Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ik heb hier in ieder geval de ontstekingscurve van een K nokkenas en Benzine. Zonder vacuum vervroeging.

Inmiddels mijn wasted spark bobines binnen van een BMW K100, even getest met coil output test en ik ben zeer te spreken over de prestaties

Per stuk hebben ze een behoorlijke afmeting
Ik heb er 2 x 2 aangeschaft, een als reserve 

Inmiddels mijn wasted spark bobines binnen van een BMW K100, even getest met coil output test en ik ben zeer te spreken over de prestaties


Per stuk hebben ze een behoorlijke afmeting


- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Eindelijk is het motormanagment systeem vrij van kleine vervelende storingen. nieuwe bobines succesvol geinstalleerd, zware massakabel (tegen resetten van megasquirt processor) van voor naar de computer getrokken, VR sensor circuits opnieuw afgesteld en als laatste Tech Edge wideband controlller geplaatst. Auto is niet herkenbaar meer en rijdt heel smooth 

-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Goed zo! leuk om te horen dat de auto zo lekker draait.
wanneer moeten we een dragstrip afhuren? je hebt alle turbo onderdelen liggen denk ik? als je nog intresse hebt in een Forge instelbare actuator dan moet je het even zeggen, Ik ben verslaaft aan mn tial! 175kpa in een strakke lijn.
wanneer moeten we een dragstrip afhuren? je hebt alle turbo onderdelen liggen denk ik? als je nog intresse hebt in een Forge instelbare actuator dan moet je het even zeggen, Ik ben verslaaft aan mn tial! 175kpa in een strakke lijn.
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Ja ben er echt blij mee, enige onderdeel wat ik nog moet regelen is de revisie van mn turbo cilinderkop. Ik overweeg om deze te voorzien van 12 nieuwe kleppen en een nieuwe klepzitting. Die Forge actuator is waarschijnlijk duurder dan die hele t04e turbo of niet
haha

-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Kijk dat zijn mooie vorderingen,
Ik zie dat je de wastegate op 1 buis aangesloten hebt. Hierdoor krijg je verschillende 'back pressure' en dus een verschillend mengsel in de beide banken. Ga je dit nog aanpassen? Je hebt toch geen dual spool turbo.
Ik zie dat je de wastegate op 1 buis aangesloten hebt. Hierdoor krijg je verschillende 'back pressure' en dus een verschillend mengsel in de beide banken. Ga je dit nog aanpassen? Je hebt toch geen dual spool turbo.
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Heerlijke slow-chat dit topic
.
Ben benieuwd naar de vorderingen en een battle

Ben benieuwd naar de vorderingen en een battle

- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
VOordat het zover is moet ik nog een laatste beslissing maken.
Een aantal mogelijkheden voor mijn cilinderkop:
1) oude turbo kop repareren, 6 andere inlaat kleppen en 1 uitlaatklep + nieuwe zitting frezen / plaatsen. (is ooit 2 mm afgevlakt en daarna uitgeslepen) Deze kop bevat 6 geharde uitlaatzittingen.
2) Een redelijke b30E kop voorzien van 12 nieuwe klepgeleiders, zittingen zijn nog goed en compressieverhouding is bijslijpen.
3) Een goede B30A kop van een AQ170 gebruiken en compressieverhouding iets bijslijpen. Nadeel inlaatkleppen 42 mm ipv 44 mm. Tevens zal ik hierin gaten moeten boren voor de injectoren alhoewel me dat niet zo'n probleem lijkt.
Ik voel er niet zoveel voor het repareren van mn turbo kop daar deze door het afvlakken, uitslijpen en vastlopen aardig 'verpest' is. Nogwel te repareren maar goed..
Ik bleef trouwens gigantisch veel last van noise/resets houden, dus ben toch maar overgestapt naar een GOLF 3 bobine icm met verdeler. Ik vermoed dat mn wasted spark bobines intern doorsloegen.
Een aantal mogelijkheden voor mijn cilinderkop:
1) oude turbo kop repareren, 6 andere inlaat kleppen en 1 uitlaatklep + nieuwe zitting frezen / plaatsen. (is ooit 2 mm afgevlakt en daarna uitgeslepen) Deze kop bevat 6 geharde uitlaatzittingen.
2) Een redelijke b30E kop voorzien van 12 nieuwe klepgeleiders, zittingen zijn nog goed en compressieverhouding is bijslijpen.
3) Een goede B30A kop van een AQ170 gebruiken en compressieverhouding iets bijslijpen. Nadeel inlaatkleppen 42 mm ipv 44 mm. Tevens zal ik hierin gaten moeten boren voor de injectoren alhoewel me dat niet zo'n probleem lijkt.
Ik voel er niet zoveel voor het repareren van mn turbo kop daar deze door het afvlakken, uitslijpen en vastlopen aardig 'verpest' is. Nogwel te repareren maar goed..
Ik bleef trouwens gigantisch veel last van noise/resets houden, dus ben toch maar overgestapt naar een GOLF 3 bobine icm met verdeler. Ik vermoed dat mn wasted spark bobines intern doorsloegen.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik zou de b30e kop pakken!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
ok, je kunt ze ook opmeten op de werkbank (plaatje plexiglas met een gaatje erop, vullen met een afgewogen hoeveelheid water, verschil op de weegschaal is je inhoud) zie:
http://www.merkurxr4ti.com/chambervolume.html
http://www.merkurxr4ti.com/chambervolume.html