Kosten T5 t.o.v. 2.4 140/170pk ?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Marcel_VW
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 10.12.2010 - 22:26
Locatie: Achterhoek

945i schreef:There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)
Yes there is: it's called: "Turbo" :lol:
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Ik heb al met een turbo gereden en moet zeggen dat mijn keuze voor de 2.4,140pk zonder turbo een meer relaxe keuze is.

De extra power, de 140pk, is er als je ze nodig hebt en deze laat de paardjes zeer geleidelijk los, is dus meer relax rijden zonder een stoot in de darmen te krijgen bij iedere keer dat je de gas pedaal induwt.

Als je jong bent en je wilt wat en je krijgt een kick van die boost dan moet je er voor gaan. Als je jong bent en je wilt relax rijden ga dan voor een S60, 2.4, 140pk op lpg, met lederen zetels met cruise controle en een automaat. Eventueel elektrische en verwarmde zetels. die 2 laatste heb ik spijtig genoeg niet maar ja men kan niet alles hebben.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:je moet niet alles geloven wat je leest, zie auto's die om de 10K verse olie gehad hebben ermee staan
Gek, want als het zo zoek @ forum @v70 subforum lees je er bijna niks over. Hier stel je trouwens dat je met schakellui het probleem veroorzaakt?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

hoop fantasie verhalen weer, tuurlijk word er meer door gereden met een snelle auto ,he he nogal logisch he , heb liever een auto waar mee door gereden is dan een luie van een opa das mijn mening
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.
Volvo for life
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

945i schreef:There's No Substitute for Cubic Inches wil ik maar even inbrengen.. :)
:shock: wat doet iemands sexleven ineens in dit topic?
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:@ t5power, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende conclusie, men maakt gebruik van het hoge koppel van een turbo door schakelluier te gaan rijden.
Interessant, ik hoef mij gelukkig geen zorgen te maken trouwens. Een t5 heeft onderin niet veel koppel waardoor je automatisch wat hoger in de toeren zit.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

idd een T5 schakellui rijden werkt niet ,is meer iets voor een 2.5T
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Waarbij een 2.4 wel net een beetje power tekort komt.
Ik ben net terug uit Oostenrijk en op de snelweg en in de bergen (met volle bepakking) vond ik de 2.4 140pk toch net iets onder bemeten. Mijn vorige 180pk met turbo (insignia 1.6t) deed dat een stuk beter.

Maar overal is de 2.4 een relaxte auto die voor NL prima voldoet. (en zeker de voorkeur heeft boven de nerveuze 1.6t)
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Je kunt je 140pk nog laten tunen naar 170pk, alleen maakt dat niets uit voor lage toerentallen, daar heb je alleen wat aan als je boven de 4500 rpm komt.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Wel ik heb deze gekocht omwille van de boetes in BE, nerveuze motor, nerveuze bestuurder. Gezien de gezinssituatie kon ik even goed een C70 hebben gekocht.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”