Ik rij in een D5 uit 2006.
Als ik snel een bocht neem op de snelweg of op een grote rotonde lijkt mijn stuur steeds een stukje door te schieten terwijl de banden volgens mij nog grip hebben.
Ik heb er nieuwe winterbanden op laten leggen, maar dat gaf geen verandering.
Zijn er mensen die dit herkennen?
doorschieten vh stuur in snel genomen bochten
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zoiets noem je onderstuur en dat is normaal bij voorwielaandrijvers die je iets over zijn grens de bocht door rijdt.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
nee, ik denk niet dat dat is wat tsjemp bedoeld, de auto vervolgd zijn traject en als je het stuur GOED opvangt vervolgd hij zonder enige verandering de bocht.
kortom het stuur beweegt in een bocht maar de auto niet, hier is al een topic over en dat is deze
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29833
waarschijnlijk speling op het stuurhuis of speling op de binnenste stuurkogels
kortom het stuur beweegt in een bocht maar de auto niet, hier is al een topic over en dat is deze
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29833
waarschijnlijk speling op het stuurhuis of speling op de binnenste stuurkogels
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik denk dat de banden tijd nodig hebben om zich te zetten.
Door het relatief hoge blokjes profiel van winterbanden kan het zijn dat ze iets bewegen.
Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen, als je dan al zonder marge rijdt ben je gewoon de pineut.
Er is een remedie voor, snelheid/rijstijl aanpassen, is ook prettig voor je medeweggebruikers..
Door het relatief hoge blokjes profiel van winterbanden kan het zijn dat ze iets bewegen.
Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen, als je dan al zonder marge rijdt ben je gewoon de pineut.
Er is een remedie voor, snelheid/rijstijl aanpassen, is ook prettig voor je medeweggebruikers..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
:shock:diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hahahha Spannonddd.945i schreef::shock:diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen.

Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Stuurhuis, zoals Rick H aangeeft. V70 kwaaltje.
De mijne heeft het ook, en zolang ik het acceptabel vind blijftie lekker zitten.
Stuurhuis vervangen loopt nogal in de papieren...
De mijne heeft het ook, en zolang ik het acceptabel vind blijftie lekker zitten.
Stuurhuis vervangen loopt nogal in de papieren...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Bij een snel genomen lange bocht geeft mijn S60 wat milde stuurreacties waarbij het stuur i.d.d. wat naar binnen wil draaien, gewoon het stuur vasthouden en eventueel op tijd corrigeren, de auto blijft netjes op koers. Na verloop van tijd ben je er zo mee vergroeid dat je het niet eens meer opmerkt. Het ook al zo vaak gerapporteerd dat het wel haast een normale eigenschap moet zijn.
Trouwens toen ik bij mijn S60 bij de km-stand van 160k de inmiddels wat slechte voorste draagarmenrubbers liet vervangen door setjes van P.U. verbeterde het stuurgedrag enorm, in bochten maar ook het rechtuit gedrag bij hogere snelheden.
Verder zijn 'winter banden' een mistig begrip, meestal worden M+S banden als zodanig verkocht, deze banden presteren op alle onderdelen behalve het rijden op modder en sneeuw slecht, ook in de winter. Wil je een scherp sturende Volvo monteer dan tenminste op de aangedreven wielen een set high performance banden b.v. Pirelli Zero Nero, echter hiermee rij je beter niet op sneeuw en ijs.
Hoe is het trouwens met de motor van de V70 afgelopen, die was toch stuk?
Trouwens toen ik bij mijn S60 bij de km-stand van 160k de inmiddels wat slechte voorste draagarmenrubbers liet vervangen door setjes van P.U. verbeterde het stuurgedrag enorm, in bochten maar ook het rechtuit gedrag bij hogere snelheden.
Verder zijn 'winter banden' een mistig begrip, meestal worden M+S banden als zodanig verkocht, deze banden presteren op alle onderdelen behalve het rijden op modder en sneeuw slecht, ook in de winter. Wil je een scherp sturende Volvo monteer dan tenminste op de aangedreven wielen een set high performance banden b.v. Pirelli Zero Nero, echter hiermee rij je beter niet op sneeuw en ijs.
Hoe is het trouwens met de motor van de V70 afgelopen, die was toch stuk?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Afgezet naar wat andere merken neerzetten vind ik het best een degelijke auto
Wel met wat meer aandachtspunten dan de oudere Volvo modellen, maar de techniek is dan ook gecompliceerder, er zit heel veel in wat potentieel stuk kan gaan.

