Kosten T5 t.o.v. 2.4 140/170pk ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan
Volvo for life
- Meeus
- 2nd Gear member
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57
Ik heb al met een turbo gereden en moet zeggen dat mijn keuze voor de 2.4,140pk zonder turbo een meer relaxe keuze is.
De extra power, de 140pk, is er als je ze nodig hebt en deze laat de paardjes zeer geleidelijk los, is dus meer relax rijden zonder een stoot in de darmen te krijgen bij iedere keer dat je de gas pedaal induwt.
Als je jong bent en je wilt wat en je krijgt een kick van die boost dan moet je er voor gaan. Als je jong bent en je wilt relax rijden ga dan voor een S60, 2.4, 140pk op lpg, met lederen zetels met cruise controle en een automaat. Eventueel elektrische en verwarmde zetels. die 2 laatste heb ik spijtig genoeg niet maar ja men kan niet alles hebben.
De extra power, de 140pk, is er als je ze nodig hebt en deze laat de paardjes zeer geleidelijk los, is dus meer relax rijden zonder een stoot in de darmen te krijgen bij iedere keer dat je de gas pedaal induwt.
Als je jong bent en je wilt wat en je krijgt een kick van die boost dan moet je er voor gaan. Als je jong bent en je wilt relax rijden ga dan voor een S60, 2.4, 140pk op lpg, met lederen zetels met cruise controle en een automaat. Eventueel elektrische en verwarmde zetels. die 2 laatste heb ik spijtig genoeg niet maar ja men kan niet alles hebben.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";


-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Gek, want als het zo zoek @ forum @v70 subforum lees je er bijna niks over. Hier stel je trouwens dat je met schakellui het probleem veroorzaakt?bart simpson schreef:je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: wat doet iemands sexleven ineens in dit topic?945i schreef:There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen..
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Interessant, ik hoef mij gelukkig geen zorgen te maken trouwens. Een t5 heeft onderin niet veel koppel waardoor je automatisch wat hoger in de toeren zit.bart simpson schreef:@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
idd een T5 schakellui rijden werkt niet ,is meer iets voor een 2.5T
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Waarbij een 2.4 wel net een beetje power tekort komt.
Ik ben net terug uit Oostenrijk en op de snelweg en in de bergen (met volle bepakking) vond ik de 2.4 140pk toch net iets onder bemeten. Mijn vorige 180pk met turbo (insignia 1.6t) deed dat een stuk beter.
Maar overal is de 2.4 een relaxte auto die voor NL prima voldoet. (en zeker de voorkeur heeft boven de nerveuze 1.6t)
Ik ben net terug uit Oostenrijk en op de snelweg en in de bergen (met volle bepakking) vond ik de 2.4 140pk toch net iets onder bemeten. Mijn vorige 180pk met turbo (insignia 1.6t) deed dat een stuk beter.
Maar overal is de 2.4 een relaxte auto die voor NL prima voldoet. (en zeker de voorkeur heeft boven de nerveuze 1.6t)
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk