doorschieten vh stuur in snel genomen bochten

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Ik rij in een D5 uit 2006.
Als ik snel een bocht neem op de snelweg of op een grote rotonde lijkt mijn stuur steeds een stukje door te schieten terwijl de banden volgens mij nog grip hebben.

Ik heb er nieuwe winterbanden op laten leggen, maar dat gaf geen verandering.

Zijn er mensen die dit herkennen?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zoiets noem je onderstuur en dat is normaal bij voorwielaandrijvers die je iets over zijn grens de bocht door rijdt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Rick H
3rd Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
Locatie: Almere

nee, ik denk niet dat dat is wat tsjemp bedoeld, de auto vervolgd zijn traject en als je het stuur GOED opvangt vervolgd hij zonder enige verandering de bocht.

kortom het stuur beweegt in een bocht maar de auto niet, hier is al een topic over en dat is deze

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29833

waarschijnlijk speling op het stuurhuis of speling op de binnenste stuurkogels
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21225
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik denk dat de banden tijd nodig hebben om zich te zetten.
Door het relatief hoge blokjes profiel van winterbanden kan het zijn dat ze iets bewegen.
Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen, als je dan al zonder marge rijdt ben je gewoon de pineut.
Er is een remedie voor, snelheid/rijstijl aanpassen, is ook prettig voor je medeweggebruikers..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
:shock:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21225
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef:
diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
:shock:
Hahahha Spannonddd.
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen. :D
Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Stuurhuis, zoals Rick H aangeeft. V70 kwaaltje.
De mijne heeft het ook, en zolang ik het acceptabel vind blijftie lekker zitten.
Stuurhuis vervangen loopt nogal in de papieren...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Bij een snel genomen lange bocht geeft mijn S60 wat milde stuurreacties waarbij het stuur i.d.d. wat naar binnen wil draaien, gewoon het stuur vasthouden en eventueel op tijd corrigeren, de auto blijft netjes op koers. Na verloop van tijd ben je er zo mee vergroeid dat je het niet eens meer opmerkt. Het ook al zo vaak gerapporteerd dat het wel haast een normale eigenschap moet zijn.

Trouwens toen ik bij mijn S60 bij de km-stand van 160k de inmiddels wat slechte voorste draagarmenrubbers liet vervangen door setjes van P.U. verbeterde het stuurgedrag enorm, in bochten maar ook het rechtuit gedrag bij hogere snelheden.

Verder zijn 'winter banden' een mistig begrip, meestal worden M+S banden als zodanig verkocht, deze banden presteren op alle onderdelen behalve het rijden op modder en sneeuw slecht, ook in de winter. Wil je een scherp sturende Volvo monteer dan tenminste op de aangedreven wielen een set high performance banden b.v. Pirelli Zero Nero, echter hiermee rij je beter niet op sneeuw en ijs.

Hoe is het trouwens met de motor van de V70 afgelopen, die was toch stuk?
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Haha, ja scherp!
Ik heb een motor gevonden met 40k op de teller.
Deze zit er, geheel naar genoegen, in.
Ik heb echter wel sterk mijn twijfels over de kwaliteit van dit model Volvo.
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Afgezet naar wat andere merken neerzetten vind ik het best een degelijke auto :) Wel met wat meer aandachtspunten dan de oudere Volvo modellen, maar de techniek is dan ook gecompliceerder, er zit heel veel in wat potentieel stuk kan gaan.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

diesel01 schreef:
945i schreef:
diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
:shock:
Hahahha Spannonddd.
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen. :D
Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.
Hah een wijvencombi! :lol: :wink: Voor wie reed je?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

30 cm door nieuw profiel lijkt mij ietwat overdreven.... ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Tsjemp
3rd Gear member
Berichten: 338
Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43

Rick H schreef:nee, ik denk niet dat dat is wat tsjemp bedoeld, de auto vervolgd zijn traject en als je het stuur GOED opvangt vervolgd hij zonder enige verandering de bocht.

kortom het stuur beweegt in een bocht maar de auto niet, hier is al een topic over en dat is deze

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29833

waarschijnlijk speling op het stuurhuis of speling op de binnenste stuurkogels
Dit is precies wat ik bedoel. Ik haal er uit dat het geen kwaad kan en als je er van af wilt, een nieuw stuurhuis de enige optie is.
Gebruikersavatar
Rick H
3rd Gear member
Berichten: 454
Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
Locatie: Almere

ja, het kan geen kwaad en zoals sommigen aangeven je kan ermee leren leven

ik heb het probleem ook, heb er 1 jaar mee proberen te leven echter het lukt mij niet, bij de eerst volgende beurt laat ik het stuurhuis verwisselen

grapje kost ong 1500 euro
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...

MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Rick

Dan heb je hier misschien iets aan

http://www.vanderheidenat.nl/prijslijst ... 37&modid=1

Scheelt een paar knaken :)
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21225
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

FrankS60 schreef:
diesel01 schreef:
945i schreef: :shock:
Hahahha Spannonddd.
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen. :D
Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.
Hah een wijvencombi! :lol: :wink: Voor wie reed je?
In '97 begonnen bij Ambroius transport waarbij men een beleid had dat je als beginneling meeging met een ervaren persoon die je de kneepjes leerde.
Pas als je met aanhanger bij de moeilijkste klanten kon komen ging je voorzichtig zelf op pad met bijrijder, direct daarop een eigen trekker/oplegger.
Tot '04 gedaan mooie tijd gehad en veel in La douce a France gezeten, totdat het tijd werd voor andere dingen en een geregeld leven.
@945i je hoeft mij niet te geloven, feit was dat ik ervoor gewaarschuwd werd, en die ene keer dat ik zelf op pad moest deed het apparaat echt een stap opzij van 30cm....
BTW sorry voor de topic vervuiling.. :oops:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”