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hah een wijvencombi!diesel01 schreef:Hahahha Spannonddd.945i schreef::shock:diesel01 schreef: Soortgelijk wel meegemaakt met nieuwe vrachtwagenbanden, die op een trekas maar zo 30cm naar links/rechts konden bewegen,
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen.![]()
Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Dit is precies wat ik bedoel. Ik haal er uit dat het geen kwaad kan en als je er van af wilt, een nieuw stuurhuis de enige optie is.Rick H schreef:nee, ik denk niet dat dat is wat tsjemp bedoeld, de auto vervolgd zijn traject en als je het stuur GOED opvangt vervolgd hij zonder enige verandering de bocht.
kortom het stuur beweegt in een bocht maar de auto niet, hier is al een topic over en dat is deze
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=29833
waarschijnlijk speling op het stuurhuis of speling op de binnenste stuurkogels
- Rick H
- 3rd Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 15.07.2009 - 21:42
- Locatie: Almere
ja, het kan geen kwaad en zoals sommigen aangeven je kan ermee leren leven
ik heb het probleem ook, heb er 1 jaar mee proberen te leven echter het lukt mij niet, bij de eerst volgende beurt laat ik het stuurhuis verwisselen
grapje kost ong 1500 euro
ik heb het probleem ook, heb er 1 jaar mee proberen te leven echter het lukt mij niet, bij de eerst volgende beurt laat ik het stuurhuis verwisselen
grapje kost ong 1500 euro
MY07 Volvo S80 4.4 V8 AWD Geartronic
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
Black Sapphire metallic - Summum - Off Black Leder - 18” Zubra - Premium sound - RTI -
Keyless drive - PDC V+A - BLIS - Adaptieve Bi-Xenon - etc...
MY06 Volvo S60 2.0T Aut.
Sports-Edition - Silver - Off Black Leder - Bodykit - 18” Eudora (zomer) - 17” Otrera (winter) - HU850 Premium sound - RTI - PDC - etc...
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Rick
Dan heb je hier misschien iets aan
http://www.vanderheidenat.nl/prijslijst ... 37&modid=1
Scheelt een paar knaken
Dan heb je hier misschien iets aan
http://www.vanderheidenat.nl/prijslijst ... 37&modid=1
Scheelt een paar knaken

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
In '97 begonnen bij Ambroius transport waarbij men een beleid had dat je als beginneling meeging met een ervaren persoon die je de kneepjes leerde.FrankS60 schreef:Hah een wijvencombi!diesel01 schreef:Hahahha Spannonddd.945i schreef: :shock:
De eerste 20.000 was gewoon oppassen.
Ik heb een combi gereden motorwagen/wipkar, vanwege de lange wielbasis voelde je het ook echt in je onderbuik hetgeen versterkt werd door de aanhanger die door drukte, het leek meer op mennen dan sturen.![]()
Voor Francofielen, de afdaling Nancy-Strassbourg met midden in de afdaling een scherpe bocht naar rechts was altijd spannend.![]()
Voor wie reed je?
Pas als je met aanhanger bij de moeilijkste klanten kon komen ging je voorzichtig zelf op pad met bijrijder, direct daarop een eigen trekker/oplegger.
Tot '04 gedaan mooie tijd gehad en veel in La douce a France gezeten, totdat het tijd werd voor andere dingen en een geregeld leven.
@945i je hoeft mij niet te geloven, feit was dat ik ervoor gewaarschuwd werd, en die ene keer dat ik zelf op pad moest deed het apparaat echt een stap opzij van 30cm....
BTW sorry voor de topic vervuiling.. :oops:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]