Ik ben net nieuw op het forum, ben sinds enkele dagen hier al aan het meelezen maar moest even wachten op de activatie.
Ik ben zelf een 20jarige student, dus geen heel ruim budget, en geen eerdere ervaringen met auto's. Heb sinds mijn 16e een brommer die 15 jaar ouder is dan ik en vandaar komt ook de interesse voor oldtimers

Ik heb al zitten kijken naar diverse auto's de afgelopen tijd, van klein (cuore) tot groot (Volvo

Nou heb ik wel gezien dat er veel uitvoeringen zijn van beide auto's, dl, gl, gle, 1.6, 1.8 en 2.0. De CVT automaat wil ik sowieso niet, teveel slechte ervaringen over gehoord. Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd welke versie ik het best kan krijgen met mijn budget, ik denk zelf de 1.6 of 1.8 (liefst die laatste) DL? Want qua verbruik ontloopt het elkaar niet veel denk ik? Ik ga denk ik trouwens een km of 500-600 per maand rijden.
Ik kan overal wel vinden waarop te letten bij de aankoop (roest bij de wielkasten, distributieriemen etc) maar eigenlijk niet echt ergens de prijs/kmstand verhouding. Ik heb zo'n 500€ te besteden, maar voor een uitgebreidere versie als met een goede radio installatie, airco, el. Ramen heb ik wel wat meer over. Welke kmstand is reëel wat ik kan kijken? Zag laatst een staan hier in de buurt (Tilburg), een 1.8 dl uit 92 met 110dkm voor €400 maar die is helaas verkocht.
Mijn eisen dus kort:
Rond de €500, evt wat meer voor luxere uitvoering (radio kan ik zelf wel inbouwen eventueel, met Aux ingang voor de iPhone.)
APK tot 2012
Km stand relatief laag (150.000? 200.000?)
Dat was t wel zo'n beetje

Zoiets zou dus wel ideaal zijn, alleen... De km stand! Veel of niet?
http://auto.marktplaats.nl/volvo/100039 ... t-650.html
Of zoiets, maar wat zou ik hier redelijk voor kunnen geven? Vast wel iets meer dan mijn budget!
http://auto.marktplaats.nl/volvo/425028 ... -line.html
Ik snap dat er al veel topics hierover geopend zijn, maar elk topic is toch net wat anders!
Ik hoop dat jullie me kunnen voorlichten over de aankoop van zo'n mooi volvo'tje!