Advies gevraagd m.b.t. nieuwe schokbrekers en veren

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
SuperKnutsel
4th Gear member

Maus-met-Volvo schreef:Eh, sportieve rijden? In essentie rijdt je een volvo toch voor het comfort? Oké, je hebt de R maar dat is toch nog geen sportwagen, dan zou ik wel een BMW kopen, da's denk ik een sportieve auto. Wat wèl altijd fijn is als je een auto voelt. Ik bedoel dan dat je in je rug en kont voelt wat die auto gaat doen, dus in dat opzicht een stabi en verlagingsset oké. Maar om nou direct een race set up vor je volvo te kiezen, nee, daar geloof ik niet in want dan is het geen volvo meer...
Ik ga voor de tussenweg, beetje comfort maar toch sportief :wink:
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Maus-met-Volvo
4th Gear member

Was niet persoonlijk bedoeld hoor, maar het ging mij meer om de discussie in het algemeen. Veel mensen draven nogal eens door met hun wensen; als je een porsche wilt moet je mijn inziens geen Volvo kopen om daar dan de ultieme porsche estate van te willen maken :roll:
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
SuperKnutsel
4th Gear member

Maus-met-Volvo schreef:
Was niet persoonlijk bedoeld hoor, maar het ging mij meer om de discussie in het algemeen. Veel mensen draven nogal eens door met hun wensen; als je een porsche wilt moet je mijn inziens geen Volvo kopen om daar dan de ultieme porsche estate van te willen maken :roll:
Ben ik met je eens maar als je nog ideen hebt om die "tussenweg" te bewerkstelligen dan hou ik me aanbevolen.
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Maus-met-Volvo
4th Gear member

Ikheb geen ervaring met verlagen maar ik heb via een ander forum, het volvo 850 forum, gehoord dat de Lesjöfors veren het comfort behoud, maar wel véél strakker stuurt. Je moet op dit forum eens zoeken naar Sjors855, die rijd met een V70 classic met die genoemde veren. Hij heeft ok gechiptuned dus hij weet ook hoe de auto dan op vermogen reageert.

Succes!
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
SuperKnutsel
4th Gear member

Ben nu via Google een adresje aan het zoeken waar ik voor een mooi prijsje Konti Sport schokbrekers kan scoren, maar daarbij word weer een vraag opgeworpen.................

Een olie gevulde of gasgevulde schokbreker, snap het verschil wel maar niet in werking :oops: iemand van jullie wel???

En wat voor veren set pak je daar nu bij..................H&R 30mm verlaging?
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
SuperKnutsel
4th Gear member

Ben er uit:

* Setje Gele Koni Sport schokbrekers (verstelbaar)
* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
FrankS60
5th Gear member

Je weet niet wat je mee gaat maken vwb wegligging. Alsof je een hele andere auto hebt gekocht.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
SuperKnutsel
4th Gear member

FrankS60 schreef:Je weet niet wat je mee gaat maken vwb wegligging. Alsof je een hele andere auto hebt gekocht.
Ik hoop het Frank, is toch weer een kleine investering :evil:
Laat je het weten als ze er onder zitten !!

Nog bedankt voor je info :wink:
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
toppertje
6th Gear member

SuperKnutsel schreef:Ben er uit:

* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug
je gaat me toch niet vertellen dat je bij zo,n setup geen IPD/powerflex
rubbers gaat gebruiken?
geen glans zonder wrijving
FrankS60
5th Gear member

Hah eigenlijk heeft Toppertje daar wel een punt... Een setje Powerflex bussen vooraan in de draagarmen bijvoorbeeld zorgen voor een duidelijk strakkere stuurrespons.

Overigens, als je alles los hebt hangen, probeer om een setje nieuwe veerpootlagers op standby te hebben aangezien die ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Zeker met die nieuwe setup zet je daar ook weer wat meer kracht op.

Deze rubberen veerschotels heb je dan ook in je handen en die zijn ook vrij regelmatig stuk. Er zit een metalen bus in gegoten en die scheurt uit. Resultaat is een heel naar "klonk" geluid af en toe en een minder strak sturende auto. Neem in ieder geval een goed merk van die dingen, er staat flink kracht op en het uitbouwen om ze te vervangen is dusdanig veel werk dat je beter gelijk een goede kunt monteren. Dus minimaal origineel, en anders IPD HD.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
SuperKnutsel
4th Gear member

toppertje schreef:
SuperKnutsel schreef:Ben er uit:

* Setje Eibach veren
* Veerpootbrug
je gaat me toch niet vertellen dat je bij zo,n setup geen IPD/powerflex
rubbers gaat gebruiken?
Zitten er al onder, behalve op mijn bovenste motorsteun en mijn draagarmen...................het moet ook niet te hard worden!!

Bovenste motorsteun rubber is net vernieuwd voor origineel zo ook mijn draagarmen.

Zit er wel over te denken om die originele motorsteunbalk die er op zit (jou foto) te voorzien van powerflex en dan komt er een veerpootsteun bij via showoff imports
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
SuperKnutsel
4th Gear member

FrankS60 schreef:Hah eigenlijk heeft Toppertje daar wel een punt... Een setje Powerflex bussen vooraan in de draagarmen bijvoorbeeld zorgen voor een duidelijk strakkere stuurrespons.

Overigens, als je alles los hebt hangen, probeer om een setje nieuwe veerpootlagers op standby te hebben aangezien die ook wel eens aan vervanging toe kunnen zijn. Zeker met die nieuwe setup zet je daar ook weer wat meer kracht op.

Deze rubberen veerschotels heb je dan ook in je handen en die zijn ook vrij regelmatig stuk. Er zit een metalen bus in gegoten en die scheurt uit. Resultaat is een heel naar "klonk" geluid af en toe en een minder strak sturende auto. Neem in ieder geval een goed merk van die dingen, er staat flink kracht op en het uitbouwen om ze te vervangen is dusdanig veel werk dat je beter gelijk een goede kunt monteren. Dus minimaal origineel, en anders IPD HD.
Veerpootlagers heb ik ook al vernieuwd!! had verwacht dat mogelijk zou bijdragen aan het oplossen van mijn probleem.............helaas. nu dus de volgende stap.
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
SuperKnutsel
4th Gear member

Kan er natuurlijk ook die IPD conversie kit voor de motorsteunbalk op zetten?

Is wel 105 euro...............Pfttttt
S80II V8
V70 2.4 Classic
V40 T4
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”