus nog een dag of 12 wachten en ik heb hem

- Oceanracer
- Geartronic member
Whahaha, nou dat zijn geen halve maatregelen!
Maar een nieuwe, als in splinternieuw? Nieuwe model?

Maar een nieuwe, als in splinternieuw? Nieuwe model?
- Oceanracer
- Geartronic member
Wel al foto's dan?