Losse startmotor B20 testen

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

Hoe test ik, buiten de auto, een startmotor?

Ik heb m zojuist even direct op een accu aangesloten en het startrelais gesloten door de stroom die normaal van het contact komt ook op de pluspool aan te sluiten met een extra draadje. Dan komt de startkrans wel omhoog maar draait de startmotor niet.... zitten de lagers misschien vast, test ik verkeerd, of kan er nog wat anders aan de hand zijn?

(Gaat om een startmotor voor een B20 blok, voor de volledigheid.)
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

volgens mij heb je het dan wel goed gedaan hoor. Heb je geen 2 aansluitingen op je relais, 1 voor de krans en 1 voor het starten van het motortje? Misschien test je wel goed maar is hij gewoon stuk :-k :scratch:

Je massa zit normaliter ook nog via de aansluiting op het blok/bak, ontbreekt er geen massa?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
soepkip
2nd Gear member
Berichten: 135
Lid geworden op: 01.04.2010 - 19:20
Locatie: Haarlem

De massa die ik op het relais aansluit is, volgens mij, 'doorgelust' naar de elektromotor. Iemand nog ideeën? Volgens mij heeft het relais geen extra aansluiting, maar misschien heb ik niet goed gekeken :shock:
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Massa aan een boutgat waarmee de hij normaal aan de motor vast zit.
Plus op de grote bout/moer aansluiting en dan nog een plus op de kleine aansluiting om het geheel te starten.

volgens mij doe je het idd goed zo.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Gebruik wel hele dikke kabels zoals bijv. startkabels. De startmotor trekt heel veel amp, een dunne kabel heeft teveel weerstand en kan zo wegsmelten.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Wat's up? Startmotor kapoet?
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”