Hoe test ik, buiten de auto, een startmotor?
Ik heb m zojuist even direct op een accu aangesloten en het startrelais gesloten door de stroom die normaal van het contact komt ook op de pluspool aan te sluiten met een extra draadje. Dan komt de startkrans wel omhoog maar draait de startmotor niet.... zitten de lagers misschien vast, test ik verkeerd, of kan er nog wat anders aan de hand zijn?
(Gaat om een startmotor voor een B20 blok, voor de volledigheid.)
Losse startmotor B20 testen
- FrankS60
- 5th Gear member
volgens mij heb je het dan wel goed gedaan hoor. Heb je geen 2 aansluitingen op je relais, 1 voor de krans en 1 voor het starten van het motortje? Misschien test je wel goed maar is hij gewoon stuk :-k :scratch:
Je massa zit normaliter ook nog via de aansluiting op het blok/bak, ontbreekt er geen massa?
Je massa zit normaliter ook nog via de aansluiting op het blok/bak, ontbreekt er geen massa?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
De massa die ik op het relais aansluit is, volgens mij, 'doorgelust' naar de elektromotor. Iemand nog ideeën? Volgens mij heeft het relais geen extra aansluiting, maar misschien heb ik niet goed gekeken :shock:
'72 Volvo 144 De Luxe- B20A - M40 - LPG
V50?
V50?